Motoryzacja » Samochody

Nowy wymiar dynamiki - Audi TT RS

Nowy wymiar dynamiki - Audi TT RS
Zobacz więcej zdjęć »
Audi znów buduje pięciocylindrowy silnik: TT RS jest wyposażone w 2,5-litrową jednostkę napędową z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem benzyny FSI, uzyskującą moc 250 kW (340 KM) i moment obrotowy 450 Nm. Tak doskonały silnik gwarantuje znakomite osiągi.

W połączeniu ze stałym napędem na wszystkie koła quattro i wyczynowym zawieszeniem czyni on z kompaktowego Audi TT RS - zarówno w wersji coupé jak i roadster - sportowy samochód należący do ekstraklasy.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Możliwości

Audi TT RS jest pierwszym klasycznym samochodem sportowym w rodzinie RS. Podobnie jak RS4 i RS6 zostało zaprojektowane przez quattro GmbH. Jego osiągi są fascynujące: 4,6 sekundy na sprint od zera do 100 km/h (coupé), 15,9 sekundy od zera do 200 km/h i na życzenie prędkość maksymalna 280 km/h - TT RS jest najszybszym seryjnie produkowanym samochodem sportowym w klasie kompaktowej. Jest mocne, lekkie, efektywne, pomyślane i zrealizowane bez żadnych kompromisów.

Pięciocylindrowy silnik TFSI o pojemności 2,5 litra ma dwa oblicza.
Przy wstrzemięźliwej jeździe turbo trzyma w pogotowiu 450 Nm momentu obrotowego, dostępnego praktycznie w każdej sytuacji - od najniższych do prawie najwyższych prędkości obrotowych, czyli od 1.600 do 5.300 obr./min. Z tą ogromną siłą ciągu TT RS zalicza manewry wyprzedzania prawie „mimochodem".

Gdy kierowca „przyciśnie" pedał gazu pięciocylindrowy silnik pokaże swoje drugie oblicze - potężną siłę 250 kW (340 KM), łatwe zwiększanie prędkości obrotowej do 6.800 obr./min oraz brzmienie, które za każdym razem wywołuje gęsią skórkę; jedyny w swoim rodzaju głęboki dźwięk - klasyczny odgłos pracy pięciocylindrowych silników Audi. Po otwarciu maski ukazuje się silnik, całkowicie odkryty, bez żadnej osłony - najwyższej jakości technika w czystej postaci.

Jazda po krętych drogach lub torze wyścigowym pozwala poczuć na własnej skórze precyzję reakcji auta na polecenia kierowcy. TT RS wchodzi w zakręty spontanicznie i pokonuje je z niewzruszonym opanowaniem, prowadzony precyzyjnie przez czuły układ kierowniczy. Zakres graniczny leży ekstremalnie wysoko, przejawia się w bardzo lekkiej podsterowności - łatwość opanowania samochodu należy do głównych cech charakteru tego kompaktowego sportowca ze stajni Audi.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

ap

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »