Firma » Biznes
PragmaGO – lider w finansowaniu MŚP - przyśpiesza
W nadchodzącym roku PragmaGO chce zwiększyć swoje obroty o kolejne 50%, rozwijając współpracę z partnerami i wykorzystując rosnące spektrum kanałów sprzedaży. Umożliwi to dotarcie do nowych klientów (np. merchantów) z premierowymi produktami – m.in. pożyczką typu Revenue Based Financing (RBF) – czyli zaliczką przychodową czy finansowaniem podatków (m.in. we współpracy z biurami rachunkowymi). Celem pozostaje też stałe zwiększanie udziału w rynku faktoringu.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Choć głównym obszarem działalności PragmaGO pozostaje faktoring, to w ostatnich latach oferta firmy została poszerzona o nowe produkty, dzięki którym małe i średnie przedsiębiorstwa otrzymują finansowanie dostosowane do ich potrzeb i utrzymują w ten sposób płynność.
- Oferujemy „mądre pieniądze”. Mając długoletnie doświadczenie i znając zmieniające się potrzeby przedsiębiorców, na bieżąco dopasowujemy do nich swój asortyment, proponując im atrakcyjne i wygodne formy pożyczek, co często stanowić może „być albo nie być” w ich bieżącej działalności – mówi Tomasz Boduszek, Prezes Zarządu PragmaGO.
Elastyczna oferta
Już od lat firma oferuje m.in. produkty pożyczkowe z odnawialnym, bezpłatnym limitem, jak również faktoring on-line (stawkowy, ryczałtowy czy odwrotny), a dzięki coraz szerszej współpracy z nowymi partnerami czy rozwojowi nowych kanałów dystrybucji – dociera dziś ze swoją ofertą do coraz większej grupy klientów. Właściciele firm zyskują świadomość, za pomocą jakich narzędzi mogą zapewnić niezbędne środki na codzienne funkcjonowanie swojej działalności. Oferowane przez PragmaGO produkty uwzględniają przy tym zarówno możliwości i specyfikę danej branży, jak i całego otoczenia rynkowego.
- Przed 2021 naszymi głównymi grupami klientów byli przedsiębiorcy z tradycyjnych biznesów offline'owych – TSL, budowlanka, handel hurtowy, dziś zaś docieramy do znacznie szerszego kręgu odbiorców produktów – przyznaje Tomasz Boduszek.
Przełomowy rok
Rok 2021 okazał się dla PragmaGO przełomowy. Dzięki integracjom partnerskim tysiące firm działających na rynku e-commerce otrzymało możliwość skorzystania z transakcji on line. Oferta dotarła do sprzedających i kupujących w e-commerce (produkty finansowania dla e-sklepów oraz metoda płatności dla kupujących w nich) czy freelancerów. W 2020 roku PragmaGO przejęła spółkę Brutto, która specjalizuje się w integracjach partnerskich m.in. z platformami do fakturowania, pozyskując w ten sposób nowych klientów, a w ostatnim kwartale zintegrowała się z PayTel – jednym z wiodących operatorów terminali do obsługi płatności offline, a tym samym - do grona klientów firmy dołączyli też sprzedawcy i usługodawcy realizujący detaliczną sprzedaż offline’ową do konsumentów.
Wciąż kluczowa pozostaje pierwotna specjalizacja, dająca PragmaGO stabilność, która pozawala jej na rozwijanie innych, nowatorskich, usług finansowych.
- Najmocniej rósł nam faktoring (limity do 1 mln zł) oraz online'owe nisko nominałowe pożyczki (limity do 50 tys. zł). W kolejnym roku zakładamy, że produkty te nadal będą mocno rosły, a do tego dołożymy jeszcze finansowanie podatków i MCA (RBF) – zapowiada Prezes Zarządu PragmaGO.
Nowe wyzwania na trudnym rynku i edukacja przedsiębiorców
Revenue Based Financing (RBF) to produkt innowacyjny, bowiem wartością dla korzystających z usługi klientów jest tu uzależnienie wysokości rat od poziomu ich obrotów.
- Oznacza to, że kiedy obroty sprzedawcy maleją, to płaci on niższą ratę, a kiedy rosną – większą – tłumaczy Daniel Mączyński, Wiceprezes PragmaGO, zasiadający także w zarządzie należącej do tej firmy spółce Brutto.pl. Jak działa finansowanie RBF?
