Motoryzacja » Samochody
Sprzedaż samochodów użytkowych Volkswagena w 2008 roku przekroczyła 500.000 pojazdów
Zobacz więcej zdjęć » |
„Mimo trudnej sytuacji na rynku w drugim półroczu, uzyskaliśmy najlepszy wynik sprzedaży w całej naszej historii, z czego jesteśmy bardzo dumni" - powiedział Stephan Schaller rzecznik Zarządu Marki Volkswagen Samochody Użytkowe. Marka zanotowała wzrost przede wszystkim na swoich głównych rynkach - w Europie i Ameryce Południowej.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Najczęściej kupowanym produktem była seria T5 (Transporter i Multivan) - sprzedano 178.000 tych samochodów (2007: 191.200). Caddy znalazł 151.570 nabywców (2007: 147.130). Także Crafter kontynuuje swoją pozytywną tendencję - 51.100 sprzedanych pojazdów (2007: 46.160).
Sprzedaż produkowanych w Brazylii modeli Saveiro i T2 wyniosła łącznie 67.270 sztuk (2007: 57.440). Dział Truck & Bus sprzedał w 2008 roku 54.780 samochodów ciężarowych (2007: 38.820) i 9.280 autobusów (2007: 7.960).
W Europie, z 332.372 sprzedanymi lekkimi pojazdami użytkowymi, marka Volkswagen Samochody Użytkowe odnotowała wzrost sprzedaży o 1,1 procent i umocniła swoją czołową pozycję (2007: 328.766). Najważniejszymi rynkami obok Niemiec (124.850 sztuk- plus 2,3 procent) były Francja (plus 5,3 procent) i Włochy (plus 14,3 procent). W Europie Środkowej i Wschodniej sprzedaż wzrosła o 22 procent, do prawie 49.000 pojazdów.
W Ameryce Południowej sprzedaż zwiększyła się o 18,6 procent, do 119.100 lekkich i ciężkich samochodów użytkowych (2007: 100.440). Na głównym rynku - w Brazylii sprzedano 105.620 pojazdów, co oznacza wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym (2007: 85.370) o 23,7 procent.
Harald Schomburg Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu: „Nasi klienci, nawet w obecnej ogólnie trudnej sytuacji gospodarczej, niezmiennie stawiają na siłę naszej marki i naszych samochodów. To zaufanie, także w czekającym nas, niełatwym roku 2009, pozwoli Volkswagenowi uzyskać przewagę nad konkurencją."
„Naturalnie nawet marce Volkswagen Samochody Użytkowe nie uda się uniknąć skutków recesji gospodarczej - podkreślił Stephan Schaller - Jednak nie rezygnujemy z wyznaczonego długoterminowego celu, aby w roku 2018 sprzedać ponad 750.000 lekkich samochodów użytkowych."
Nowy pickup i inne nowe produkty jak też wejście na nowe rynki zapewne przyczynią się do wzmocnienia marki w następnych latach.
W Polsce marka Volkswagen Samochody Użytkowe również odnotowała rekord sprzedaży, przekazując klientom 7.464 auta (2007: 6.934). Oznacza to 7,64 % wzrost w stosunku do poprzedniego roku. Najczęściej kupowanym samochodem w Polsce był VW Caddy - nabywców znalazły 3.072 samochody, drugie miejsce zajął model T5 z liczbą 2.707 aut. Na zakup Craftera zdecydowało się w 2008 roku 1.685 klientów.
Komentarze (0)