Firma » Biznes
Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o komunikacji
Zobacz więcej zdjęć » |
Gdy komunikujemy się, stoi za tym zawsze jakiś cel. Czasem chcemy przekonać do zmiany zdania, albo do produktu, czy usługi. Czasem chcemy po prostu zostać zrozumianymi, czasem chodzi o dostarczenie przyjemności, albo o pomoc – wskazanie rozwiązania.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Gdy ludzie nie zastanawiają się nad tym celem, najczęściej, w sytuacjach prywatnych, komunikują się w sposób naturalny. I to wychodzi, z lepszym lub gorszym skutkiem, ale działa. W sytuacjach biznesowych, gdy mamy poczucie, że jesteśmy oceniani lub auditorium jest większe, albo nam nieznane, nagle uświadamiamy sobie, jak wiele zależy od naszej komunikacji – zwraca uwagę Krzysztof Hillar, który wraz z zespołem trenerów i coachów biznesu Momentum Way prowadzi autorski program treningowy dotyczący komunikacji.
Wraz z tą świadomością przychodzi często blokada, która wynika ze obawy, czy umiem, czy podołam, czy będę skuteczny. Pierwsza zasada, której uczy Krzysztof Hillar, brzmi: wykorzystuj swoją autentyczność, swoje doświadczenia i swoje historię, ucz się tego, czego ci brakuje, trenuj to, w czym czujesz się najsłabszy, ale nie gub przy tym siebie. Kompetencje są powtarzalne, wiele osób ma te same kompetencje: niepowatrzalne jest tylko wewnętrzne ja, to, co płynie z serducha, z duszy. A prawda, autentyczność zawsze się obroni – podkreśla Krzysztof Hillar.
Po drugie rozwój, czyli osiąganie mistrzostwa, zawsze odbywa się poza strefą komfortu. Warto o tym pamiętać, zawsze gdy mamy poczucie, że stoimy przed wyzwaniem, czy sprawdzianem. Tak długo, jak przed wystąpieniem, czy zadaniem odczuwamy niepokój, poczucie dyskomfortu tak długo to, co robimy, przenosi nas na nowy, wyższy poziom. Często powtarzam ludziom, których szkolę: życzę wam, pozostawajcie poza strefą komfortu jak najdłużej. Tam kształtują się osobowości, które dokonują niemożliwego – mówi Krzysztof Hillar.
Wreszcie, po trzecie, nieważne, czy mamy małe, czy duże auditorium, czy chcemy przekonać do czegoś żonę, męża, potencjalnych inwestorów, czy klientów, najpierw musimy nawiązać więź na bazie na przykład wspólnych doświadczeń, wspólnych poglądów, albo wspólnych celów. Znajdźmy to, co łączy nas w danej sytuacji z określonym audytorium i wykorzystajmy to do zaangażowania słuchacza, czy słuchaczy w naszą sprawę.
www. momentumway.com
_____________________________________________________________________________
„Grupa Momentum Way rozpoczęła swoją działalność w 2014 roku od szkoleń w zakresie zarządzania karierą, budowania marki osobistej, IMPROsprzedaży, przywództwa oraz komunikacji w zakresie wystąpień publicznych i biznesowych. Wszyscy członkowie Momentum Way prowadzą sesje indywidualne oraz treningi grupowe w oparciu o proces facylitowany dla osób zainteresowanych rozwojem kompetencji menadżerskich. W ich autorskich programach i warsztatach rozwojowych dotychczas uczestniczyli przedsiębiorcy, menadżerowie oraz członkowie zarządów wielu średnich i dużych firm, m.in.: IKEA, Coca-Cola, Samsung, Nokia, a także spółek Skarbu Państwa m.in. ORLEN S.A.Momentum Way obecni są ze swoją ofertą w segmencie B2C oraz wspierają szeroko pojęty biznes B2B. Na rynku dostępne są książki ich autorstwa, które stanowią uzupełnienie ich propozycji treningowych: „52 nawyki szczęściarzy” oraz „4 role lidera” B. Kapcewicz, „IMPRO sprzedaż” J. Gdaniec, „Przemawiaj i zarabiaj” K. Hillara.
Nadesłał:
BestBrands
|
Komentarze (0)