Motoryzacja » Transport
DKV i system viaTOLL: płynna zamiana pre-paid na post-paid
Wielu przewoźników dokonało rejestracji w systemie viaTOLL metodą pre-paid, czyli przedpłaty. Polega ona na wpłacie kaucji i doładowaniu urządzenia viaBOX w jednym z 223 punktów viaTOLL na terenie kraju.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Obsługa konta przedpłaconego wymaga jednak od firmy dużej dyscypliny finansowej. Kierowcy muszą na bieżąco obserwować sygnały urządzenia viaBOX. Stan konta musi być często uzupełniany w punktach obsługi lub przelewami bankowymi, a brak środków na koncie oznacza naliczanie wysokich kar pieniężnych. Nie ma też możliwości monitorowania ruchu floty płatnymi odcinkami dróg.Z tego powodu większość przewoźników decyduje się dziś na zmianę metody rozliczeń na post-paid, czyli płatność odroczoną. Można tego dokonać bezpośrednio w viaTOLL, ale tutaj wymagana jest wysoka gwarancja finansowa – np. dla 10 pojazdów to koszt ponad 20.000 zł.
Jedynym pośrednikiem rozliczeń viaTOLL, który nie wymaga przedkładania zabezpieczenia finansowego dla płatności post-paid jest operator kart paliwowych DKV Euro Service. W celu rejestracji w systemie post-paid wystarczy wysłać do DKV podpisany komplet dokumentów, zamieszczony na stronie www.info-myto.pl.
Co ważne, urządzenia pre-paid zainstalowane w pojazdach są aktywne aż do momentu podmienienia ich na nowe viaBOXy (działające już w trybie post-paid) - niezależnie od tego, czy pierwsza rejestracja w systemie e-myta była dokonywana bezpośrednio w punkcie viaTOLL czy poprzez DKV. Urządzenia post-paid należy samodzielnie odebrać w jednym z punktów viaTOLL, ich lista znajduje się w załączeniu. Kaucja za stare viaBOXy zostanie zwrócona, podobnie jak niewykorzystana kwota doładowań. Więcej na temat opłat w systemie viaTOLL: www.info-myto.pl
Komentarze (0)