Firma » Praca
Szefa idealnego portret własny
Umiejętność negocjacji
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
„Przełożony, który nie potrafi skutecznie negocjować, nawet jeśli ma stanowisko nie wymagające wielu kontaktów z klientem, zarządza zespołem. Brak tego typu umiejętności może prowadzić do problemów z budowaniem zespołu, a także z odpowiednim delegowaniem zadań" - podkreśla Małgorzata Majewska, ekspert monsterpolska.pl.
Asertywność
Ta cecha jest niezbędna na każdym szczeblu kariery, ale w przypadku managera ma szczególne znaczenie. Asertywny przełożony potrafi rozmawiać z trudnymi klientami, nie obarczając tym pracowników.
Umiejętność słuchania innych
Doświadczeni managerowie czasem zapominają o tym, że nie są omnibusami i że czasem warto jest posłuchać podwładnych, nawet tych z krótszym stażem. Siła zespołu tkwi w jego różnorodności i w szerokiej wiedzy, którą pracownicy powinni się ze sobą dzielić.
Opanowanie w sytuacjach kryzysowych
Stres to codzienność dla każdego managera. Dlatego opanowanie i umiejętność zmotywowania zespołu do działania w tak trudnych warunkach są niezbędne.
Umiejętność konstruktywnej krytyki
Niektórzy szefowie mają problem ze wskazaniem błędów i przekazaniem pracownikom swoich sugestii i uwag w sposób motywujący ich do dalszej pracy. Dlatego umiejętność konstruktywnej krytyki jest bardzo ważna, niezależnie od wielkości zespołu podległego managerowi.
Komentarze (0)