Rozrywka i wypoczynek » Sport
SEAT dominuje w WTCC pomimo niekorzystnych zmian w przepisach
Zobacz więcej zdjęć » |
SEAT Sport utrzymuje prowadzenie w klasyfikacjach mistrzowskich kierowców i producentów, ale jego przewaga w stosunku do bezpośredniego rywala BMW wynosi tylko jeden punkt. Wyścig jest trudnym wyzwaniem i zostanie rozegrany w decydującym momencie przed azjatycką rundą mistrzostw, która będzie toczyć się w Japonii i Makao.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Minimalne różnice między rywalami na tym etapie mistrzostw to konsekwencja kilku zmian w regulaminie technicznym, które wprowadzono w trakcie sezonu.
Wyścig w Imola stanowi ogromne wyzwanie dla zespołu. Bardziej niż kiedykolwiek musi on zdobyć więcej punktów niż rywale, aby zachować przewagę przed wyścigami w Azji.
Włoski kierowca SEAT-a Gabriele Tarquini, który objął prowadzenie w klasyfikacji mistrzowskiej po ostatnim wyścigu w Oschersleben, czuje wielką motywację przed włoskim spotkaniem. Tarquini mówi: "WTCC to widowiskowa realizacja i zapraszam wszystkich kibiców do Imola, gdzie w najbliższy weekend będą mogli zobaczyć pasjonujące zmagania. Do końca sezonu pozostały trzy spotkania i nie mam zamiaru pozwolić, aby nasi rywale dogonili nas w klasyfikacjach".
Gabriele Tarquini stoi na czele zwartej grupy zawodników walczących o tytuł. Kolejne miejsca zajmują: Augusto Farfus (BMW), Yvan Muller i Rickard Rydell (SEAT) i Andy Priaulx (BMW).TRANSMISJE TELEWIZYJNE KANALE EUROSPORT
TRANSMISJE TELEWIZYJNE KANALE EUROSPORT
Sobota, 19.09.2009:
Kwalifikacje - Na żywo, Eurosport 2, 15.00 - 15.45
Niedziela, 20.09.2009:
Rozgrzewka - Na żywo, Eurosport International, 09.00 - 09.30
Wyścig 1 - Na żywo, Eurosport International, 12.30 - 13.30
Wyścig 2 - Na żywo, Eurosport International, 14.30 - 15.45
Godziny podano wg czasu środkowoeuropejskiego (CET)
Trzej pretendenci do zwycięstwa w finale
Z uwagi na minimalną różnicę punktową między Norbertem Micheliszem, Maximiliano Pedalą i Diego Puyo tor w Imola będzie miejscem emocjonującej rywalizacji o tytuł mistrzowski i trofeum SEAT Leon Eurocup, które trafi w ręce jednego z tych zawodników.
W systemie punktacji Eurocup obowiązuje zasada eliminowania dwóch najgorszych wyników każdego kierowcy przy ustalaniu klasyfikacji finałowej. Dlatego, po unieważnieniu dwóch wyników każdego z kierowców, ostateczny rezultat będzie kwestią zdobycia choćby minimalnej liczby nowych punktów. Dotychczasowa punktacja zawodników przedstawia się następująco: Michelisz 56 pkt., Pedala 45 pkt. i Puyo 42 pkt. - a zatem każdy z tej trójki może zdobyć decydujące punkty i zostać mistrzem.
Po sukcesie odniesionym w Oschersleben w WTCC w Imola wystartuje Andrea Larini. Zawody Eurocup odbędą się w Imola po raz pierwszy.
KLASYFIKACJA MISTRZOSTW ŚWIATA
KIEROWCY:
1. G. Tarquini (SEAT), 91 p.
2. A. Farfus (BMW), 90 p.
3. Y. Muller (SEAT), 84 p.
4. A. Priaulx (BMW), 66 p.
5. R. Rydell (SEAT), 61 p.
6. J. Müller (BMW), 58 p.
7. R. Huff (Chevrolet), 54 p. PRODUCENCI:
1. SEAT, 235 p.
2. BMW, 234 p.
3. Chevrolet, 161 p.
4. Lada, 67 p.
MINIMALNE WAGI I BALAST SAMOCHODÓW
SEAT Leon TDI: 1170 kg + 40 kg balastu = 1210 kg
SEAT benz.: 1170 kg - 20 kg balastu = 1150 kg
BMW: 1155 kg + 40 kg balastu = 1195 kg
Chevrolet Cruze: 1170 kg + 20 kg = 1190 kg
BMW (prywatne): 1180 kg
Łada 110: 1170 kg - 20 kg balastu = 1150 kg
(Na podstawie specjalnego upoważnienia FIA BMW startuje z balastem o 15 kg mniejszym niż SEAT Leon TDI.)
SEAT wchodzi w skład Audi Brand Group. Z dniem 1 stycznia 2002r. koncern Volkswagena został podzielony na 2 grupy - do pierwszej grupy trafiły modele klasyczne, do drugiej samochody o sportowym duchu. W grupie o charakterze sportowym znalazł swe miejsce SEAT. Stojąc obok Audi i Lamborghini, zachował własną tożsamość - swoisty śródziemnomorski charakter oraz nowoczesność w formie i stylizacji nadwozi. SEAT technologicznie bazuje na rozwiązaniach zastosowanych i sprawdzonych w modelach Audi.
Nadesłał:
ap
|
Komentarze (0)