Firma » Biznes
Mały też może dużo. Programy lojalnościowe w sektorze MSP
Zobacz więcej zdjęć » |
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Sodexo średnia roczna kwota przeznaczona przez firmy z sektora MSP, na prowadzenie programu motywacyjnego dla partnerów biznesowych, w 2012 roku była wyższa o 11% w porównaniu z rokiem 2011.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przeczytaj również
Małe przedsiębiorstwa inwestują w lojalność
Takie wyniki jednoznacznie wskazują, że nie tylko duże firmy, ale również te zatrudniające do 250 pracowników rozumieją znaczenie i skuteczność motywacji w B2B decydując się na prowadzenie programów wsparcia sprzedaży. Dostrzegają także korzyści płynące z ich realizacji, mimo wciąż pojawiających się informacji o kryzysie i trudnej sytuacji wielu organizacji.
Zgodnie z wynikami badania prawie 90% programów realizowanych przez małe i średnie przedsiębiorstwa w 2012 roku to projekty lojalnościowe o budżecie nieprzekraczającym 500 000 złotych. Przedsiębiorstwa zaliczane do MSP koncentrują się na prowadzeniu akcji wsparcia sprzedaży skierowanych do partnerów biznesowych, ponieważ na bardzo konkurencyjnym aktualnie rynku starają się zaoferować kontrahentom dodatkową wartość, a programy lojalnościowe są doskonałą alternatywą dla typowych działań wizerunkowych czy ATL-owych.
Działania BTL mają bezpośrednie przełożenie na wyniki sprzedaży, a ich efekty są widoczne w stosunkowo krótkim czasie od momentu rozpoczęcia, co najczęściej przesądza o ich realizacji przez małe i średnie przedsiębiorstwa działające w Polsce.
Typy nagród
Małe i średnie przedsiębiorstwa w ramach realizowanych programów wsparcia sprzedaży wykorzystywały najczęściej następujące typy nagród: upusty i rabaty (61%), nagrody rzeczowe (52%), kupony (25%) i karty przedpłacone (11%), co w praktyce pokrywa się z wyborami całego rynku. Ponieważ aktualnie w akcjach lojalnościowych jednym z najbardziej cenionych przez uczestników elementów jest możliwość samodzielnego wyboru nagrody, dlatego tak dużym zainteresowaniem cieszą się takie rozwiązania jak kupony premiowe i karty przedpłacone.
„Małe i średnie przedsiębiorstwa – tak, jak i duże, poszukują skutecznych narzędzi wspierających sprzedaż, które pomagają szybko osiągnąć efekty biznesowe, a jednocześnie pozwalają na optymalizację kosztów prowadzonych działań. Dlatego tak często wykorzystują programy lojalnościowe w ramach podejmowanych aktywności marketingowych.” – powiedział Arkadiusz Rochala, Dyrektor Marketingu i Rozwoju, Sodexo.
Firmy z sektora MSP podobnie, jak cały rynek dokonują konwersji z tradycyjnych działań wsparcia sprzedaży (zdrapki, stemple itp.) na nowe pod względem technologicznym rozwiązania pozwalające optymalizować koszty, takie jak kompleksowe platformy działające on-line. Dzięki tego typu narzędziom możliwe jest m.in.: zbieranie i analizowanie szczegółowych informacji o uczestnikach oraz stała komunikacja z nimi, w ramach prowadzonej akcji. Elementy te zwiększają skuteczność podejmowanych działań i wpływają na jeszcze większe zaangażowanie uczestników, dlatego podczas realizacji programu warto pomyśleć także o ich wykorzystaniu.
***
Pomiaru dokonano metodą CATI (wspomaganych komputerowo wywiadów telefonicznych) w studio ARC Rynek i Opinia. Badanie przeprowadzono w styczniu 2013 roku na grupie 346 firm z sektora MSP prowadzących działania marketingowe skierowane do segmentu B2B.
W celu uzyskania dodatkowych informacji proszę o kontakt:
Diana Stachera ConTrust Tel. 501 121 711 e-mail: d.stachera@contrust.pl |
|
Filozofia Sodexo
Filozofia Sodexo
Jakość Codziennego Życia odgrywa ważną rolę w indywidualnym rozwoju każdego człowieka oraz w działalności organizacji. Bazując na takim przekonaniu Sodexo, od chwili założenia firmy przez Pierre’a Bellon’a w 1966 roku, jest strategicznym partnerem dla firm i instytucji, które kładą nacisk na efektywność, lojalność i dobre samopoczucie pracowników oraz partnerów biznesowych. Z wielką pasją 420 000 pracowników Sodexo w 80 krajach, każdego dnia projektuje, zarządza i dostarcza unikalne usługi w zakresie kompleksowych rozwiązań usług dla nieruchomości (Sodexo On-site Service Solutions) oraz w zakresie kompleksowych rozwiązań motywacyjnych (Sodexo Motivation Solutions).
Sodexo stworzyło nową formę usług dla przedsiębiorców, które nie tylko zapewniają rozwój oraz samorealizację pracowników, ale również przyczyniają się do rozwoju gospodarczego, ekonomicznego i środowiskowego społeczności lokalnych, regionów i całych państw, w których Sodexo funkcjonuje.
Sodexo w liczbach (dane z 31 sierpnia 2012)
Grupa Sodexo na świecie
18,2 miliarda euro skonsolidowanego dochodu
420 000 pracowników
20 pozycja na liście największych pracodawców
80 krajów
34 300 placówek
75 milionów konsumentów dziennie
Sodexo On-Site Service Solutions w Polsce
7 000 000 obsługiwanej powierzchni (m2)
5 000 zatrudnionych pracowników
1 500 obsługiwanych mniejszych nieruchomości
490 Klientów
Sodexo Motivation Solutions w Polsce
43 000 Klientów
3 500 000 użytkowników naszych rozwiązań
50 000 punktów usługowo-handlowych współpracujących
z Sodexo Motivation Solutions w całej Polsce.
43 000 Klientów
3 500 000 użytkowników naszych rozwiązań
50 000 punktów usługowo-handlowych współpracujących
z Sodexo Motivation Solutions w całej Polsce.
Komentarze (0)