Społeczeństwo » Szkolnictwo i nauka
Uczestnicy Konkursu Odczytywania Wypowiedzi z Ust będą podziwiać Warszawę z wysokości
Zobacz więcej zdjęć » |
Poza wytężoną pracą na uczestników konkursu czekają również dodatkowe atrakcje. Jedną z nich będzie podziwianie panoramowy stolicy z 35. piętra Warsaw Trade Tower – pierwszego z wolskich wieżowców.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Do Warszawy przyjedzie 44 uczniów niesłyszących i niedosłyszących z całego kraju, aby rozwiązywać zadania konkursowe. Dla wychowanków szkół podstawowych oraz ponadgimnazjalnych przygotowane zostały pytania związane z tematem „Wisła – królowa polskich rzek”. Gimnazjaliści będą odczytywać z ruchu ust wyrazy i zdania poświęcone 200-leciu Instytutu Głuchoniemych – najstarszej w Polsce szkoły dla osób niesłyszących. Dodatkową atrakcją dla uczestników konkursu będzie wizyta w najwyższym do linii dachu warszawskim wieżowcu – Warsaw Trade Tower. W piątek 16 marca, uczniowie wraz z opiekunami wjadą na 35. piętro wieżowca. Dzięki temu będą mogli podziwiać północno-wschodnią część stolicy z wysokości ok. 136 m. To jeden z najlepszych punktów widokowych, z którego widać ścisłe centrum miasta.
Odczytywanie wypowiedzi z ust jest czynnością wymagającą dużego wysiłku. Na tę umiejętność wpływają takie czynniki jak: sprawność postrzegania wzrokowego, szybkość kojarzenia, zasób słownictwa osoby odczytującej. Ze strony nadawcy wypowiedzi ważne są: tempo wymawiania słów, dykcja, wady wymowy, aparat ortodontyczny, a nawet męski zarost. Duży wpływ na jakość odczytania wypowiedzi mają też czynniki zewnętrzne, takie jak odległość między rozmówcami, ustawienie i oświetlenie twarzy osoby mówiącej.
„Osoba niesłysząca jest w stanie odczytać z ruchu warg jedynie część wypowiedzi, dlatego bardzo ważny jest kontekst tematyczny i sytuacyjny. Umiejętność ta nie zastąpi więc słyszenia, stanowi natomiast znaczące wsparcie w codziennej komunikacji. Rozwinięcie jej u dzieci w wieku szkolnym wspomaga zatem ich rozwój, a także relacje z rówieśnikami oraz rodziną. Organizowanie konkursów czytania z ust stanowi zachętę dla uczniów do nauki oraz ćwiczeń, bez których nie osiągnęliby sprawności potrzebnej w życiu,” mówi Renata Dąbrowska-Ścibisz – surdopedagog i logopeda w Instytucie Głuchoniemych.
Instytut Głuchoniemych im. ks. Jakuba Falkowskiego w Warszawie, to najstarsza w Polsce placówka szkolno-wychowawcza dla dzieci i młodzieży z wadą słuchu. Ośrodek powstał w 1817 roku. Do swojej obecnej siedziby przy Placu Trzech Krzyży przeniósł się w 1827 roku. Placówka realizuje program wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, oferuje edukację na poziomie przedszkolnym, szkoły podstawowej, oddziałów gimnazjalnych oraz szkół średnich (liceum, technikum, branżowej szkoły zawodowej, szkoły przysposabiającej do pracy). Instytut Głuchoniemych dba o wysoką jakość nauczania, a także wspiera swoich wychowanków i ich rodziców poprzez organizowanie bezpłatnych kursów języka migowego, turnusów rehabilitacyjnych, obozów sportowych, wyjść do kin, teatrów i muzeów, dofinansowania wszelkich imprez, w tym wielu projektów międzynarodowych. Najstarsi uczniowie mają możliwość uczestniczenia w kursach zawodowych kończących się egzaminami czeladniczymi i kursach prawa jazdy, co pozwala absolwentom na znalezienie satysfakcjonującej pracy.
Warsaw Trade Tower (WTT) powstał pod koniec lat 90. jako pionierski projekt architektoniczny. W latach 2015-2016 obiekt przeszedł modernizację i rebranding. Właściciel budynku – Akron Investment Central Eastern Europe II, i jego asset manager ─ firma Heitman, otworzyli wówczas obiekt m.in. na wydarzenia kulturalne oraz te z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Od tego czasu biurowcu odbywają się m.in. wystawy fotografii oraz malarstwa, a także koncerty fortepianowe. Ponadto w przestrzeni konferencyjno-eventowej – Panorama Room WTT, na 35. piętrze miał miejsce IV Ogólnopolski Dzień Różnorodności organizowany przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz Dzień Organizacji Narodów Zjednoczonych.
Nadesłał:
konkretpr
|
Komentarze (0)