Technologie » Telekomunikacja

Bezpieczeństwo i wygoda także w biurze

Bezpieczeństwo i wygoda także w biurze
Zobacz więcej zdjęć »
W biurach spędzamy około 8 godzin dziennie, co stanowi dużą część naszego życia.

Wyposażenie biura, jego umeblowanie, atmosfera i wygoda oraz zastosowanie w nim nowoczesnych technologii dopasowanych do potrzeb pracowników - to wszystko ma wpływ na nasze samopoczucie w miejscu pracy i poza nim.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Istotny jest również dobór odpowiednich narzędzi, które pozwolą na zwiększenie nie tylko poziomu naszego komfortu, ale przede wszystkim bezpieczeństwa podczas wykonywania codziennej pracy.

Wszyscy dbamy o wygodę i bezpieczeństwo w naszych domach - kupujemy wygodne meble i wyposażenie, zwracamy uwagę na to, by przedmioty codziennego użytku nie stanowiły zagrożenia dla nas i dla członków naszych rodzin. Tymczasem większą część naszego czasu spędzamy poza domem, w miejscu pracy. Dlatego warto jest zainteresować się normami i rozwiązaniami, które zapewniają nam optymalne warunki również w biurze.

- Z pozoru niegroźna praca biurowa może mieć negatywny wpływ na zdrowie i samopoczucie pracowników. Osoby zatrudnione w biurach są szczególnie narażone na konsekwencje związane z siedzącą postawą, czy długotrwałą pracą z komputerami. Nie bez znaczenia pozostaje także hałas, który może spowodować pogorszenie słuchu pracowników - mówi Tomasz Sieńczyk, współwłaściciel i dyrektor ds. rozwoju firmy Garets, autoryzowanego importera i dystrybutora produktów Sennheiser Communications w Polsce. - Do wzrostu poziomu bezpieczeństwa i komfortu przyczynia się także zastosowanie nowoczesnych narzędzi służących do codziennej pracy i komunikacji, na przykład słuchawek DW Office firmy Sennheiser Communications, obecnych w wielu polskich biurach i punktach Call Center - dodaje Tomasz Sieńczyk.

Bezpieczeństwo i komfort są kluczowe zarówno dla pracowników, jak i dla pracodawców. Zapewnienie zatrudnionym osobom odpowiednich warunków przyczynia się do poprawy ogólnej kondycji finansowej firmy, motywując personel i zwiększając jego efektywność. Zagadnienia bezpieczeństwa i wygody w miejscu pracy to nie tylko nudny spis nakazów i zakazów, to także wiedza, która podpowiada, jak rozsądnie inwestować w odpowiedni sprzęt. To również postępowanie według określonych zasad pozwalających na zachowanie zdrowia i dobrego samopoczucia, a co za tym idzie wysokiej efektywności pracowników przez długie lata.

Ochrona słuchu

Według obowiązujących norm natężenie dźwięku w przestrzeni biurowej powinno wynosić nie więcej niż 85 dB. Zazwyczaj jest ono niższe, ale dźwięki w przestrzeni biurowej są długotrwałe i monotonne, co negatywnie wpływa na samopoczucie pracowników i wydajność ich pracy. Źródłem hałasu w biurze są pracujące urządzenia: drukarki, komputery, skanery, a także inni ludzie rozmawiający pomiędzy sobą i przez telefony. Dźwięki dobiegają też bezpośrednio z urządzeń służących do komunikacji - słuchawek telefonicznych, słuchawek do call center, zestawów służących do komunikacji VoIP.

W trakcie rozmowy telefonicznej prowadzonej za pomocą tradycyjnej słuchawki naturalną reakcją rozmówcy jest gwałtowne odsunięcie słuchawki od ucha w przypadku powstania nieoczekiwanego, nadmiernie hałaśliwego dźwięku. Dla tych wszystkich, którzy posługują się słuchawkami nagłownymi, taka reakcja jest właściwie niemożliwa ze względu na sposób korzystania z takich słuchawek. Ponadto ciągły hałas w biurze często powoduje, że użytkownik słuchawki ustawia jej głośność tak, aby móc lepiej słyszeć. Obie te sytuacje są bardzo szkodliwe dla naszego słuchu.

Osoby korzystające z tych rozwiązań telekomunikacyjnych muszą być świadome tego, że zagrożeniem dla nich są zarówno monotonne dźwięki o stałym poziomie, jak gwałtowne skoki ich natężenia. Na podstawie wieloletnich obserwacji specjaliści zdefiniowali zjawisko szoku akustycznego, czyli chwilowego lub długotrwałego zakłócenia słyszalności, spowodowanego przez nagłe i głośne akustyczne „wybuchy". Z opisu osób korzystających często z telefonu wynika, że takie akustyczne „wybuchy" mogą powodować gorsze samopoczucie, problemy ze słuchem, szum w uszach i zdecydowanie mniejszą wydajność pracy.

