Gospodarka » Żywność
J.A. BACZEWSKI po 72 latach wraca do kraju
Zobacz więcej zdjęć » |
Historia marki sięga XVIII w. Produkowane przez kolejne pokolenia w rodzinie Baczewskich trunki doceniane były nie tylko w Polsce, ale i na dworze cesarskim w Wiedniu. Na ich etykietach od roku 1810 widniał prestiżowy napis „Cesarsko-Królewski Dostawca Dworu". W 1925 roku produkty J.A.BACZEWSKI zdobyły wszystkie możliwe nagrody na Londyńskiej Wystawie Spirytusowej, a zagraniczne rynki stanęły przed nimi otworem. Od tego czasu lwowskie alkohole eksportowano niemal na cały świat.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Niezwykle dynamiczny rozwój marki J.A. BACZEWSKI przerwał wrzesień 1939 roku
i zbombardowanie lwowskiej fabryki. Ocalałe z gruzów produkty przejęli okupujący te tereny Sowieci. „Mój dziadek Edward Gessler podczas II Wojny Światowej wyemigrował z Polski do Austrii - opowiada Rasiel Gessler, Prezes Zarządu ALTVATER GESSLER - J.A. BACZEWSKI.
Z narażeniem życia przemycił przekazywaną z pokolenia na pokolenie książeczkę z recepturami
i przepisami. To dzięki niej po wojnie udało się wznowić produkcję i ponownie wprowadzić na światowe rynki tę znakomitą ziemniaczaną polską wódkę".
Na świecie marka J.A. BACZEWSKI jest znana i cieszy się uznaniem niemal od dwustu trzydziestu lat. Świadczą o tym najwyższe nagrody na licznych prestiżowych konkursach międzynarodowych oraz sukcesy sprzedażowe.
„W samych tylko Stanach Zjednoczonych konsumenci kupują nasze alkohole w ilości ponad miliona litrów rocznie" - podkreśla Rasiel Gessler.
Wódkę J.A. BACZEWSKI na naszych sklepowych półkach znajdziemy już w czerwcu. Będzie sprzedawana w karafkach o pojemności 500 ml i 700 ml zaprojektowanych specjalnie na powrót marki do kraju. Jej importem i dystrybucją na rynku polskim zajmuje się firma Ambra S.A.
„J.A. BACZEWSKI jest wypełnieniem luki rynkowej w segmencie wódek premium, w którym dominują marki zagraniczne, za to brakuje rdzennie polskich marek sygnowanych polskim nazwiskiem" - komentuje Robert Ogór, Prezes Zarządu Grupy Ambra. „Przeprowadzona analiza popytu ukazała nam potencjał zawarty w prawdziwej tradycji i renomie marki popartej najwyższą jakością produktu".
„Liczymy na przyjazną, długotrwałą i obopólnie korzystną współpracę - dodaje Rasiel Gessler, która zaowocuje ponownym zajęciem przez markę J.A. BACZEWSKI istotnego miejsca na polskim rynku alkoholowym".
Kuźnia PR
Nadesłał:
AleksandraM
|
Komentarze (0)