Firma » Bankowość
Alior Bank zwycięzcą w konkursie Model Bank organizowanym przez firmę Celent
W konkursie Model Bank organizowanym przez międzynarodową firmę Celent, zajmującą się doradztwem i badaniami w zakresie usług finansowych, zwyciężył Dronn, czyli wirtualny doradca Alior Banku. Dronn został wyróżniony w kategorii „Nowe technologie dla konsumentów” („Emerging Technology For Consumers”). Nagrody w konkursie zostały wręczone 4 kwietnia br. w Bostonie podczas „Celent Innovation&Insight Day”. Alior Bank reprezentował Emil Duch, menedżer ds. wdrożeń projektów i optymalizacji, który jest odpowiedzialny za wdrożenie Dronna w Alior Banku.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Nagrody Model Bank przyznawane są najlepszym rozwiązaniom wykorzystującym technologie w różnych obszarach mających decydujące znaczenie dla sukcesu w bankowości. Nominacje zgłaszane przez instytucje finansowe podlegają rygorystycznemu procesowi oceny firmy Celent. Analitycy oceniają wnioski dotyczące trzech podstawowych kryteriów: widocznych korzyści biznesowych związanych z wdrożonymi inicjatywami, stopień innowacyjności w branży oraz technologicznej lub wdrożeniowej doskonałości.
- Dronn to unikalne na rynku rozwiązanie wykorzystujące rozpoznawanie mowy, analizę semantyczną, syntezę mowy i biometrię głosu. Już wkrótce zaprezentujemy klientom nowe sposoby wykorzystania wirtualnego doradcy – powiedział Marcin Król, menedżer Zespołu Wdrożeń Projektów i Optymalizacji.
Dronn to wirtualny doradca zaprojektowany tak, by interaktywnie i w naturalny sposób prowadzić spersonalizowaną rozmowę telefoniczną z klientem banku. Reaguje na jego odpowiedzi, a także zadaje dopasowane pytania. Dronn został zbudowany w oparciu o technologię sztucznej inteligencji, biometrię oraz systemy rozpoznające, przetwarzające i analizujące naturalny język. W wielu procesach wirtualny doradca może całkowicie zastąpić agenta infolinii, przy zapewnieniu takiej samej efektywności działań. System aktualnie obsługuje połączenia wychodzące, jest wykorzystywany w miękkiej windykacji, przypominając klientom o zaległościach, a także wspiera bank w zbieraniu oświadczeń o rezydencji podatkowej (tzw. FATCA).
System jest na bieżąco rozwijany. W przyszłości ma zastąpić agentów infolinii w większości powtarzających się procesów, np. resetowaniu hasła do bankowości internetowej.
W 2016 r. projekt otrzymał nagrody w najbardziej prestiżowych międzynarodowych konkursach: „Distribution & Marketing Innovation Awards” (konkurs organizacji EFMA i firmy Accenture), „Retail Banker International”, „BAI Global Banking Innovation Awards”, a także w konkursie „Banking Technology Awards”.
Nadesłał:
United PR
|
Komentarze (0)