Firma » Biznes

Obawy związane z realizacją projektów badawczych podcinają skrzydła innowacyjnej gospodarce

Biurokratyczne bariery, niepewność związana z wywiązaniem się z założeń programowych oraz niewystarczające kompetencje w zespołach projektowych to główne powody, dla których polscy przedsiębiorcy nie decydują się na prowadzenie badań naukowych nad innowacyjnymi rozwiązaniami w ramach projektów.

Warszawa, 21 maja 2013 r. – Wyniki tegorocznego raportu Komisji Europejskiej[1], dotyczące poziomu innowacyjności gospodarek poszczególnych krajów, okazały się co najmniej niepokojące – Polska zamyka ten ranking jako „innowator o skromnych wynikach”. W przeprowadzonym badaniu wzięto pod uwagę 24 czynniki, w tym wysokość wydatków publicznych na badania naukowe, inwestycje prywatnych firm w badania,  jakość szkolnictwa wyższego, a także relacji przemysłu z nauką. Niski poziom innowacyjności krajowej gospodarki potwierdza stopień nakładów finansowych na działalność B+R w Polsce – w 2011 roku stanowiły one tylko 0,77 proc. PKB, przy średniej dla Unii Europejskiej na poziomie 1,26 proc.[2] Do 2020 roku poziom ten ma wzrosnąć do 1,7 proc.[3] Otwartą kwestią pozostaje więc pytanie, jak przekonać biznes do inwestowania środków na ten cel.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Polscy przedsiębiorcy rzadko angażują się w  projekty badawcze. Powodów tego stanu rzeczy jest wiele. Pierwszym bywa często bariera mentalna. – Lokalni biznesmeni patrzą na projekty poprzez pryzmat korzyści finansowych. Zapominają lub nie mają świadomości, że realizując takie działania osiągają  dodatkowe profity, jak np. nawiązanie relacji z partnerami biznesowymi z kraju i ze świata czy promocja własnego produktu oraz kompetencji, które trudno przeliczyć na pieniądze, ale które w dłuższej perspektywie mogą przynieść wymierny sukces – mówi Joanna Stalewska, Prezes Zarządu AMbER Project Group, spółki świadczącej eksperckie usługi doradcze i szkoleniowe w obszarze projektów badawczych i wspierających badania.

Dla większości przedsiębiorców podstawowym problemem jesthttp://www.amberproject.pl/

 

Kontakt:

 

Joanna Stalewska
Prezes Zarządu
AMbER Project Group
tel.: 602 592 622
mail:
joanna.stalewska@amberproject.pl

 

Milena Łuszczyk
Account Executive
Monday PR

tel.:
728 547 921
mail:
milena.luszczyk@mondaypr.pl

 



[1] InnovationUnion Scoreboard 2013, Komisja Europejska, 2013 r.

[2] Dane Eurostatu

[3] EUROPA 2020. Strategia na rzecz inteligentnego i zrównoważonego rozwoju sprzyjającego włączeniu społecznemu, Komisja Europejska, 2010 r.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Mondaypr

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »