Technologie » Komputery
Porządek w systemie crm online - jak o niego zadbać?
Zobacz więcej zdjęć » |
Niestety w większości firm brakuje personelu do sprawdzenia tego, na jakim poziomie jest prowadzony system crm - nie mówiąc już o ręcznym przejrzeniu całej bazy danych w celu znalezienia usterek i jej restrukturyzacji.
Nawet jeśli miałoby się personel przydzielony do tego zadania, oznaczałoby to odciągnięcie tych specjalistów od innych zadań, marnowanie czasu, który można by poświęcić na planowanie, wdrażanie i wykonywanie pracy na wyższym poziomie. Jak więc zachować czystość danych?
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Wysokiej jakości system crm online – zacznij od podstaw
Chodzi o to, by od początku użytkowania systemu określić dla swoich pracowników standardowe praktyki dotyczące wprowadzania danych. Po uzyskaniu czystego, zorganizowanego zestawu danych zbieranych przez system crm, należy wdrożyć praktyki zapewniające spójne wprowadzanie przyszłych danych. Musisz zdecydować, jak mają wyglądać Twoje listy kontaktów, w zależności od Twoich potrzeb.
Co powinny zawierać wytyczne dotyczące wprowadzania danych do systemu crm?
- informacje, które chcesz zbierać,
- format, w jakim chcesz je wprowadzić.
Podczas wprowadzania i zbierania danych tę samą dokładną informację można wprowadzić na wiele różnych sposobów. Niespójne formatowanie może wpłynąć na wyświetlanie danych w crm, co znacznie utrudnia pracę w firmie. Sprawia też, że nawet wysokiej klasy system crm online nie jest w pełni wykorzystywany w zakresie możliwości, jakie oferuje.
System crm a ilość użytkowników z uprawnieniami do edycji
Jeśli chcesz jeszcze bardziej poprawić skuteczność systemu crm - ogranicz liczbę osób, które mogą go edytować. Powinna to wiedzieć każda osoba chcąca wprowadzić system crm online do swojej firmy, że nie ma lepszego sposobu na to, aby zmniejszyć liczbę błędów w posiadanej bazie danych, aniżeli właśnie rozważyć ograniczenie liczby osób, które mogą ją edytować.
Jak to zrobić w praktyce? Po prostu nie przydzielaj wszystkim członkom zespołu pełnych uprawnień administracyjnych, w przeciwnym razie baza danych oferowana przez system crm pogrąży się w bałaganie – szybciej niż myślisz. Zezwalaj na edycję zebranych tam danych tylko i wyłącznie tym, którzy muszą edytować kontakty. Tylko takie osoby powinny mieć do tego uprawnienia. Poza tym koniecznie upewnij się, że są to osoby, które mają przeszkolenie w zakresie wytycznych dotyczących formatowania podczas wprowadzania danych.
Nadesłał:
slawek
|
Komentarze (0)