Zagadnienie ochrony słuchu w biurach i punktach call center jest bardzo ważne dla producentów zaawansowanych rozwiązań telekomunikacyjnych, w tym słuchawek nagłownych. We wszystkich modelach słuchawek znanej na całym świecie marki Sennheiser Communications zastosowany został innowacyjny system ochrony słuchu ActiveGardTM, który wykorzystuje technologię kompresji, dzięki czemu usuwa nadmierną energię sygnału wejściowego i pozostawia go wolnym od zniekształceń.

Przy wyborze urządzeń biurowych, w szczególności telekomunikacyjnych, warto postawić na jakość. Przedsiębiorstwa, które decydują się na najtańsze rozwiązania, takie jak słuchawki i mikrofony komputerowe z dolnej półki, nie są niekiedy świadome zagrożenia związanego z takim wyborem. Dźwięk niskiej jakości często powoduje niezrozumienie słów rozmówców, co z kolei może być przyczyną konieczności zadawania dodatkowych pytań, a to przedłuża niepotrzebnie proces rozmowy. Tanie słuchawki marnej jakości mogą także stanowić poważne zagrożenie dla słuchu i być powodem złego samopoczucia ich użytkowników.

Wygoda

Spędzanie 8 godzin dziennie w pozycji siedzącej, przy biurku i telefonie, z pewnością nie jest ani wygodne, ani zdrowe. Długotrwałe unieruchomienie organizmu powoduje dolegliwości układu mięśniowo-szkieletowego, w szczególności pleców. Takie niekorzystne warunki mogą prowadzić do powstawania urazów kręgosłupa czy nadgarstków. Z kolei monotonna praca w jednej pozycji po pewnym czasie powoduje znużenie i zmniejszenie zaangażowania pracowników.

Pracodawcy coraz bardziej interesują się szeroką ofertą rozwiązań mobilnych - laptopów, bezprzewodowych zestawów słuchawkowych, telefonów komórkowych. Urządzenia takie umożliwiają swobodne przemieszczanie się po biurze, dzięki czemu pracownicy nie muszą spędzać wielu godzin w jednej pozycji. Dzięki urządzeniom mobilnym nie ma także potrzeby, by podczas komunikacji z klientem ruchy pracowników były ograniczone przez okablowanie lub zasięg. Na rynku są dostępne zestawy słuchawkowe zapewniające możliwość przemieszania się i oddalania od biurka w wolnej przestrzeni nawet do 180 metrów, a w obrębie budynków do 55 metrów.

Wielogodzinna praca umysłowa, która najczęściej wykonywana jest w pozycji siedzącej, może być bardzo uciążliwa dla organizmu. Długi okres pracy przy biurku może powodować groźne dolegliwości zdrowotne. Zarówno pracodawcy, jak i sami pracownicy, powinni zainteresować się wskazówkami dotyczącymi bezpieczeństwa i higieny pracy. Istotne jest także zapoznanie się z korzyściami, jakie wiążą się z możliwościami technicznymi nowoczesnych urządzeń mobilnych.

O firmie Garets

Firma Garets jest autoryzowanym importerem i dystrybutorem Sennheiser Communications w Polsce. Garets oferuje szeroką gamę produktów, które umożliwiają zastosowanie słuchawek nagłownych do profesjonalnej telekomunikacji oraz aplikacji multimedialnych. Firma Garets Sp z o.o. powstała w kwietniu 2004 roku. Spółkę założyły i trzon firmy tworzą osoby, które wcześniej zdobywały wiedzę współpracując z przedstawicielami największych producentów słuchawek nagłownych w Europie oraz na świecie. Więcej informacji o firmie Garets na www.garets.pl.

O Sennheiser Communications

Sennheiser to najsłynniejszy producent słuchawek nagłownych, mikrofonów oraz systemów konferencyjnych. Firma zdobyła uznanie wśród odbiorców sprzętów elektronicznych powszechnego użytku, profesjonalnych systemów transmisyjnych oraz w przemyśle muzycznym. W styczniu 2003 roku Sennheiser Electronic i William Demant Holding połączyły swe dążenia do telekomunikacji „wolnych rąk" we wspólne przedsięwzięcie Sennheiser Communications. Gama produktów firmy Sennheiser Communications zawiera zintegrowane rozwiązania do profesjonalnej telefonii, włączając w to „Call Center" i środowiska biurowe, jak również komputer i aplikacje multimedialne. W rozwijaniu produktów priorytetem jest zapewnienie pierwszej klasy jakości dźwięku, wyszukanego wzoru oraz optymalnego komfortu noszenia.

Dodatkowych informacji udzielają:

Tomasz Sieńczyk

Garets

E-mail: tomasz.sienczyk@garets.pl

Tel.: 22 815 62 61

605-221-401

Aleksandra Bojanowska

Monday PR

E-mail:aleksandra.bojanowska@mondaypr.pl
Tel.: 22 48-78-421

668-824-253



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Mondaypr

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »