Rozrywka i wypoczynek » Sport
Historyczny Rajd Monte Carlo z polskim akcentem pod egidą Webasto
Zobacz więcej zdjęć » |
Warszawa – 27 stycznia 2012 roku – W 15 edycji Rallye Monte Carlo Historique po raz ósmy wystartuje zespół TJ Motorsport Team Poland, sponsorowany przez Webasto, producenta samochodowego ogrzewania postojowego. Już w najbliższą niedzielę Warszawa będzie jednym z punktów startowych „zlotu gwiaździstego” do tej prestiżowej imprezy.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przeczytaj również
Aż dziewięć polskich załóg wystartuje w tegorocznym Rallye Monte Carlo Historique, który odbędzie się w dniach 29 stycznia - 4 lutego. Już po raz kolejny członkowie teamu TJ Motorsport Team Poland spróbują swoich sił w zmaganiach światowej elity pasjonatów rajdów, którzy w swoich oldtimerach będą walczyć o zwycięstwo w swoistej walce na... błędy. Zespół startuje za sterami Polskich Fiatów 125p, które wyjątkowo dobrze zapisały się w historii tej imprezy zajmując w 1972 roku pierwsze miejsce w swojej klasie!
W polskiej ekipie najwięcej startów w historycznym Monte Carlo ma na swoim koncie założyciel zespołu Tomasz Jaskłowski, dla którego będzie to już ósmy udział w tej imprezie.
„Naszym celem jest doprowadzenie całego zespołu do mety. Nie będzie to łatwe zadanie – na pewno przyda się odrobina szczęścia. Rajd rozpoczniemy w Warszawie – niestety mamy najdłuższą trasę dojazdową do Monako. Sam dojazd jest bardzo wymagający, a na miejscu czekają nas nieprzewidywalne zimowe warunki. Drogi wokół Walencji już w tej chwili pokrywa śnieg, a podczas rajdu nie zabraknie go także w Alpach na północ od Monako” – powiedział Tomasz Jaskłowski.
Debiutantem w TJ Motorsport Team Poland jest Robert Burchard, kierowca rajdowy bardziej znany jako pilot między innymi Krzysztofa Hołowczyca. W Rajdzie Monte Carlo wystartuje z pilotem Grzegorzem Gacem, zdobywcą tytułu wicemistrza Europy wywalczonym w 1992 roku z Marianem Bublewiczem.
Kolejny teamowy debiutant to Adam Polak, startujący ze swoim bratankiem Krzysztofem w roli pilota. Adamowi nie brakuje jednak sportowego doświadczenia, co potwierdzają liczne tytuły mistrza i wicemistrza Polski w rajdach, wyścigach, a przede wszystkim w najsilniejszej klasie rallycrossu. Kibice mogli go ostatnio zobaczyć za kierownicą Fiata 125p podczas Rajdu Barbórka w Warszawie.
„Trzymamy kciuki i życzymy powodzenia całemu zespołowi. Są dobrze przygotowani do startu i pełni energii, która mam nadzieję, pozwoli im na znalezienie się w pierwszej dziesiątce. Webasto zadbało, aby mechanikom obsługującym tą wymagającą imprezę pracowało się komfortowo. Samochody ekipy zostały wyposażone w ogrzewanie samochodowe naszej firmy, ułatwiające pracę w niekorzystnych warunkach atmosferycznych” – powiedział Tomasz Konieczny, Dyrektor Handlowy i Marketingu Webasto Petemar.
Warszawa, obok Barcelony, Oslo, Glasgow, Reims oraz Turynu, jest jednym z sześciu miast, w których rozpoczyna się „zlot gwiaździsty” do Monte Carlo. Pierwsza załoga wyruszy z Placu Teatralnego w niedzielę 29 stycznia, o godzinie 13.20. Załogi, startujące z Warszawy mają przed sobą najdłuższą trasę dojazdową, liczącą 2.355 kilometrów, którą należy pokonać w limicie czasowym 50 godzin. Nieco bliżej jest do Monako z Oslo (2.314 km), czy też Glasgow (2.109 km). Znacznie krótszy dystans będą mieli przed sobą startujący z Barcelony (1.000 km), Reims (1.065 km) oraz Turynu (952 km).
