Motoryzacja » Moto Serwis
Asystent parkowania Boscha w Mercedesach serii A i B
Zobacz więcej zdjęć » |
Przy pomocy czujników ultradźwiękowych system dokonuje pomiaru wielkości przestrzeni do parkowania, a następnie wprowadza pojazd na miejsce automatycznie, bez konieczności wykonywania manewrów kierownicą. Innowacyjne rozwiązanie stosowane jest w modelach Mercedesa serii A i B.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Koniecznym warunkiem technicznym do zastosowania systemu automatycznego parkowania w pojeździe jest elektryczne wspomaganie kierownicy, funkcja wspomagania parkowania oraz dwa dodatkowe czujniki ultradźwiękowe, po jednym z każdej strony pojazdu. Czujniki te służą do pomiaru wielkości miejsca parkingowego w momencie, gdy samochód przejeżdża obok z prędkością maksymalną 35 km/h. Boczna odległość od miejsca parkingowego oraz parkujących pojazdów powinna wynosić od 30 do 180 cm. W obecnej konfiguracji systemu wystarczy, aby miejsce parkingowe było o 80 cm dłuższe od długości samego pojazdu.
Jeżeli miejsce jest wystarczające do zaparkowania pojazdu, system przekazuje kierowcy odpowiednią informację. W zależności od producenta i typu pojazdu może to być sygnał optyczny, dźwiękowy lub zapowiedź głosowa. Po uaktywnieniu asystenta parkowania przez kierowcę, system oblicza liczbę i rodzaj najbardziej optymalnych manewrów wprowadzających samochód na miejsce. Kierowca musi jedynie operować gazem i hamulcem. Kierownica będzie skręcać automatycznie, gdy prowadzący zdejmie z niej ręce. Wspomaganiem kierownicy oraz wykonaniem odpowiednich do zaparkowania pojazdu skrętów steruje układ elektroniczny. Wszystko odbywa się automatycznie, nawet jeśli zaparkowanie pojazdu wymaga wykonania wielu kolejnych manewrów. Asystent parkowania jest w stanie rozpoznać ewentualne przeszkody oraz krawędź krawężnika, działa także w przypadku braku krawężnika jako elementu orientacyjnego oraz w nocy.
System Boscha znacznie zwiększa komfort jazdy. Dzięki niemu można zapomnieć o nieudanych i nerwowych próbach zaparkowania pojazdu. Automatyczny proces parkowania jest całkowicie bezpieczny, a kierowca ma w każdej chwili możliwość ingerencji w pracę systemu.
Po raz pierwszy system do pomiaru miejsc parkingowych Boscha został zastosowany w roku 2006, w Citroenie C4 Picasso. Jeszcze w tym roku Bosch opracuje rozwiązanie przeznaczone do samochodów osobowych ze wspomaganiem hydraulicznym. W tej wersji systemu kierowca będzie sterował autem własnoręcznie, z pomocą prostych wskazówek dotyczących odpowiedniego skrętu kierownicy i punktów zatrzymania lub zmiany kierunku jazdy. Trwają już także prace nad rozwiązaniami technologicznymi, które umożliwią parkowanie bez jakiejkolwiek ingerencji kierowcy.
Grupa Bosch jest wiodącym w świecie producentem techniki motoryzacyjnej i przemysłowej, dóbr użytkowych oraz technicznego wyposażenia budynków.Obroty przedsiębiorstwa, zatrudniającego 271 tys. pracowników, wyniosły w 2007 roku 46,3 mld euro. Na grupę Bosch składa się spółka Robert Bosch GmbH oraz około 300 spółek zależnych i regionalnych w ponad 50 krajach świata. Ta światowa sieć rozwojowa, produkcyjna i dystrybucyjna jest podstawą do dalszego rozwoju. Każdego roku Bosch przeznacza ponad 3 miliardy euro na działalność badawczo-rozwojową i zgłasza do patentu ponad 3 tys. innowacji. Przedsiębiorstwo zostało założone w Stuttgarcie w 1886 roku jako "Warsztat mechaniki precyzyjnej i elektrotechniki" przez Roberta Boscha (1861-1942).
Społeczno-prawna struktura grupy Bosch zapewnia jej finansową niezależność i rynkową samodzielność. Umożliwia to przedsiębiorstwu inwestowanie w znaczące projekty, które zagwarantują mu przyszłość, a jednocześnie pozwala spełniać misję społeczną zgodną z przekonaniami założyciela firmy. 92% udziałów w spółce Robert Bosch GmbH należy do Fundacji im. Roberta Boscha. Funkcje rynkowe udziałowca wypełnia instytucja powiernicza Bosch Industrietreuhand KG. Pozostałe udziały należą do rodziny Bosch i firmy Robert Bosch GmbH.
Działalność grupy Bosch w Polsce obejmuje sprzedaż części samochodowych i urządzeń diagnostycznych, sprzętu car multimedia Blaupunkt, elektronarzędzi Bosch, Skil i Dremel, urządzeń grzewczych oferowanych pod markami Junkers i Buderus, systemów zabezpieczeń i sprzętu z zakresu napędów i sterowań (Bosch-Rexroth). Ponadto w Polsce odbywa się produkcja systemów hamulcowych Bosch (w Mirkowie koło Wrocławia), a także sprzedaż i produkcja (w Łodzi) sprzętu AGD w ramach spółki Bosch-Siemens Sprzęt Gospodarstwa Domowego (udział Boscha 50%).
Więcej informacji: www.bosch.com, www.bosch.pl
Komentarze (0)