Dom » Wnętrza

Dornbracht prezentuje linię SUPERNOVA

Dornbracht prezentuje linię SUPERNOVA
Zobacz więcej zdjęć »
Na tegorocznych Targach ISH we Frankfurcie nad Menem, które odbywają się w dniach od 10 do 14 marca 2009 r., Dornbracht prezentuje nową lifestyle’ową linię wzorniczą – Supernova.

Supernova jest armaturą o niezwykłych walorach rzeźbiarskich, która mnogością faset oraz poligonalnych płaszczyzn przywodzi na myśl precyzyjnie oszlifowany kryształ. Podobnie jak on, zaczarowuje przestrzeń migotliwymi refleksami przedmiotów i barw.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

„Supernova konsekwentnie wpisuje się w szereg wzorniczych innowacji ostatnich dwudziestu lat” – mówi dyrektor zarządzający Andreas Dornbracht. „Supernova reprezentuje wzornictwo wysublimowane, progresywne, jedyne w swoim rodzaju. Swą nazwę wzięła od supernowej – gwiazdy rozbłyskującej gwałtownym i niezwykle jasnym światłem. Ten błysk Supernova ewokuje w swoistej grze świateł oraz ich załamań.”

By lepiej oddać jej walory odblaskowe, Supernova produkowana jest wyłącznie w wersjach z powłokami błyszczącymi. Powłoki te akcentują jednocześnie wyrazistą, geometryczną stylistykę armatury. Na potrzeby linii Supernova stworzona została dodatkowa błyszcząca powłoka: champagne – jasne złoto, które śmiało wpisuje się w niezwykły renesans tej barwy w kręgach projektantów wnętrz i innych dziedzinach lifestyle’u. Champagne jest tyleż odważną, co elegancką powłoką, której zewnętrzna warstwa wykonana została z 22-karatowego złota.

„Supernova to efekt świadomej decyzji, by do znanej nam estetyki Dornbracht – walców i prostokątów – dodać coś nowego, może nawet polaryzującego” – wyjaśnia Michael Sieger z Sieger Design, twórca linii Supernova. „Zamysł wzorniczy podkreśla dodatkowo charakterystyczna geometria wylewki i elementów baterii. Lekkie nachylenie do przodu dodaje dynamiki. Kluczowy jest jednak sposób wyprofilowania powierzchni. To on przesądza o finalnym efekcie.”

Do rzeźbiarskiego charakteru armatury nawiązuje architektura łazienki Supernova Leadbad, która nie jest wszak pomieszczeniem w klasycznym rozumieniu. Zamiast je zdefiniować na stałe, staje się lifestyle’owym meblem, który można swobodnie ulokować w przestrzeni.

„Punktem wyjścia dla architektury łazienek Leadbad uczyniliśmy rzeźbiarską charakterystykę armatury Supernova. W konsekwencji powstała zawieszona w przestrzeni wyspa, która wszystkie funkcje i moduły łazienki sytuuje w jej centrum. Rodzi się architektura, która sama staje się jakby soliterem” – mówi Mike Meiré, projektant architektury Leadbad a zarazem brand director firmy Dornbracht. 

Jeśli baczniej przyjrzeć się eksponowanym formom, łatwo na błyszczących płaszczyznach i w precyzyjnie poprowadzonych krzywiznach odnaleźć refleksy poszczególnych wodnych – choć czasem suchych jak laguna podczas odpływu – przestrzeni solitera. Powstaje wrażenie, że armatura odzwierciedla ideę architektury, a architektura ideę armatury.


Oprócz modelu Leadbad stworzone zostały jeszcze trzy łazienki i w sumie pięć aranżacji w klasie Premium.

ŁAZIENKA PREMIUM 1
Płynna. Przyjazna. Połyskująca. Będąc łazienką ścienną rezygnuje świadomie z rzeźbiarskiej formuły i poszerza spektrum możliwych indywidualnych aranżacji. Dużo szkła i jedna ściana lustrzana animują grę odbitego światła, a modny dziś kolor lemon wpisuje się szczególnie dobrze w nowoczesny świat stylistyki Supernova.

ŁAZIENKA PREMIUM 2
Wanna i prysznic tej łazienki, swymi jasnymi, gładkimi płaszczyznami, nawiązującymi do architektonicznych rozwiązań Supernova Leadbad, przywodzą na myśl prywatne spa. Łazienka jako swobodnie ulokowana w przestrzeni kosmetyczna wyspa, podkreślająca rzeźbiarski charakter linii Supernova.

ŁAZIENKA PREMIUM 3
Ciemne kafle łazienki ewokują klimat estetyki lat 70-tych we współczesnej interpretacji podpartej białą ceramiką wanny i prysznica. Wypalana powierzchnia kafli konotuje przepływ światła i, jak Supernova, podejmuje grę świateł i załamań. 

Podczas gdy łazienki Premium akcentują przywiązanie do lifestyle’u i mody równie mocno co Leadbad, dodatkowo interpretują stylistykę Supernova na wiele różnych sposobów. Pokazują, jak wyszukane wzornictwo armatury przekłada się na indywidualne aranżacje architektoniczne łazienki. To, co wciąż zdaje się łączyć różne koncepcje architektoniczne, to chęć eksponowania, względnie niechęć do kompromisu. 

Wraz z linią Supernova premierę mają dwa rozwiązania techniczne. W armaturze bidetowej oraz toaletach dla gości po raz pierwszy zastosowano innowacyjne kartusze pozwalające na nadzwyczaj komfortową, a jednocześnie oszczędną regulację dopływu wody. Natomiast w wylewkach kaskadowych posłużono się elementami z tworzyw sztucznych, które umożliwiają optymalny przepływ wody i zapewniają równomierny, pełny strumień. Kolejnym detalem technicznym, który znalazł zastosowanie w serii Supernova, jest wykonany z tworzywa sztucznego napowietrzacz, użyty już wcześniej w udoskonalonej wersji modelu Tara. Zwiększa on przekrój strumienia wody oraz ogranicza rozprysk, co prowadzi do redukcji szumu przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia. Dodatkowo napowietrzacz oferuje także długofalową ochronę przed kamieniem dzięki zastosowaniu specjalnego systemu zapobiegającemu jego osadzaniu. 

Linia Supernova obejmuje całą gamę urządzeń sanitarnych (umywalki, wanny, prysznice, bidety) z opcją wyboru pomiędzy uchwytami dźwigniowymi, a uchwytami o kształtach sześciennych. Nowością jest również wyjątkowo duża paleta produktów, z którymi Supernova od samego początku wchodzi na rynek. Kolekcja obejmuje około 60 artykułów, wśród nich baterie jednouchwytowe i trzyotworowe oraz dwa rodzaje wylewek kaskadowych: ścienną i – po raz pierwszy w asortymencie Dornbrachta – wolnostojącą. Ofertę uzupełniają odpowiednie akcesoria.

Wzornictwo linii jest dziełem Sieger Design. Architektoniczne rozwiązania dla łazienek Leadbad stworzył Mike Meiré. Wszystkie produkty są dostępne w wersjach z powłoką chromową, platynową i champagne.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Effective Public Relations
http://effectivepr.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »