Społeczeństwo » Społeczeństwo

Nieprzytomny klient z gorączką… świątecznych zakupów

Nieprzytomny klient z gorączką… świątecznych zakupów
Zobacz więcej zdjęć »
Większości z nas przedświąteczny okres zakupów kojarzy się z gorączkowym bieganiem po pasażach i tłumami w galeriach handlowych. Czy tłok i nadmiar ludzi w sklepach wpływa na JAKOŚĆ OBSŁUGI ? Co może spotkać nas podczas świątecznych pospiesznych zakupów?

Przedświąteczny czas to okres wzmożonych zakupów. Biegamy po sklepach jak w amoku wydając mnóstwo pieniędzy i kupując masę przeróżnych bardziej lub mniej potrzebnych rzeczy. Handlowcy dbają o to aby przyciągnąć nas do swoich sklepów i już od listopada ubierają je niczym choinki, przystrajają w łańcuchy, bombki i wszelkie mikołajowe atrybuty. Tłok w sklepach i galeriach handlowych, amok w jakim robimy zakupy spowodowany nadmiarem przedświątecznych obowiązków i przede wszystkim pośpiech sprawia, że nie do końca zwracamy uwagę na obsługę i jesteśmy bardziej podatni na drobne oszustwa jakie mogą nas spotkać ze strony usługodawców i ich personelu. Przez to, że wszelkie sprawy załatwiamy w wielkim pędzie często nie zwracamy uwagi na to czy przy kasie sprzedawca prawidłowo wydał nam resztę lub czy zapakował nam wszystkie towary, za które zapłaciliśmy albo czy na naszym paragonie któryś z towarów nie został nabity podwójnie. Warto zwrócić także uwagę na sytuację, która zdarza się niezwykle często – brak drobnych w kasie. Pewnie niejednokrotnie zdarzyło nam się przy okazji płacenia za towar, że sprzedawca poinformował nas o niemożliwości wydania reszty  z powodu braku drobnych. To zjawisko jest niezwykle częste a przecież to niedopuszczalne aby w sklepie nie było drobnych bo to świadczy tylko i wyłącznie o nieprzygotowaniu sprzedawców do pracy. Oczywiście brak drobnych w kasie i niemożność wydania reszty nie zawsze świadczy o chęci oszukania klienta, aczkolwiek jeżeli sytuacja powtarza się nagminnie nietrudno podejrzewać, iż sprzedawca może czerpać z tego jakieś korzyści. Jeżeli w niewielkim sklepie, w którym codziennie robi zakupy 200 osób cwany sprzedawca połowie z nich oznajmi, iż nie ma wydać 20 groszy a kupujący w pośpiechu machną na to ręką i aby nie blokować kolejki i nie wprowadzać zbędnego zamieszania uznają, że nie ma sprawy to można założyć, że dziennie nie wydający drobnej reszty sprzedawca zarobi dodatkowo ok. 20 zł, w skali tygodnia jest to ok. 100 zł, w skali miesiąca będzie to ok. 400 zł czyli całkiem niezła sumka, która mówi sama za siebie. A ile więcej nieuczciwy sprzedawca może zarobić uprawiając taki proceder w okresie świątecznym, kiedy to my, klienci kupujemy częściej, więcej i szybciej?

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

   Wszyscy jesteśmy klientami, konsumentami i usługobiorcami i wszyscy, w tym nasilającym zakupy i sprawunki okresie świątecznym, powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na jakość obsługi nie tylko w sklepach ale także w firmach i wszelkich instytucjach, gdzie okres świat często wprowadza pewnego rodzaju rozluźnienie, które często utrudnia klientom załatwienie różnych spraw najczęściej przekładanych na okres „po świętach”. Jeżeli spotkało nas ze strony usługodawców lub ich personelu coś nieprzyjemnego lub nawet niedopuszczalnego warto opisać swój przypadek oraz ocenić działania firmy na stronie www.jakoscobslugi.pl biorąc tym samym udział w projekcie JAKOSĆ OBSŁUGI. Jeżeli jednak zdarzyło nam się być wyjątkowo dobrze potraktowanym lub obsłużonym przez usługodawcę lub jego personel to także możemy się tym podzielić i opisać to na tej samej stronie. Program JAKOŚĆ OBSŁUGI powstał po to, aby zmniejszyć ilość przykrych wydarzeń, jakie spotykają nas, konsumentów niestety niezwykle często i zdecydowanie zwiększyć ilość pozytywnych odczuć związanych z jakością obsługi w firmach i instytucjach.

   Misją programu jest poprawa jakości obsługi w Polsce oraz dostosowanie procesów obsługi konsumentów do standardów XXI wieku. Twórcy programu JAKOŚĆ OBSŁUGI opierają działania na ocenie i obserwacjach konsumentów. Każdy klient w Polsce może dokonać własnej oceny jakości obsługi, związanej z konkretnym zakupem bądź kontaktem z siecią sprzedaży, obsługi, serwisu, itp. W projekcie liczy się głos każdego konsumenta. Organizatorzy zachęcają firmy do aktywnego udziału w programie. Firma, która zgłosi chęć uczestnictwa ma szansę uzyskania GODŁA UCZESTNIKA PROGRAMU JAKOŚĆ OBSŁUGI, stanowiącego dla klientów istotny sygnał świadczący o tym, że dana firma stara się jak najlepiej obsługiwać swoich klientów. Przystąpienie firmy do programu jest nieodpłatne, organizatorom nie chodzi o handel godłem jakości! Chodzi natomiast o dobro klienta, podwyższenie jakości obsługi oraz o wyróżnienie i nagrodzenie firm, które nie tylko od święta zwracają uwagę na jakość obsługi zwykłych klientów i lepiej niż inni odpowiadają na potrzeby rynku.

   Bardzo ważną i wartą podkreślenia jest informacja o metodzie wyłonienia laureatów i zdobywców GODŁA JAKOŚCI OBSŁUGI . JAKOŚĆ OBSŁUGI to nie jest plebiscyt na ulubioną firmę, w którym zwycięzców wyłania się w oparciu o sondaż lub za pomocą głosowania na ulubioną markę. W przypadku tego programu jakość obsługi badana jest oczami klientów poszczególnych firm i instytucji za pomocą techniki Mystery Shopping i przy użyciu profesjonalnych narzędzi SecretClient. Oprócz tego, że każdy klient w Polsce może zgłosić własną obserwację jakości obsługi i dokonać odpowiedniej oceny w skali od -5 do +5 wraz z uzasadnieniem w formie opisu tekstowego i wskazaniem czasu i miejsca obserwacji, przygotowana została sieć 10.000 „Tajnych Klientów”, którzy pomagają w weryfikacji uzyskanych danych zgromadzonych na podstawie obserwacji konsumenckich.

   Drogi konsumencie i kliencie, jeżeli i ciebie spotkało coś nieodpowiedniego lub wyjątkowego ze strony usługodawcy lub personelu firmy, jeżeli uważasz, ze firma zasługuje na naganę lub pochwałę, możesz wyrazić swoją opinię oraz ocenić jakość obsługi na stronie www.jakoscobslugi.pl. Razem możemy zdziałać więcej!



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Kamila Nowakowska

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »