Technologie » Internet
Co Polaków drażni w Sieci?
Zobacz więcej zdjęć » |
Wbrew powszechnej opinii, przeszkadza im również brak dbałości o poprawny i kulturalny język w internetowych dyskusjach i materiałach.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Wirusom i kłamstwom mówimy nie!
Aż 98 procent respondentów badania zdecydowanie negatywnie oceniło zamieszczanie wirusów i programów szpiegujących w elektronicznej korespondencji i na stronach internetowych. Internauci nie akceptują również pojawiających się w sieci oszczerstw i pomówień wobec osób prywatnych (88 procent). Internauci potępiają również umieszczanie bądź rozsyłanie niesprawdzonych lub mylących informacji, dotyczących medycyny i leków (86 procent) oraz umieszczanie danych osobowych i zdjęć bez zgody zainteresowanych (85 procent).
Wielu respondentów za zdecydowanie negatywne zjawisko uznało zamieszczanie mogących wprowadzić w błąd informacji o produktach (75 procent), usługach oraz danych encyklopedycznych (66 procent).
Wielu internautów zetknęło się z nieprawdziwymi informacjami, zamieszczanymi w internecie, dotyczącymi znanych osób, jak i innych dziedzin codziennego życia. Aż 58 procent respondentów spotkało się z nieprawdziwymi informacjami na temat osób z show-biznesu i sportowców, 52 procent - na temat polityków. W przypadku produktów i usług odsetek wyniósł 38, zdrowia i urody - 28, a ekonomii i finansów - 23 procent.
Co nas szczególnie drażni?
Zachowania oceniane najbardziej negatywnie nie są jednak uważane za bardzo częste. Najczęściej spotykamy się z rozsyłaniem materiałów promocyjnych (88 procent), brakiem polskich znaków (68 procent), czy też błędami ortograficznymi i interpunkcyjnymi (63 procent). Z wirusami często ma do czynienia „jedynie" 39 procent respondentów, 30 procent nie przekracza również odsetek osób często znajdujących nieprawdziwe, bądź mylące informacje z różnych dziedzin.
Liderem w zestawieniu zjawisk uciążliwych (opracowanych na zasadzie iloczynu częstości występowania i budzenia negatywnych odczuć) są popularne „łańcuszki", a tuż za nimi znajduje sie umieszczanie w Internecie treści niezgodnie z zasadami polskiej ortografii i interpunkcji. Za szczególnie drażniące Polacy uznają również rozsyłanie niezamówionych materiałów promocyjnych oraz umieszczanie wulgaryzmów w internetowych wypowiedziach.
O badaniu „Mądry Internet"
Badanie „Mądry Internet" zostało przeprowadzone na zlecenie Netii przez MillwardBrown SMG/KRC w maju 2009 r., metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview). W badaniu wzięło udział 1004 respondentów, stanowiących reprezentatywną grupę polskich internautów. Celem badania było stworzenie obrazu aktywności online polskich internautów oraz zbadanie ich opinii, dotyczącej różnych zachowań w Sieci.
„Jako dostawcy internetu, zależy nam, aby jakość materiałów i zjawisk obecnych w internecie była jak najwyższa. Dlatego zdecydowaliśmy się przeprowadzić badanie, wskazujące negatywne zjawiska w Internecie i sygnalizujące, czego należy się wystrzegać nie tylko biernie, ale również czynnie. Warto się uczyć wzajemnego szacunku w Sieci i nie mnożyć nieprzyjemnych sytuacji" - powiedziała Małgorzata Babik, dyrektor ds. PR w Netii.
Netia jest wiodącym alternatywnym operatorem telekomunikacyjnym, świadczącym m.in. usługi głosowe oraz szerokopasmowego Internetu klientom indywidualnym i biznesowym. Działa na bazie własnej infrastruktury oraz sieci TP.
Nadesłał:
ap
|
Komentarze (0)