Motoryzacja » Samochody

Samochodowe zwyczaje Polaków.„Czarne punkty” nie zdały egzaminu

Aż 72% badanych kierowców nie reaguje na „czarne punkty”. Statystycznie 33 % kierowców zamiast zwalniać przyspiesza w miejscach oznaczanych „czarnym punktem”, zwalnia 27 % kierowców, natomiast dla 39 % kierowców „czarny punkt” jest zupełnie obojętny i nie zmienia prędkości jazdy.

Opracowanie przygotowała firma Data System Group. Czarne punkty – specjalnie oznaczone miejsca w których dochodziło do największej liczby wypadków – oznaczone tak aby działać na wyobraźnie kierowców i spowodować zmniejszenie liczby wypadków – wcale nie przemawiają do naszej wyobraźni. Wbrew zdrowemu rozsądkowi więcej kierowców zamiast zwalniać przyspiesza w miejscach oznaczonych „czarnym punktem”. Badanie przeprowadzono w 50 miejscach oznaczonych jako „czarne punkty. Sprawdzono zachowania 56 tysięcy prowadzących pojazdy.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

- Nasze zachowanie na poszczególnych punktach różnią się diametralnie. Są takie na których zdecydowania większość kierowców przyspiesza, są też takie na których większość zwalnia. Być może jest to spowodowane lepszym oznaczeniem, być może są położone w bardziej i mniej bezpiecznych miejscach dróg – powiedział Tomasz Waligóra, prezes zarządu DSG.

W „Czarnym Punkcie” Brudzowice na trasie Warszawa - Katowice przyspiesza 85 % kierowców wjeżdżających w obszar oznaczony nim oznaczony, Świebodzin-Wityń (Nowy Tomyśl - Świecko) – 70 %, Lisów-Herby (Częstochowa - Opole) – 60%, Drzeniów-Gąstowice (Słubice - Krosno Odrzańskie) – 56 %, Siedliska Sławęcińskie (Nowy Sącz – Przemyśl) – 52 %, Rzezawa (Kraków - Tarnów) – 51 %.

Natomiast najbardziej działają na naszą wyobraźnię i więcej osób zwalnia w punktach: Radule – 79 % (trasa Warszawa – Białystok),  Wiśniewo (Warszawa – Olsztyn) – 62 %, Gliwice / Szobiszowice (droga lokalna) – 60 %, Chrustowo (Poznań – Piła) – 59 %, Lublin - ul. Kraśnicka (droga lokalna) – 52 %.

- Wyniki naszych badań pokazały, że pomysł „czarnych punktów” nie spowodował zmiany nawyków kierowców, a zdecydowana ich większość po prostu te oznaczanie ignoruje. A może najlepszym rozwiązaniem jest poprawienie jakości dróg zamiast stawiać „Czarne Punkty” – zastanawia się Tomasz Waligóra. Badania przeprowadzone przez Data System Group potwierdzają, że pomysł „czarnych punktów” był niewypałem. Dlatego GDDKiA wycofała się z pomysłu, a „czarne punkty” są stopniowo likwidowane. - To prawda, „czarne punkty” są stopniowo usuwane dzięki konkretnym działaniom GDDKiA mającym na celu poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach krajowych. Te działania mają miejsce w ramach programu „Drogi zaufania”, który jest prowadzony na drogach krajowych od 2007 roku i przeniósł już konkretne efekty w postaci obniżenia statystyk wypadkowości i liczby ofiar śmiertelnych wypadków drogowych, która spadła o ok.25 proc. od 2007 do 2010 roku- tłumaczy Marcin Hadaj, rzecznik prasowy GDDKiA. Pomysłodawcą akcji "Czarne Punkty" był b. Minister Transportu i Gospodarki Morskiej Eugeniusz Morawski. Ostatni czarny punk założono w 2003 roku.

Oprócz sztandarowej działalności jaką są systemy lokalizacji pojazdów, poznańska Data System Group tworzy także specjalistyczne, branżowe raporty dotyczące zjawisk na polskich drogach a także bieżącej sytuacji, utrudnieniach, zagrożeniach, korkach, ect.- trafficinfo.

…………………………………………………………………………………………………………………………..

INFORMACJE O FIRMIE:

Firma powstała w 2003 r. Jest producentem oraz dostawcą zaawansowanych technologicznie rozwiązań bazujących na technologii GPS, GSM oraz infrastrukturze sieci komórkowych. Spółka specjalizuje się również w usługach informatycznych, dostarczając dedykowane, inteligentne aplikacje wykorzystujące lokalizacje, monitoring, GPS do zwiększania efektywności i upraszczania przebiegów procesów logistycznych w przedsiębiorstwach (oszczędzanie paliwa, lokalizacja aut, zarządzanie flotą, ochrona pojazdów,  komunikacja z naczepą,  transfer danych w roamingu, SMS Sender, lokalizacja osób). Rozwiązania Data System Group łączone są z wewnętrznymi systemami klienta, tworząc zintegrowane systemy logistyczne. Klientami poznańskiej firmy są m.in. Orlen Transport, PKP Cargo, PGF czy Polski Koncern Mięsny Duda. marta.olipra@datasystem.pl                                    

www.datasystem.pl                  

 

                                    

Tomasz Muchalski

Everest Consulting Sp. z o.o.

tel. kom. 504 212 463

e-mail: t.muchalski@everestconsulting.pl

www.everestconsulting.pl

 

 

 

 

 

 

 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Data System Group Sp. z o.o.
http://www.datasystem.pl/go.php/pl/data_system.html

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »