Motoryzacja » Samochody
Volvo Venus Bilo: pierwszy samochód koncepcyjny
Zobacz więcej zdjęć » |
Samochód koncepcyjny o tej nazwie miał pozwolić na sprawdzenie, jak powinno się projektować samochody w zgodzie z prawami aerodynamiki. Pod drzwiami nie ma progów, a przód samochodu, zamiast nagle się kończyć, przechodzi w łagodny klin. To sprawia, że auto wyróżniało się na tle ówczesnych konstrukcji. Ciekawostką było to, że koło zapasowe umieszczono poziomo z tyłu i wystawało ono nieco poza obrąb karoserii. Dzięki temu miało częściowo pełnić rolę zderzaka. Na boku maski znalazły się drzwiczki, które umożliwiały dostęp do silnika.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Venus Bilo miało tez pozwolić na udoskonalanie sztuki wykorzystania wnętrza. Przy długości niespełna 4,9 metrów auto mieściło szóstkę pasażerów. Zaprojektowano również dziewięć specjalnych walizek, które doskonale wypełniały przestrzeń bagażową i pozwalały zabrać ze sobą całkiem sporo rzeczy.
Niektóre pomysły wcielone w życie w Venus Bilo znalazły się w produkowanym od 1935 roku modelu PV 36 Carioca. Jeśli zaś chodzi o sam prototyp, to nie trafił on do muzeum. Wówczas nie kolekcjonowano tego typu samochodów. Auto doczekało II wojny światowej, a po niej zostało sprzedane nabywcy z Danii. Na początku lat 50. zostało przerobione na pick-upa, a ostatni ślad po Venus Bilo pochodzi z 1956 roku. Los auta jest nieznany.
Nadesłał:
JK PR
|
Komentarze (0)