Motoryzacja » Samochody
Technologie BlueMotion
Zobacz więcej zdjęć » |
Na Genewskim Salonie Samochodowym debiutują jako światowe premiery: studyjny Polo BlueMotion II, nowy Golf BlueMotion, kolejny Golf Plus Bluemotion, ekskluzywny Passat CC BlueTDI Individual i napędzany gazem ziemnym Touran TSI EcoFuel.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Polo BlueMotion II
Nowym „numerem 1" pod względem oszczędności jest Polo BlueMotion II. Model ten, jeszcze auto studyjne, jest najoszczędniejszym samochodem pięcioosobowym. Zużycie paliwa to 3,3 litra, a emisja CO2 utrzymana na poziomie 87 g/km. We wnętrzu najnowsze technologie VW: nowy silnik 1,2 litra TDI Common Rail o mocy 55 kW/75 KM, automatyczny układ Start - Stop oraz system odzyskiwania energii powstającej przy hamowaniu.
Golf BlueMotion
W klasie wyższej, Volkswagen prezentując nowego Golfa BlueMotion, wskazuje jak powinno wyglądać oszczędne auto. Na bazie szóstej generacji najpopularniejszego Volkswagena powstał wszechstronny samochód, który średnim zużyciem paliwa na poziomie 3,8 litra (99 g/km CO2) zachwyci zarówno osoby bardzo często podróżujące w celach zawodowych, jak i prywatnych użytkowników. Podobnie jak Polo, także Golf posiada automatyczny układ Start - Stop i odzyskuje energię z hamowania.
Golf Plus BlueMotion
Nowy Golf Plus BlueMotion, w którym zastosowano ten sam, nowy silnik 1,6 TDI z wtryskiem Common Rail oraz identyczny system odzysku energii i automatyczny Start - Stop, również charakteryzuje się dużą oszczędnością. Ze względu na właściwości konstrukcyjne Golfa Plus, jego średnie spalanie wynosi 4,3 litra (114 g/km CO2). Jest to najlepszy wynik wśród konkurencji i oznacza redukcję zużycia paliwa w porównaniu
z pierwszym Golfem Plus BlueMotion o kolejne 0,5 litra. Na 55-litrowym zbiorniku Golf ten z łatwością przejedzie 1.100 kilometrów.
Passat CC BlueTDI
Jeszcze dłuższy odcinek trasy pokona bez tankowania nowy Passat CC BlueTDI - ponad 1.300 kilometrów. Silnik - BlueTDI o mocy 105 kW/143 KM z katalizatorem SCR obniżającym znacznie emisję tlenków azotu ma zdecydowanie większą moc, niż poprzednik, a przy tym z pewnością jest najczystszym silnikiem wysokoprężnym na świecie. Ta limuzyna osiągająca prędkość 214 km/h zużywa zaledwie 5,2 litra oleju napędowego na 100 kilometrów i emituje 139 g/km dwutlenku węgla. Już dzisiaj jego emisja mieści się w granicach normy Euro6, która zacznie obowiązywać w 2014 roku. Na życzenie Passat CC BlueTDI może być wyposażony w automatyczną, 6-biegową przekładnię DSG.
W życiu codziennym auto to spełnia praktycznie wszystkie wymagania stawiane nowoczesnym, oszczędnym samochodom dbając przy tym o środowisko naturalne.
Zaprezentowana w Genewie wersja BlueTDI opiera się na Passacie CC Individual. Cechy szczególne tego samochodu to najszlachetniejsze materiały i najwyższej jakości wyposażenie. Passat CC BlueTDI to idealna alternatywa dla wszystkich, którzy chcą jeździć elegancką limuzyną, a jednocześnie dać dowód, że bliskie są im problemy ekologii.
Touran TSI EcoFuel
Touran EcoFuel (80 kW/109 KM) jest jednym z najpopularniejszych samochodów zasilanych gazem ziemnym w Europie. Teraz Volkswagen prezentuje całkiem nową wersję tego vana: Tourana TSI EcoFuel. Jego najważniejszą cechą techniczną jest podwójne doładowanie sprężarką i kompresorem („Twincharger"). A takie doładowanie pozwala na uzyskanie dynamiki nieosiągalnej dotychczas dla samochodów na gaz ziemny, i to połączonej z maksymalną efektywnością. Mimo, że Touran TSI EcoFuel dzięki „Twincharger" jest bardzo dynamiczny, zadowala się zaledwie 4,8 kilogramami gazu ziemnego na 100 kilometrów i emituje 129 g/km CO2 (z seryjną 6-biegową przekładnią). Z 7-biegową przekładnią DSG zużywa 4,7 kg gazu i emituje 125 g/km CO2.
Technologie BlueMotion - nowa marka dla świata efektywności
Technologie BlueMotion to nowa marka, obejmująca rozwiązania, które w znacznym stopniu obniżają zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla. Technologie BlueMotion - to m.in. nowy system Start - Stop, odzyskiwanie energii, nowoczesny katalizator SCR i stosowany już z powodzeniem w USA katalizator zasobnikowy NOx, napęd elektryczny, układy hybrydowe, a także systemy napędowe np. nowy TSI EcoFuel. Technologie te po raz kolejny pokazują, że Volkswagen - z pełną świadomością spoczywającej na przemyśle motoryzacyjnym odpowiedzialności - wychodzi naprzeciw wyzwaniom teraźniejszości i przyszłości.
Komentarze (0)