Dom » Budownictwo
System efektywnej sprzedaży – II edycja Rotomanii
Zobacz więcej zdjęć » |
Prezes Roto Barbara Ahlers przywitała zebranych krótkim przedstawieniem rynku stolarki okiennej w Polsce, z punktu widzenia czołowego dostawcy technologii okuć do okien i drzwi, firmy Roto. „Zarówno tendencje rynkowe jak i nasze analizy sprzedaży pokazują, że sprzedaż stolarki w segmentach medium i premium będzie rosła. Do obsługi tych klientów wszyscy musimy być przygotowani. Chciałabym podkreślić, że Roto oferuje swoim partnerom nie tylko wsparcie marketingowe w postaci Rotomanii, ale także na innych etapach ich działalności – w zarządzaniu logistyką, dystrybucją i produkcją czy w procesie optymalizacji produkcji. Dlatego gorąco zachęcam Państwa do przystąpienia do programu Rotomania oraz do skorzystania z naszego pełnego pakietu usług serwisowych, gdyż podnoszenie jakości przynosi wymierne korzyści.” podkreśliła Barbara Ahlers.
Po podsumowaniu I edycji programu przez Konrada Klimka, konsultanta Kancelarii Doradczej Synergia, przed gośćmi wystąpił prezes Kancelarii, Piotr Lutek. W swoich rozważaniach o rynku, konkurencji i budowaniu marki starał się odpowiedzieć na pytanie, czym jest Rotomania: „Rotomania to znak, że czas wyjść z mętnej wody. Wyjść z sytuacji, w której konkuruje się głównie ceną, licząc, że w tej mętnej wodzie niskiego stanu wiedzy uda się złapać klienta i wcisnąć mu to, co jest pod ręką: materiał budowlany, bezimienny, sprzedawany z metra. Bo w końcu klient buduje tylko raz w życiu i to, że nie wróci do punktu sprzedaży, to nie problem sprzedawcy. Rotomania to znak, że czas wyjść z sytuacji, w której ci, którzy mogliby sprzedawać inaczej – nic nie robią w tym kierunku. I czas zacząć oferować rzeczy, których nie da się skopiować.” wyjaśniał Piotr Lutek.
Zdaniem Piotra Lutka klucz do sukcesu leży w nowej filozofii sprzedaży. Filozofia ta jest oparta o zrozumienie faktycznych oczekiwań klientów, stworzenie im pewnej opowieści o domu i roli okien w tym marzeniu.
Każda firma ma szansę stworzyć własną opowieść, własny sposób porozumienia z klientem i dotarcia do niego. Po to także, by w ten sposób odróżnić się od innych. Zdaniem Piotra Lutka program Rotomania ma szansę stać się dla branży stolarki tym, czym Intel dla branży komputerowej: nie do końca uświadamianym „elementem pożądania”, który sprawia, że klienci poszukują produktu właśnie z tym czymś.
Część konferencji poświęcona była także mini-warsztatom na temat taktyki skutecznej rozmowy handlowej na linii producent-dealer. Prowadził je kierownik platformy szkoleniowej RotoCampus, Herwig Thonhauser. „W prawidłowo przeprowadzonej rozmowie z klientem, w której handlowiec chce sprzedać produkt, powinny być zachowana kolejność wszystkich trzech etapów rozmowy: otwarcie, złożenie oferty i finalizowanie sprzedaży. Znacznie zwiększa to szanse sprzedawcy na skuteczne przeprowadzenie transakcji.” stwierdził Herwig Thonhauser. Zwrócił on uwagę słuchaczy na umiejętność przedstawiania zalet produktów i usług jako przewag i korzyści klienta. Pokazywał on także, jak ważne jest przekonanie sprzedawcy, że jego oferta dokładnie odpowiada oczekiwaniom klienta i że ułatwi mu podjęcie decyzji o zakupie.
W popołudniowej części konferencji strateg i budowniczy marek, Grzegorz Kosson, podjął się zadania „profilera” tworzącego „profil psychologiczny sprawcy” czyli wykonał „wizję lokalną w miejscu zdarzenia”. Przekładając te terminy na branżę stolarki – próbował on odpowiedzieć na pytanie: „Co o Tobie i Twoich oknach sądzi kupujący”, który przychodzi do salonu bądź punktu sprzedaży stolarki. Co mówi o marce reklama na budynku, ekspozycja w salonie, sprzedawca? Jak możesz być postrzegany przez klientów i konkurencję. Grzegorz Kosoń zaprezentował również użyteczne narzędzia, które można wykorzystać w codziennej pracy z marką.
Na zakończenie konferencji Paweł Szkodziak, koordynator programu Rotomania, przedstawił nowym członkom obecne narzędzia Rotomanii,
a dotychczasowym uczestnikom – kierunki, w jakich program będzie się rozwijał. Generalnie, program stawia na stałe zdobywanie wiedzy, doskonalenie umiejętności sprzedawców oraz na profesjonalną ekspozycję produktów. Z jednej strony – zakłada pogłębianie wiedzy technicznej sprzedawców i montażystów okien, która ma dać im pewność siebie w pracy z produktami oraz umiejętność rozbrajania wątpliwości klientów związanych z nowościami produktowymi. Z drugiej zaś strony zakłada stałe pogłębianie znajomości produktów, ich zastosowań i argumentacji, a także sposobów dotarcia z tą wiedzą do zainteresowanych. „Funkcjonalne okna modelowe do punktów sprzedaży z przeznaczeniem do konkretnych pomieszczeń domu to bardzo skuteczne narzędzie dla handlowca w rozmowie z klientem”, podkreślił Paweł Szkodziak. „Rotomania zapewnia nie tylko rozwiązania okuć do okien ekspozycyjnych, ale także ich odpowiednią oprawę marketingową. Potwierdza to rok doświadczeń Rotomaniaków: ‘nawet jeśli klient nie zdecyduje się na najbogatszą opcję, to jest przekonany, że kupując u mnie prościej wyposażone modele, podejmuje jedynie słuszną decyzję’ twierdzi Jacek Gładki, właściciel firmy Nowis, sprzedającej okna marki Adams.”
Kontakt:
Małgorzata Chołuj, malgorzata.choluj@roto-frank.com, tel.:+48 (022) 567 09 38
Roto Frank Okucia Budowlane Sp. z o.o. • Wał Miedzeszyński 402 • 03-994 Warszawa
Nadesłał:
flypr
|
Komentarze (0)