Firma » Biznes

Śnieżka - podsumowanie Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy

Śnieżka - podsumowanie Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy
Zobacz więcej zdjęć »
25 czerwca 2009 roku odbyło się Zwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy FFiL Śnieżka SA. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami podjęto uchwałę o podziale zysku netto za 2008 rok. Zadecydowano, że dywidenda na jedną akcję wyniesie 1,35 zł, tj. o blisko 23% więcej niż w roku ubiegłym.

Łącznie na dywidendę Spółka przeznaczy kwotę 18 309 801,60 zł. Stanowi to prawie 47% zysku netto, który w 2008 roku ukształtował się na poziomie 39 211 787,50 zł. Dniem dywidendy ustalono 25 sierpnia 2009 roku, zaś wypłata dywidendy nastąpi w dniu 8 września 2009 roku.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Zarząd Spółki przedłożył sprawozdania z działalności oraz sprawozdania finansowe za 2008 rok, które zostały pozytywnie zaopiniowane przez Radę Nadzorczą.

ZWZA postanowiło umorzyć akcje własne w  łącznej ilości 296 413 (dwieście dziewięćdziesiąt sześć tysięcy czterysta trzynaście) sztuk na kwotę 296 413 zł (dwieście dziewięćdziesiąt sześć tysięcy czterysta trzynaście złotych) z jednoczesnym obniżeniem kapitału zakładowego Spółki z dotychczasowej kwoty 13 850 000 zł (trzynaście milionów osiemset pięćdziesiąt tysięcy złotych) do kwoty 13 553 587 zł (trzynaście milionów pięćset pięćdziesiąt trzy tysiące pięćset osiemdziesiąt siedem złotych).

Ponadto zdecydowano o dalszym skupie akcji własnych w celu umorzenia do 10% wszystkich akcji Spółki.

FFiL Śnieżka SA, jeden z wiodących producentów na polskim rynku farb i lakierów, realizuje swoją strategię rozwoju. Spółka systematycznie umacnia swoją pozycję na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, rozwija zaplecze technologiczne i logistyczne, jak również wzbogaca swój asortyment wyrobów. Poza rynkiem polskim szczególnie mocną pozycję spółka posiada na Ukrainie oraz Białorusi, gdzie posiada własne zakłady produkcyjne. W przyszłym roku ruszą prace nad budową fabryki w Rumunii, gdzie aktualnie Śnieżka posiada spółkę dystrybucyjną.

O firmie:

Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka S.A., z siedzibą w Lubzinie (woj. podkarpackie), powstała w roku 1984 roku, a pod obecną nazwą funkcjonuje od 1998 roku. Spółka jest jednym z liderów rynku farb i lakierów w Polsce. Od początku istnienia firmy systematycznie wzrasta wartość jej sprzedaży. W 2008 roku przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej wyniosły 522 mln zł, co oznacza dynamikę rzędu 110,1% w porównaniu z rokiem wcześniejszym, natomiast zysk netto wyniósł 36,7 mln zł.

Spółka systematycznie wzmacnia swoją pozycję na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, szczególnie na Ukrainie i Białorusi, gdzie posiada własne zakłady produkcyjne. W 2008 roku produkcja na Ukrainie wzrosła o 32%, na Białorusi odnotowano wzrost produkcji o 42%. Ponadto produkty Śnieżki obecne są na rynkach: rumuńskim, rosyjskim, litewskim, mołdawskim, kazachskim i słowackim.

Zgodnie z przyjętymi założeniami, znaczna część zysku przeznaczana jest na inwestycje, m.in. budowę fabryki w Rumunii, gdzie od 2006 roku działa spółka zależna pod nazwą ŚNIEŻKA ROMANIA S.R.L.

Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka S.A. jest ceniona zarówno przez partnerów handlowych, jak i konsumentów. W listopadzie 2008 roku marka Śnieżka - już po raz czwarty - zdobyła Złote Godło „Laur Konsumenta" w kategorii „Farby" i - dodatkowo - medal Grand Prix tej edycji. Śnieżka została także uhonorowana tytułami „Perły Polskiej Gospodarki 2008", „Filara Polskiej Gospodarki 2008", a w Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek Śnieżka trafiła na 16 miejsce w kategorii „Pozostałe produkty niespożywcze", odnotowując wzrost wartości marki o 9%.

Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka S.A. angażuje się w działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Prowadzi fundację „Twoja szansa" (www.twojaszansa.sniezka.pl) i realizuje programy społeczne, takie jak „Dziecięcy świat w kolorach", w ramach którego w dziecięcych klinikach i szpitalach powstają „bajkowe" ścienne dekoracje. Inną inicjatywą spółki jest program „Kolorowe Boiska, czyli... szkolna pierwsza liga", którego celem jest popularyzowanie wśród uczniów - poprzez konkurs plastyczny - idei sportowych.

Więcej o Firmie pod adresem: www.sniezka.com.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

ap

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »