Firma » Praca
6 kroków do dobrej komunikacji z kandydatem - proces rekrtuacji
Zobacz więcej zdjęć » |
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Nierzadko jednak zapominamy, że również pracodawca może wpłynąć na dobre relacje z potencjalnym pracownikiem. Jak przeprowadzić proces rekrutacji, aby kandydat wyniósł z niego pozytywne wspomnienia?
Kontakt po otrzymaniu aplikacji
Zazwyczaj firmy nie informują kandydatów o tym, czy ich dokumenty zostały przeczytane, czy są brani pod uwagę i czy w ogóle dotarł e - mail z ich aplikacją. Mówiąc krótko, czują się zawieszeni “w próżni” w oczekiwaniu na odpowiedź. Jeśli chcemy być postrzegani jako firma, która dba o kandydata, wystarczy ustawić w skrzynce autoresponder. Automatyczna wiadomość z podziękowaniem za przesłanie aplikacji oraz przybliżeniem czasu odpowiedzi na pewno nastroi pozytywnie osobę starającą się o pracę.
Krótki czas odpowiedzi
Nie każmy czekać na siebie zbyt długo. Szybka reakcja zarówno po otrzymaniu aplikacji, jak i już po rozmowie kwalifikacyjnej, upewni kandydata o poważnym traktowaniu. Dodatkowo pozwoli mu zaplanować inne obowiązki związane z poszukiwaniem pracy.
Informacja o przebiegu rekrutacji
Staranie się o pracę to wyjątkowo stresujący proces. Nic więc dziwnego, że kandydaci dzwonią po kilka razy i dopytują o wyniki rekrutacji. Postarajmy się zrozumieć ich obawy i udzielać spokojnych informacji. Dobrym ruchem będzie orientacyjne podanie terminu ogłoszenia wyników - uspokajamy wtedy kandydata i zyskujemy pewność, że nie będzie nas męczył telefonami.
Łagodna odmowa
Osoby, które z sukcesem przebrnęły przez kilka etapów rekrutacji, ciężko przyjmują końcową odmowę. Warto zatem przekazać tę informację w możliwie delikatny sposób, jednocześnie zapewniając otwartość na ponowne aplikacje, być może na nieco inne stanowisko. Jeżeli natomiast kandydat odpadł na początkowym etapie, podziękujmy mu za poświęcony czas i zaangażowanie.
Przydatne wskazówki
Kandydaci często nie wiedzą, jakie błędy popełnili w trakcie rozmowy i dlaczego nie zostali przyjęci. W mailu z podziękowaniem możemy zasugerować im, co powinni poprawić, by na następnej rekrutacji wypaść dużo lepiej. Dzięki temu kompetencje miękkie starającego się o pracę znacznie się podniosą, a naszą firmę zapamięta jako tę, która udzielała mu trafnych wskazówek.
Zainteresowanie
Z kolei nam i naszej firmie przyda się… feedback od kandydata. W mailu lub przez telefon zapytajmy go, jakie emocje towarzyszyły mu podczas procesu rekrutacji. Dowiemy się, co możemy poprawić w dziale HR, by funkcjonował jeszcze lepiej.
Nadesłał:
henryk.frolena
|
Komentarze (0)