Technologie » Komputery

LENOVO PUBLIKUJE WYNIKI ZA DRUGI KWARTAŁ ROKU FINANSOWEGO 2013/14

LENOVO PUBLIKUJE WYNIKI ZA DRUGI KWARTAŁ ROKU FINANSOWEGO 2013/14
Zobacz więcej zdjęć »
Zdecydowana realizacja strategii w segmencie PC i innowacyjne produkty PC Plus zwiększają możliwości i wyniki Lenovo

·            Większa przewaga Lenovo jako globalnego producenta komputerów PC numer jeden — udział w rynku wynosi 17,7%

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

·            Trzeci pod względem wielkości producent inteligentnych urządzeń łączących się z Internetem: komputerów PC, smartfonów i tabletów

·            Lenovo sprzedaje rekordową liczbę 29 milionów sztuk — około czterech urządzeń na sekundę

·            Rekordowy dochód przed opodatkowaniem wynoszący 265 milionów USD, 220 milionów USD zysku i przychody w wysokości 9,8 miliarda USD

·            Podstawowy zysk na akcję: 2,12 centa USD, czyli 16,44 centa hongkońskiego

·            Rezerwy gotówkowe netto: 2,6 miliarda USD (na 30 września 2013 r.)

 

HONGKONG, 7 listopada 2013 r. Grupa Lenovo poinformowała dzisiaj o swoich wynikach za drugi kwartał roku finansowego zakończony 30 września 2013 r. Przychody kwartalne wyniosły 9,8 miliarda USD, co stanowi 13-procentowy wzrost w ujęciu rok do roku. Zyski w drugim kwartale rosły jeszcze szybciej — dochód przed opodatkowaniem wzrósł o 30% w ujęciu rok do roku do poziomu 265 milionów USD, a zysk wzrósł o 36% w ujęciu rok do roku do poziomu 220 milionów USD. Firma Lenovo sprzedała w tym kwartale rekordową liczbę 29 milionów sztuk, co przekłada się na około cztery urządzenia na sekundę. Na wyniki wpłynęła zdecydowana realizacja strategii „Obrony i ataku” na całym świecie, innowacyjna oferta produktów oraz rosnące zróżnicowanie przychodów w segmencie PC Plus.

 

Już drugi kwartał z rzędu Lenovo jest największym na świecie dostawcą komputerów PC*. Firma uzyskała największy w historii udział w rynku na poziomie 17,7% co oznacza wzrost o 2 punkty w ujęciu rok do roku. Na tak imponujące wyniki wpłynęła pierwsza pozycja na pięciu z siedmiu głównych rynków PC, które obejmują ćwierć ludności świata. Dostawy komputerów PC Lenovo w drugim kwartale roku finansowego wyniosły 14,1 miliona sztuk, co ponownie zapewniło firmie status najszybciej rozwijającego się z pięciu największych dostawców komputerów PC. Był to też 18. kwartał z rzędu, w którym firma Lenovo prześcignęła całą branżę.

 

Firma nadal różnicuje swoją działalność i kładzie solidne fundamenty na przyszłość w epoce
PC Plus, notując wyjątkowe wyniki w dziedzinie komputerów PC i urządzeń mobilnych, takich jak tablety i smartfony. Sprzedaż produktów z segmentu mobilnego Internetu i domu cyfrowego (Mobile Internet and Digital Home, MIDH), do którego należą smartfony, inteligentne telewizory oraz duża część tabletów, złożyła się w drugim kwartale na 15% łącznych przychodów, co stanowi wzrost z poziomu ośmiu procent rok temu i czterech procent dwa lata temu. Segment ten jest też coraz bardziej rentowny.

 

Firma Lenovo zajęła drugie miejsce pod względem łącznej sprzedaży komputerów PC i tabletów i została trzecim pod względem wielkości dostawcą inteligentnych urządzeń łączących się z Internetem (komputerów PC, smartfonów i tabletów), zwiększając dostawy o 36 % w ujęciu rok do roku. Łączne dostawy smartfonów i tabletów przekroczyły poziom dostaw komputerów PC już drugi kwartał z rzędu. Firma utrzymała się też na pozycji czwartego pod względem wielkości dostawcy smartfonów, szybko zwiększając dostawy o 78 procent w ujęciu rok do roku. Pod względem dostaw smartfonów w Chinach ponownie odnotowano solidny wzrost w ujęciu rok do roku, wynoszący 64%. Firma Lenovo odnotowała też rekordowo wysoką sprzedaż 2,3 miliona tabletów na świecie. Wzrosła ona o 4,2 raza w ujęciu rok do roku, a wpływ na to miała sprzedaż poza Chinami. Wyniki te świadczą o szybkim przekształcaniu się Lenovo w firmę epoki PC Plus.

 

- Lenovo nie tylko pozostaje największym na świecie producentem komputerów PC, ale zajmuje też czwarte miejsce w  segmencie smartfonów oraz tabletów i nadal szybko się rozwija. Jednocześnie odnotowaliśmy rekordowe przychody i zyski oraz znacznie poprawiliśmy rentowność — powiedział Yang Yuanqing, prezes i dyrektor naczelny Lenovo - Na perspektywy branży zapatrujemy się optymistycznie. Dzięki korporacyjnej modernizacji i poprawie w chińskiej gospodarce rynek PC odzyskuje siły, a rozwój tabletów nadal poszerza się na segment średni i podstawowy oraz rynki wschodzące. Są to mocne strony Lenovo. Jesteśmy przekonani, że wykorzystamy te możliwości i będziemy kontynuować zdecydowany rozwój.

 

Zysk brutto firmy za drugi kwartał roku finansowego wzrósł o 11 procent w ujęciu rok do roku do poziomu 1,27 miliarda USD, a marża brutto wyniosła 12,9%. Zysk operacyjny w tym samym kwartale zwiększył się o 38% rok do roku do kwoty 283 milionów USD. Podstawowy zysk na akcję w drugim kwartale roku finansowego wyniósł 2,12 centa USA, czyli 16,44 centa hongkońskiego. Rezerwy gotówkowe netto na dzień 30 września 2013 r. wyniosły łącznie 2,6 miliarda USD. Rada Dyrektorów Lenovo ustaliła zaliczkę na poczet dywidendy w wysokości 6 centów hongkońskich za akcję.

 

 

PRZEGLĄD GEOGRAFICZNY

Region chiński Lenovo odnotował w drugim kwartale roku finansowego przychody na poziomie 3,8 miliarda USD. Stanowi to wzrost o jeden procent w ujęciu rok do roku i składa się na 40% światowych przychodów firmy. Na ciągły wzrost przychodów firmy w Chinach wpłynęła mocna pozycja w segmencie smartfonów i tabletów, który razem wzrósł o 45% w ujęciu rok do roku. W drugim kwartale firma Lenovo jeszcze bardziej umocniła się na pierwszej pozycji w Chinach, uzyskując udział w rynku na poziomie 33,9%, zyskując 0,2 punktu w ujęciu rok do roku.

 

W regionie Azji i Pacyfiku przychody Lenovo wyniosły łącznie w drugim kwartale 1,5 miliarda USD, co składa się na 15% światowych przychodów firmy i oznacza jednoprocentowy wzrost w ujęciu rok do roku. Zdecydowana realizacja strategii przyniosła wzrost sprzedaży smartfonów oraz rentowności w tym regionie. Firma Lenovo odnotowała w regionie Azji i Pacyfiku rekordowy udział w rynku PC na poziomie 14,5%, co stanowi wzrost o 0,1 punktu w ujęciu rok do roku. Utrzymując się na pozycji lidera w Japonii oraz dzięki superszybkiemu wzrostowi w segmencie konsumenckim w Indiach i Indonezji firma Lenovo po raz pierwszy zajęła 1. miejsce pod względem konsumenckich komputerów PC w segmencie Azji i Pacyfiku, uzyskując udział w rynku na poziomie 12,7%. W regionie AP firma osiągnęła też kamień milowy, sprzedając ponad milion smartfonów i tabletów.

 

Przychody Lenovo w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) nadal szybko rosły, osiągając 26-procentowy wzrost w drugim kwartale roku finansowego i poziom 2,3 miliarda USD. Stanowiło to 23% światowych przychodów firmy. W omawianym kwartale firma Lenovo odnotowała w regionie EMEA rekordowe dostawy komputerów PC — 15%, co stanowi wzrost o 4,2 punktu w ujęciu rok do roku. Firma Lenovo zajęła pierwsze miejsce na rynku PC w 12 krajach EMEA, umacniając się tym samym na drugiej pozycji na rynku PC w EMEA.

 

W regionie Ameryki Północnej i Południowej przychody za drugi kwartał roku finansowego wyniosły 2,2 miliarda USD. Stanowiło to wzrost o 37% w ujęciu rok do roku i 22% światowych przychodów firmy. Wolumen PC w Ameryce Północnej i Południowej wzrósł o 39% w ujęciu rok do roku, dzięki czemu firma Lenovo prześcignęła rynek o 43 punkty procentowe. W regionie Ameryki Północnej i Południowej firma uzyskała rekordowy udział w rynku na poziomie 11,3%, co stanowi wzrost o 3,5 punktu w ujęciu rok do roku. Po raz pierwszy udało się Lenovo uzyskać dwucyfrowy udział w rynku Ameryki Północnej i Południowej, a także w USA i Ameryce Łacińskiej. Dzięki zdecydowanej realizacji przejęcia CCE oraz nowej fabryce w Brazylii — na trzecim pod względem wielkości rynku PC na świecie — firma Lenovo zajęła pierwsze miejsce także i na tym rynku.

 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

agencja21

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »