Firma » Praca

Nowe oblicze rynku pracy - przedsiębiorco dbaj o swoje dane

Rosnące zapotrzebowanie pracowników na możliwość pracy zdalnej i mobilnej rodzi też pewne zagrożenia dla firm.

Model pracy w biurze od 9 do 17 powoli przestaje być standardem. Jednym z priorytetów młodej kadry pracowniczej jest dzisiaj swoboda. Co za tym idzie, coraz bardziej rośnie grupa pracowników pracujących zdalnie i mobilnie. Z okazji obchodzonego właśnie za granicą World Enterpreneurs’ Day[1] Światowego Dnia Przedsiębiorców, specjaliści z firmy Kingston Technology omawiają zagrożenia związane z nowym podejściem do pracy.  

 Wg raportu sporządzonego w ubiegłym roku przez firmę Avast Business już nawet 82% pokolenia „milenialsów” określa swobodę w pracy, jako element decydujący o ich decyzji o rozważeniu zatrudnienia w danej firmie. Firmy starają się wyjść naprzeciw tym oczekiwaniom, wprowadzając między innymi obyczaj „hot desking” (z angielskiego gorące biurka), czyli swobodną wymianę stanowisk roboczych, które nie są przypisane do konkretnego pracownika. Ponadto, rośnie zainteresowanie pracą zdalną. Wg wspomnianego wcześniej raportu nawet 38% pracowników w małych firmach deklaruje większą produktywność w pracy poza biurem. Wynika to między innymi z faktu, że w domu często mogą lepiej skupić się na pracy, niż w biurze – nawet 20-35% pracowników mówi o tym, że atmosfera pracy w firmie  rzutuje na ich efektywność (w porównaniu do 15-27% osób pracujących w domu). Jednym z najważniejszych czynników za to odpowiedzialnych jest stres, w biurze odczuwalny zdecydowanie bardziej niż podczas pracy zdalnej - 35% ankietowanych deklaruje wysoki poziom stresu podczas pracy w biurze, w porównaniu do 26% podczas pracy w domu. Zmiana kultury pracy ma też inną stronę – młodzi pracownicy zdecydowanie bardziej stawiają na potrzebę pogodzenia kariery z życiem osobistym, a co za tym idzie nie chcą być ograniczani ustrukturyzowanym czasem pracy. Koniec końców liczy się efekt, a nie droga do jego osiągnięcia.  

 Wraz ze wzrostem kadry pracującej zdalnie rośnie też grupa pracowników mobilnych, którzy muszą dysponować możliwościami codziennej pracy biurowej przy zachowaniu jak największego komfortu w drodze. Mówiąc o kadrze zdalnej, mówimy o coraz większej grupie pracowników – wg badań przeprowadzonych w zeszłym roku przez Grupę IWG, zrzeszającą największych dostawców przestrzeni roboczej, już blisko 70% pracowników spędza czas przynajmniej jeden dzień pracy poza biurem. Zaadresowanie potrzeb tak licznej grupy staje się być priorytetem dla firm.

 Jedną z odpowiedzi na to zapotrzebowanie to wprowadzenie polityki BYOD w firmie (Bring Your Own Device, czyli przynieś własne urządzenie). Podczas gdy nowe technologie sprawiają, że wdrożenie tego rozwiązania jest coraz prostsze, to rodzi ze sobą też pewne zagrożenia dla informacji newralgicznych z punktu widzenia firmy. Dane zapisywane na takich urządzeniach – laptopach, czy nośnikach pamięci USB, często nie są odpowiednio zabezpieczone, co może być potencjalnie niebezpieczne dla przedsiębiorstwa.

 - Zapewnienie wygody pracy kadry pracującej zdalnie lub w drodze jest jednym z priorytetów współczesnych pracodawców. Jednak praca poza biurem rodzi jeszcze inne potrzeby – firmy muszą mieć pewność, że ich dane są odpowiednio zabezpieczone – mówi Robert Sepeta, Business Development Manager w Kingston Technology. – Tym bardziej w obliczu zeszłorocznego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych i najnowszej ustawy o Cyberbezpieczeństwie. W tym momencie urządzenia wychodzące z naszych fabryk muszą gwarantować satysfakcję zarówno pracowników i przełożonych, stąd nacisk na wdrożenie odpowiednich standardów szyfrowania danych – dodaje.

 Koniec końców odpowiednie przystosowanie się do gwałtownie zmieniającej się rzeczywistości rynku pracy, to nie tylko kwestia zakulisowej odpowiedzi na potrzebę rynku – to również kwestia wizerunkowa. Wyciek danych wiąże się w oczywisty sposób z konsekwencjami prawnymi, ale też podważa wiarygodność biznesu. Z drugiej strony, odpowiedzialne przygotowanie swojego biznesu na wymagania obecnych i przyszłych pracowników, którzy będą rozpoczynali swoją przygodę na rynku pracy, pozycjonuje firmę jako tę bardziej atrakcyjną z perspektywy młodego pracownika. A to w dobie tak wysokiej konkurencyjności marek już ogromny sukces.



[1] W Polsce Światowy Dzień Przedsiębiorcy obchodzony jest dwa miesiące wcześniej – 21 czerwca. Jednak globalnie World Enterpreneurs’ Day obchodzony jest 21 sierpnia każdego roku.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Kingston Technology
http://www.kingston.com/pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Zamów opracowanie informacji prasowej


Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »