Motoryzacja » Samochody
Audi TT RS - stylistyka
Zobacz więcej zdjęć » |
Cały szereg akcentów stylistycznych nadaje TT RS wyraz skondensowanej siły, który charakteryzuje modele z najwyższej półki.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Elementem najbardziej rzucającym się w oczy w przedniej części nadwozia jest - jak zawsze w Audi - osłona chłodnicy Singleframe, tym razem otoczona ramą z matowego aluminium. Jej część wewnętrzną tworzy czarna kratownica w kształcie rombów z logo TT RS. Taką samą kratownicę można znaleźć przy dużych bocznych wlotach powietrza. Mocno rozciągnięte krawędzie tych wlotów precyzyjnie doprowadzają powietrze do komory silnika. Powietrze z lewego wlotu chłodzi przekładnię, z prawego - opływa dodatkową chłodnicę wody. Turbosprężarka pobiera powietrze przez górną część osłony chłodnicy, chłodnica powietrza doładowującego znajduje się natomiast za dolnym segmentem Singleframe.
Przedni spojler ma nowy kształt, w połączeniu z tylnym spojlerem zapewnia perfekcyjną równowagę aerodynamiczną. Na życzenie spojler może być pokryty lakierem w kolorze aluminium, podobnie jak krawędź wkładu dyfuzora oraz podstawa tylnego skrzydła.
Reflektory we wszystkich aktualnych modelach Audi są znakiem rozpoznawczym. TT RS wyposażone jest seryjnie w reflektory ksenonowe podkreślone światłami do jazdy dziennej, których dwanaście diod tworzy prostą linię. Razem z podwójnymi „skrzydłami" z tworzywa sztucznego diody zmieniają reflektory w małe techniczne dzieła sztuki.
Patrząc z boku na Audi TT RS w oczy rzucają się 18-calowe koła z dużymi hamulcami oraz poszerzone progi. Obudowy lusterek zewnętrznych pokryte są seryjnie matowym aluminium, opcjonalnie dostępna jest wersja w kolorze nadwozia lub odcieniu Carbon. Dla tych, którzy lubią rzeczy wyjątkowe, Audi przygotowało czarny pakiet optyczny, w którym również rama osłony chłodnicy singleframe pokryta jest czarnym lakierem.
W tylny zderzak wbudowany jest wkład dyfuzora otaczający dwie duże, owalne końcówki rur wydechowych. Również z tyłu można znaleźć logo TT RS. Seryjnie Audi dostarcza TT RS ze stałym, szerokim spojlerem. Poprawia on docisk tylnej osi, a tym samym stabilność przy dużych prędkościach. Jako alternatywa dostępny jest spojler z TT, który przy prędkości 120 km/h wysuwa się samoczynnie, a przy 80 km/h chowa się.
Niezależnie od rodzaju spojlera współczynnik oporu powietrza TT RS wynosi 0,32 (Roadster: 0,34). Powierzchnia czołowa we wszystkich wariantach to 2,09 m2 - niska wartość korzystnie wpływająca na dynamikę przy wysokich prędkościach. Coupé i roadster mają długość 4.198 milimetrów i szerokość 1.842 milimetry; wysokość zamkniętego TT RS wynosi 1.342 milimetry, otwartego - 1.348 milimetrów.
Klasycznie lekki: miękki dach roadstera
Kabriolet Audi ma zawsze klasyczny miękki dach, ponieważ jest on lżejszy niż stalowy dach składany, obniża punkt ciężkości, zajmuje mniej miejsca w bagażniku i bardzo dobrze harmonizuje z sylwetką nadwozia. W TT RS roadster miękki dach jest seryjnie otwierany i zamykany z wykorzystaniem elektrohydraulicznego napędu.
Miękki dach z dużą szklaną tylną szybą otwiera i zamyka się w ciągu dwunastu sekund, także podczas jazdy - do prędkości 50 km/h. Po otwarciu składa się w kształcie litery Z. Jego przedni segment tworzy stałą pokrywę, która eliminuje konieczność stosowania osłony. Mata między wewnętrzną podsufitką a warstwą zewnętrzną zapewnia bardzo dobrą izolację akustyczną i termiczną. Także osłona przeciwwiatrowa jest rozwiązaniem zwiększającym komfort i wysuwa lub wsuwa się elektrycznie po wciśnięciu przycisku.
Wykonany z tkaniny dach jest dostępny w dwóch kolorach - ciemnopopielatym i czarnym. Dla nadwozia przygotowano osiem kolorów lakieru. Cztery z nich są znane z rodziny TT - biały Ibis, czerwony perłowy Misa, metaliczny srebrny Monza i perłowy czarny Phantom. Kolory: perłowy popielaty Daytona, perłowy niebieski Mugello, perłowy niebieski Sepang i metaliczny popielaty Suzuka
są oferowane wyłącznie dla TT RS.
Nadesłał:
ap
|
Komentarze (0)