Na starcie w Warszawie nie zabraknie atrakcji przygotowanych przez organizatorów. Fani sportów motorowych będą mogli poznać zawodników, podziwiać unikatowe, rzadko już dziś widywane modele samochodów. Gościem specjalnym i starterem honorowym podczas inauguracji Rajdu będzie Björn Waldegård, szwedzki kierowca rajdowy, który swoje pierwsze zwycięstwo w Historycznym Rajdzie Monte Carlo odniósł w 1969 roku startując właśnie z Warszawy. Zapowiadają się więc ogromne sportowe emocje.
Zespół TJ Motorsport Team Poland wystawi ekipę, w składzie:
Nr startowy 107 – Polski Fiat 125p, 1979 rok
• Robert Burchard (kierowca zespołu fabrycznego FSO, również pilot rajdowy m.in. Krzysztofa Hołowczyca)
• Grzegorz Gac (doświadczony pilot rajdowy i jedyny zawodnik który startował w klasycznym rajdzie Monte Carlo w 1994 roku oraz koordynator startu w Warszawie ze strony Polskiego Związku Motorowego)
Nr startowy 115 – Polski Fiat 125p, 1978 rok
• Adam Polak (wielokrotny Mistrz Polski w rajdach i wyścigach, kierowca fabryczny FSO)
• Krzysztof Polak (pierwszy start w rajdzie RMCH)
Nr startowy 117 – Polski Fiat 125p, 1972 rok
• Tomasz Jaskłowski (lider Teamu, wielokrotny Mistrz Polski, największe doświadczenie w Rajdzie Monte Carlo Historique – startuje po raz ósmy)
• Karol Jaskłowski (pierwszy start w rajdzie RMCH)
O firmie Webasto:
Webasto Petemar jest częścią koncernu Webasto AG, którego siedziba mieści się w Stockdorfie pod Monachium. Webasto pozostaje firmą rodzinną od momentu jej założenia w 1901 r. Koncern ma obecnie ponad 50 oddziałów na całym świecie (z tego ponad 30 zakładów produkcyjnych). Firma specjalizuje się w produkcji rozwiązań umożliwiających zarządzanie komfortem cieplnym wewnątrz pojazdu oraz systemów dachowych. Webasto należy do 100 największych dostawców urządzeń dla przemysłu samochodowego na świecie. W roku 2011 grupa Webasto wygenerowała sprzedaż w wysokości ponad 2,3 mld EUR przy zatrudnieniu ponad 9.500 pracowników. Kluczowe obszary specjalizacji koncernu to projektowanie i produkcja systemów okien i modułów dachowych oraz dachów do kabrioletów, systemów ogrzewania, chłodzenia i wentylacji do samochodów osobowych, kamperów, jachtów i łodzi, a także do pojazdów użytkowych i specjalnych. Więcej informacji o firmie Webasto można znaleźć na stronie internetowej: www.webasto.pl
Kontakt prasowy:
Marta Rakoczy
ConTrust
ul. Łucka 2/4/6 lok. 76
00-845 Warszawa
Tel. 605-073-929
e-mail: m.rakoczy@contrust.pl
Komentarze (1)
Fiaty 125p nadal w dobrej formie. To cieszy, Nie ma przyjemniejszego widoku niż Polski Fiat w świetnej kondycji przemierzający ulice. A te rajdowe wersje są po prostu piękne. Fakt że te auta nadal jeżdżą po drogach i całkiem nieźle sobie radzą w rajdach świadczy tylko o ich dobrej, mocnej konstrukcji. Szkoda że produkcja Polskich Fiatów nie przetrwała.