Motoryzacja » Samochody
Touran TSI EcoFuel
Zobacz więcej zdjęć » |
Oznacza to dynamikę, niespotykaną dotychczas wśród samochodów zasilanych gazem ziemnym, a przy tym maksymalną efektywność.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Touran obok Passata TSI EcoFuel jest, w ciągu krótkiego czasu, drugim modelem z ekstremalnie oszczędnym systemem napędowym. Touran TSI EcoFuel dzięki „Twincharger" wprost „rwie" się do jazdy, a mimo to zadowala się zaledwie 4,8 kilogramami gazu ziemnego na 100 km. Odpowiada to emisji CO2 129 g/km.
W przypadku Tourana TSI EcoFuel z opcjonalną 7-biegową dwusprzęgłową przekładnią DSG, spalanie i emisja CO2 obniżają się do 4,7 kilograma i 126 g/km.
Maksymalna siła przy maksymalnej ekonomiczności
TSI EcoFuel Tourana jest silnikiem, który może pracować na 2 różnych paliwach. Posiada on trzy zbiorniki gazu ziemnego i dodatkowy zbiornik benzyny. Samochód porusza się przede wszystkim na gaz ziemny. Dopiero, gdy zbiorniki gazu są puste, silnik przełącza się automatycznie na tryb benzynowy. Już od 1.500 obr./min jednostka rozwija 220 Nm momentu obrotowego i utrzymuje tę wartość do 4.500 obrotów. Odpowiednio sportowe są również osiągi. Od 0 do 100 km/h Touran przyspiesza w zaledwie 10,1 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 210 km/h. Naturalnie Touran TSI EcoFuel spełnia wymagania normy emisji spalin Euro5. Trzy zbiorniki gazu ziemnego Tourana są bezpiecznie rozmieszczone w podłodze tak, by nie zabierały dużo miejsca. Ich łączna pojemność wynosi 18 kilogramów gazu. Z takim zapasem oraz z 13 litrami benzyny (jako „rezerwa"), Touran TSI EcoFueel może przejechać ponad 540 kilometrów. Sam zapas gazu ziemnego wystarcza na 370 kilometrów.
Nadesłał:
ap
|
Komentarze (0)