Firma » Reklama
Rok 2009 w PPC
Dla menedżerów PPC rok 2009 był nie tyle rokiem wielkich rewolucji, co raczej udogodnień, usprawnień i szerszych możliwości...
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Pojawiła się nowa wyszukiwarka - Bing, w której można (na wzór Adwords) realizować kampanie linków sponsorowanych. Reklamodawcy zyskali nową drogę dotarcia przede wszystkim do odbiorców z USA.
Zyskujący na popularności w Polsce Facebook sprawił, że reklama kontekstowa znacznie zwiększyła swój zasięg. Menedżerowie PPC coraz chętniej wykorzystują i tę przestrzeń w planowaniu działań promocyjnych.
Powstało kilka nowych sieci reklamowych, miedzy innymi: Spolecznosci.pl, adRakieta.pl, sieć reklamy video - CLIPnet.pl, sieć reklamy w grach flashowych - FlashAds.pl... Rok 2010 pokaże, które z nich odpowiadają rzeczywistemu zapotrzebowaniu rynku reklamowego.
Reklamodawcy zyskali możliwość umieszczania reklam w filmach na YouTube. Są to tzw. reklamy InVideo, publikowane na dole okna, w którym wyświetlany jest film.
Swoją premierę w 2009 r. miała nowa wersja panelu Adwords. Pojawiły się w nim między innymi nowe narzędzia i opcje, jak: Symulator Stawek Adwords, Google Insight for Search po polsku, narzędzie do tworzenia reklam graficznych, mierzenie tzw. konwersji po wyświetleniu... oraz wiele innych przydatnych funkcji.
Google udostępniło firmom gotowe pakiety słów kluczowych, przeznaczone do wykorzystania w kampaniach PPC realizowanych dla różnych branż.
To tylko niektóre z ubiegłorocznych udogodnień i zmian w PPC. Pełna treść podsumowania wraz z komentarzem znajduje się na stronie http://bluerank.blogspot.com/2010/01/rok-2009-w-dziale-ppc.html.
Komentarze (0)