Firma » Biznes
Co-development w dwóch udanych przykładach
Zobacz więcej zdjęć » |
W ramach co-developmentu, czyli wspólnego rozwoju, dwie firmy nawiązują współpracę w celu opracowania nowego, zmodyfikowanego lub zoptymalizowanego produktu. Wykorzystując całe dostępne doświadczenie, potencjał, wiedzę i sieć kontaktów, zwiększają w ogromnym stopniu sukces takiego przedsięwzięcia, z korzyścią dla obu stron.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Aby stworzyć udany projekt co-developmentowy, konieczne jest utrzymanie długoterminowej strategii oraz planowania. Jak mówi Cezary Naliwajek, Commercial Director Insulation Europe z firmy Thermaflex, udany co-developent bazuje na doborze odpowiedniego partnera, podjęciu współpracy już na wczesnym etapie, wspólnym rozwoju technologicznym, poszukiwaniu oszczędności, innowacjach, dobrym planie i unikaniu ryzyka.
Jak wygląda taka współpraca w praktyce? Pomocne w zobrazowaniu działań co-developmentu będą dwa przykłady dotyczące szeroko pojętego rynku instalacyjnego.
Przykład z branży instalacyjnej - budowanie przewagi konkurencyjnej
Producent i dostawca urządzeń do ogrzewania podłogowego poszukiwał unikalnego rozwiązania izolacyjnego. Musiało ono spełniać następujące warunki: w założeniu miał to być materiał w 100% nadający się do recyklingu, o określonej klasyfikacji ogniowej oraz niskiej wartość lambda.
Żadna firma nie mogła spełnić tych wymagań, dopiero Thermaflex w pierwszym kroku współpracy dostarczył szczegółowe informacje techniczne na temat dostępnych rozwiązań. Na tym etapie zostały ustalone także między innymi podstawowe zasady tworzenia struktury celowej.
- To poskutkowało opracowaniem konkretnego planu, niosącego za sobą stworzenie zupełnie nowego rodzaju materiału. Obie strony skorzystały na tej współpracy - firma producencka otrzymała pożądany materiał oraz wiedzę na temat izolacji polietylenowej. Thermaflex z kolei zdobył wiele nowych informacji na temat typowych zastosowań u klientów z tego sektora i bieżących trendów, których wykorzystanie skutkuje powstaniem nowych rozwiązań – opowiada Cezary Naliwajek, Commercial Director Insulation Europe z firmy Thermaflex.
Przykład z branży morskiej - całkowicie nowe rozwiązanie
W sektorze morskim kauczuk stanowi podstawowy element izolacyjny rur i urządzeń chłodzących. Tego typu prace wykonuje się, zanim agregat chłodniczy trafi do stoczni i na pokład statku, gdzie jest instalowany. Ponieważ kauczuk jest stosunkowo delikatnym materiałem, taka izolacja ulega mechanicznym uszkodzeniom podczas transportu lub już po zamontowaniu na statku - nawet zanim wyruszy on w swoją pierwszą podróż. W rezultacie, żywotność takich izolacji na statkach jest bardzo krótka i często armatorzy zmuszeni są do kilkukrotnej wymiany izolacji w trakcie eksploatacji statku, co generuje ogromne koszty. Aby to zmienić, armator szukał materiału, który będzie o wiele bardziej wytrzymały niż kauczuk, odporniejszy na uszkodzenia, a także zapewni dłuższą żywotność.
- W celu opracowania trwalszego materiału niż dotychczas stosowany kauczuk, Thermaflex wspólnie z producentem urządzeń chłodzących stworzył produkt znacznie bardziej odporny mechanicznie, który spełnia wszystkie przepisy i wymogi jakościowe tego sektora rynku, ma znakomite właściwości izolacyjne i jest nieporównywalnie bardziej odporny na uszkodzenia niż dotychczasowo stosowane materiały– mówi Cezary Naliwajek, Commercial Director Insulation Europe z firmy Thermaflex.
Udana komunikacja podstawą udanych projektów
Podstawą co-developmentu jest jasna i przejrzysta komunikacja w zespole, który składa się z członków dwóch różnych firm. Pracuje on wspólnie nad jednym celem - stworzeniem nowego produktu – a przy tym komunikuje się matrycowo. Takie podejście zapewnia zaangażowanie i wydajność oraz zapobiega niespodziankom. Członkowie zespołu są świadomi postępów drugiej firmy, co sprawia, że współpraca przebiega sprawnie.
- Co-development oznacza wspólną pracę. A nasza firma stawia na eksperymentowanie z tworzeniem nowych rozwiązań, co jest unikalne w tej branży. Podczas współtworzenia, firma dzieli się całą swoją wiedzą, umiejętnościami i możliwościami, co przynosi strategiczne korzyści obu stronom. Dzięki zgromadzonej wiedzy w zakresie materiałów izolacyjnych typu "cradle-to-cradle", innowacjom i szerokiej gamie produktów, Thermaflex może opracować kolejne wyjątkowe rozwiązania dla swoich obecnych i potencjalnych klientów – podsumowuje Cezary Naliwajek, Commercial Director Insulation Europe z firmy Thermaflex.
Nadesłał:
GutPR
|
Komentarze (0)