Technologie » Telekomunikacja
Rynek smartfonów i tabletów osiąga dojrzałość
Blisko połowa badanych przez Accenture konsumentów z Unii Europejskiej posiada tablet. Podobnie jest w skali globalnej. W Europie Środkowej nasycenie tabletami jest nieco mniejsze. Jego posiadanie zadeklarowało 41% badanych. W Polsce odsetek ten wynosi 37%. Ciekawe wnioski wynikają z deklaracji zakupowych ankietowanych. W tym roku 24% badanych osób z Unii Europejskiej zamierza kupić nowy tablet. Wśród ankietowanych z Europy Środkowej taką deklarację złożyło 21%, w Polsce – 20%.
Z badania wynika, że w skali globalnej nasycenie smartfonami jest wysokie (80% badanych z wszystkich krajów deklaruje posiadanie smartfonu, 75% w Polsce) i powoduje mniejsze niż dotychczas zainteresowanie konsumentów zakupem nowych urządzeń. Plan zakupu smartfonu w tym roku zadeklarowało w badaniu Accenture 48% respondentów, czyli o 9 punktów procentowych mniej niż w 2014 roku. Z deklaracji 47% badanych wynika, że są zadowoleni z obecnie używanego smartfonu i nie zamierzają wymienić urządzenia na nowe w perspektywie kolejnych 12 miesięcy. W Polsce natomiast 40% respondentów zadeklarowało zakup nowego smartfonu w tym roku. Na podobnym poziomie jak w skali globalnej kształtuje się w Polsce poziom zadowolenia konsumentów z posiadanych obecnie smartfonów (45%).
Popyt na urządzenia mobilne utrzymuje się w Polsce i krajach Europy Środkowej na mniej więcej tym samym poziomie, ale jest niższy w porównaniu do Europy Zachodniej. Polscy konsumenci nie mają pilnej potrzeby wymiany urządzeń na nowe, szczególnie dotyczy to smartfonów, ponieważ coraz więcej osób w pełni wykorzystuje możliwości swoich urządzeń. Przypomina to trend obserwowany na rynku tabletów kilka lat temu, gdzie czas życia produktu wydłużył się z uwagi na brak znaczącej przewagi nowych modeli i wystarczającej funkcjonalności urządzeń nawet 4-letnich. Wydłuża to cykl wymiany urządzeń. Smartfony skutecznie zastępują tablety, ponieważ często oferowane są z ekranami o przekątnej powyżej 5 cali, których walory użytkowe nie ustępują tabletom – mówi Sławomir Lubak, Dyrektor Zarządzający Accenture Communications, Media and Technology w Polsce.
Interesujące wnioski z badania dotyczą preferencji polskich konsumentów, jeżeli chodzi o najczęściej wybierane marki smartfonów. Najczęściej wybierane są urządzenia Samsunga, drugie miejsce zajmuje Sony, a trzecie Nokia. Apple jest dopiero na czwartym miejscu. Dla porównania, w ujęciu globalnym marka Apple zajmuje drugie miejsce.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Czytaj całość artykułu tutaj: http://magazynit.pl/mobile/rynek-smartfonow-i-tabletow-osiaga-dojrzalosc.html
Nadesłał:
openmediagroup
|
Komentarze (0)