Gospodarka » Chemia
Recepta na skuteczną sprzedaż w farmacji
We wrześniu 2018 roku rynek apteczny odnotował sprzedaż na poziomie ponad 2,8 mln zł, co oznacza 4 proc. wzrost r/r.[1] Czy istnieje rozwiązanie, które pomoże budować wartość tego rynku w kolejnych miesiącach i latach? Złotym środkiem są programy wsparcia sprzedaży, które budują relacje biznesowe, motywują i edukują partnerów.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przeczytaj również
W przeciwieństwie do innych gałęzi handlu – ze względu na bezpieczeństwo pacjentów – rynek farmaceutyczny jest ściśle regulowany pod względem działań promocyjnych i reklamy. Prawo farmaceutyczne zakazuje reklamy leków, w tym kierowania do lekarzy reklamy produktu leczniczego polegającej na wręczaniu, oferowaniu, obiecywaniu korzyści materialnych, prezentów, nagród czy wycieczek. Zabronione jest również reklamowanie aptek oraz punktów aptecznych. Jak w tej sytuacji wspierać sprzedaż, by wypracować zysk i utrzymać tempo wzrostu tego sektora gospodarki? Odpowiedź wydaje się prosta – wdrażając program wsparcia sprzedaży! Szczególnie że ponad 81% zapytanych respondentów z branży farmaceutycznej, będących uczestnikami V Forum Liderów Farmacji (wrzesień 2018) organizowanego przez firmę Business Point, przyznało, że firma, w której pracują, korzysta z takich rozwiązań.
Programy motywacyjne i lojalnościowe dla partnerów biznesowych pozwalają poprawić ogólne wyniki sprzedażowe lub zapewniają lepsze pozycjonowanie wybranych, priorytetowych produktów. Dobrze przemyślane zadania efektywnie motywują uczestników do częstszych zamówień, pomagają lepiej eksponować produkty czy ułatwiają wprowadzenie nowości asortymentowych. Wszystko po to, aby
w efekcie osiągnąć zakładane cele sprzedażowe, do których kluczem pozostaje lojalność i motywacja partnerów i konsumentów – powiedziała Ewelina Kazimierczak, Product Manager Sodexo Benefits and Rewards Services Polska.
Wirtualne rozwiązania biznesowe
W działalność firm z branży farmaceutycznej wpisana jest swoista ostrożność w związku z oferowanymi produktami oraz ich bezpośrednim przełożeniem na zdrowie i życie ludzi. Dlatego organizacja programów wsparcia sprzedaży to wieloetapowy proces, wymagający nie tylko znajomości ograniczeń prawnych, ale także ekspertyzy w zakresie doboru najefektywniejszego modelu rozliczeniowego.
Firmy z branży farmaceutycznej odchodzą od standardowych rozwiązań w zakresie motywacji
i lojalizacji swoich kontrahentów. Stawiają na wykorzystanie nowych technologii, sięgają po wirtualne narzędzia ułatwiające realizację celów związanych ze wzrostem sprzedaży, budowaniem trwałych relacji biznesowych oraz edukacją w zakresie oferty produktowej. Jednym z takich rozwiązań jest platforma on-line. Dlaczego? Bo zapewnia ona swobodę wyboru indywidualnego mechanizmu dopasowanego do potrzeb danej firmy z uwzględnieniem ograniczeń prawnych – powiedziała Ewelina Kazimierczak, Product Manager Sodexo Benefits and Rewards Services Polska.
Wygodną formą nagradzania i budowania motywacji partnerów jest również elektroniczny voucher Click e Pass. Obdarowany otrzymuje drogą mailową spersonalizowany plik PDF z unikalnym kodem, dzięki któremu może wybrać dowolny upominek z szerokiego katalogu nagród on-line. Klienci Sodexo mogą też liczyć na profesjonalne doradztwo w kwestii doboru najefektywniejszego modelu rozliczeniowego oraz atrakcyjnych nagród – rzeczowych, kart przedpłaconych i kuponów.
Programy wsparcia sprzedaży z wykorzystaniem narzędzi Sodexo są z powodzeniem stosowane także w branży farmaceutycznej. Profesjonalizm poparty 20-letnim doświadczeniem to najlepsza recepta na motywację kontrahentów i dobre relacje biznesowe.
Nadesłał:
Dominika Socha
|
Komentarze (0)