Firma » Biznes
Dzięki mobilnemu systemowi skrócisz czas i zwiększysz dokładność składanych zamówień.
Zobacz więcej zdjęć » |
Bardzo ważną rzeczą w pracy przedstawiciela handlowego (PH), który większość czasu pracuje w terenie, jest możliwość bieżącej, elektronicznej komunikacji z centralą firmy, lub kontrahentami. Dzięki temu praca przedstawiciela jest wydajniejsza, co także wpływa na wymierną realizację celów sprzedażowych.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Elektroniczna obsługa to mniej błędów i kosztów
Kolejną kwestią na którą należy zwrócić uwagę analizując zalety mobilnych systemów dla przedstawicieli handlowych jest oszczędność czasu pracowników dzięki wyeliminowaniu żmudnej i czasochłonnej obsługi ręcznej oraz wynikających z niej bardzo często błędów i dodatkowych kosztów.
Zalety aplikacji mobilnej dla przedstawicieli handlowych
Wybierając aplikację mobilną mamy możliwość zainstalowania jej na smartfonie czy też tablecie przedstawiciela handlowego. Dzięki czemu może on będąc w dowolnym miejscu złożyć zamówienie, zobaczyć statusy innych zamówień. W ten sposób oszczędza czas, zwiększając swoją efektywność i szybkość reakcji na potrzeby i zainteresowanie ze strony kontrahentów.
Uzyskaj szybki i łatwy dostęp do niezbędnych informacji
Przyglądając się dokładniej systemowi MOBIZ od Infinite można dostrzec jeszcze inne zalety takiego rozwiązania.
• Zainstalowane w nim moduły pozwalają przedstawicielom handlowym na przeanalizowanie historii współpracy z danym kontrahentem.
• Użytkownicy systemu na bieżąco uzyskują informacje o poziomie realizacji założonych celów sprzedażowych, zadań czy innych czynności zaplanowanych przez centralę. Pomaga to bardziej efektywnie zarządzać czasem pracy przedstawicieli.
• Systematyczna synchronizacja danych powoduje, że są one wymieniane dwukierunkowo pomiędzy przedstawicielem, a centralą firmy. Dzięki temu każda ze stron ma dostęp do zawsze aktualnych informacji.
• Dzięki integracji systemów informatycznych zapewniona jest bezpośrednia komunikacja z dowolnym systemem magazynowo - sprzedażowym dystrybutora. Wszystkie dane są szyfrowane co sprawia, że informacje są w pełni bezpieczne.
• Przedstawiciel widzi także stan rozliczeń, terminy płatności, wielkości zakupów, wizyty, zamówienia, stany magazynowe czy też etap realizacji danego zamówienia.
Pamiętajmy o ankietach
Należy pamiętać, że oprócz samej sprzedaży rolą przedstawiciela handlowego, jest również obserwowanie działań konkurencji. W tym przypadku niezastąpionym elementem towarzyszącym pracy PH są ankiety. Dlatego też wybierając system mobilny dla pracowników warto zwrócić uwagę czy posiada on również moduł ankiet. Dzięki niemu przedstawiciel zbiera bardzo ważne informacje odnośnie konkurencji, sposobu ekspozycji produktów na półkach itp., mogąc od razu zamieścić je w systemie wraz ze zdjęciem zrobionym w sklepie. To natomiast pozwoli centrali firmy na szybką reakcję bądź decyzję o podjęciu określonych działań na podstawie zaobserwowanych wyników.
Raporty i analizy pozwolą na bardziej efektywne zarządzanie zespołem przedstawicieli handlowych
Jedną z największych zalet oferowanego przez Infinite systemu jest możliwość generowania szczegółowych raportów z zakresu działalności działu handlowego. W zaledwie kilka sekund, na podstawie zebranych danych rynkowych, pracownicy centrali firmy mogą wygenerować zestawienie w którym znajdować się będzie podsumowanie efektów pracy przedstawicieli. Raporty MOBIZ pozwalają podsumować pracę, poczynania własnych handlowców oraz działalność konkurencji. Użytkownicy systemu mają możliwość przedstawienia określonego zakresu danych w postaci wykresu, który przejrzyście obrazuje wybrane zagadnienia.
Usprawnienie pracy przedstawiciela to szansa na zwiększenie zysków firmy
Nie da się ukryć, że większa efektywność pracy przedstawiciela handlowego, szybki przepływ informacji handlowych oraz sprawna komunikacja z centralą firmy to szansa na zwiększenie udziału w rynku oraz zysków firmy. Przedstawione powyżej argumenty wyraźnie pokazują zalety płynące z wdrażania i udostępniania przedstawicielom aplikacji mobilnych mogących usprawnić ich działania. Co więcej aplikacje zmniejszają niepotrzebne koszty firmy, ułatwiają szybką analizę danych czy poziom realizacji planów sprzedaży oraz wpływają na relacje z kontrahentami i innymi pracownikami firmy.
Nadesłał:
a.sadzikowska@asmediadesign.pl
|
Komentarze (0)