- Sprzedawca korzystający z finansowania PragmaGO nie będzie musiał stresować się w związku z sezonowością swojego biznesu czy zewnętrznymi turbulencjami, na które nie ma wpływu. Po prostu spłaca pożyczkę, wtedy, kiedy zarabia.
Kolejną nową grupą kontrahentów są klienci biur rachunkowych, zainteresowani m.in. odroczeniem płacenia podatków.- W połowie stycznie 2022 będziemy udostępniać m.in. biurom rachunkowym aplikację umożliwiającą rozpoczęcie pracy w charakterze brokera bądź pośrednika finansowego, i to dosłownie w momencie, kiedy "trafi się" klient zainteresowany produktem PragmaGO – opisuje Tomasz Boduszek i porównuje tę usługę do Ubera, tylko że w tym przypadku dla brokerów, w świecie finansów.
Firma zapowiada dalsze docieranie do klientów z core'owym produktem – faktoringiem, w tym przypadku skierowanym do sprawdzonego i znanego już PragmaGO segmentu odbiorców.
- Nadal wyzwaniem jest edukacja przedsiębiorców i budowanie świadomości, czym w ogóle jest faktoring, w których przypadkach może być alternatywą, a nawet lepszą propozycją, dla produktów finansowych – wskazuje Tomasz Boduszek.
Kanały dystrybucji
Dystrybucja oferowanych przez PragmaGO produktów opiera się na 4 filarach:
1. broker,
2. partner,
3. własny dział handlowy, który indywidualnie zajmuje się każdym klientem. Pracownik tego działu sprawuje opiekę nad interesantami, mogąc każdemu z osobna doradzić najlepsze rozwiązanie i skorzystanie z odpowiadającego potrzebom produktu,
4. kanał www (SEO, SEM),
Zdaniem Tomasza Boduszka, kanały te umożliwiają trafienie do jak najszerszej grupy odbiorców z produktami firmy. - Każdy z nich może być dostosowany do specyfiki danego klienta czy jego aktualnych potrzeb biznesowych – dodaje.
Partnerzy
Jednym z kluczowych aspektów rozwoju firmy jest stale zwiększająca się baza partnerów.
- To coraz szersze spektrum, dzięki któremu rośniemy – przyznaje Prezes PragmaGO. Dziś są to m.in.: aplikacje do wystawiania faktur np. Fakturownia.pl, internetowe biura rachunkowe np. inFakt, e-commerce – market place’y i platformy e-sklepowe: Allegro, Shoper, SkyShop, dystrybutorzy e-commerce, np. TIM, dystrybutorzy stacjonarni, np. 3W Dystrybucja, branża TSL. Jak zaznacza Tomasz Boduszek, kanał partnerski odpowiada obecnie za ok. 20% biznesu i jego udział cały czas rośnie.
Lider w finansowaniu MŚP
- Staliśmy się kluczowym dostawcą finansowania dla małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP), co, zwłaszcza w obecnej sytuacji, stanowi pozytywny sygnał dla tych przedsiębiorców, którzy chcą bez zakłóceń działać i realizować swoje plany rozwojowe – informuje Tomasz Boduszek.
2021 rok PragmaGO kończy z obrotami na poziomie 1,02 mld zł, wobec 0,64 mld zł w 2020. Pod względem liczby klientów faktoringu dla małych i średnich przedsiębiorstw, firma ma dziś 19 procent udziałów w rynku z 4317 odbiorcami tej usługi w samym 3 kwartale 2021 roku.
- Naszą ambicją jest powtórzyć skalę wzrostu rok do roku, a przede wszystkim zwiększyć jeszcze skalę biznesu o co najmniej 50% - deklaruje Prezes PragmaGO i dodaje, że kierowana przez niego firma wdraża obecnie szereg ciekawych projektów partnerskich, które mają przyczynić się do tego wzrostu. Ujawnia też, że w 2022 roku PragmaGO docierać będzie do merchantów z kolejnymi produktami dostosowanymi do ich indywidualnych potrzeb.
Nadesłał:
iwonamichalowska
|
Komentarze (0)