Firma » Praca
Czy warto robić kreatywne CV?
Pracodawca ocenia wiedzę i kompetencje na rozmowie kwalifikacyjnej, ale przepustką do niej jest ciekawe CV. Najlepiej, żeby było ono mieszanką doświadczenia i kreatywności. Tego ostatniego z pewnością nie zabrakło uczestnikom konkursu na kreatywne CV zorganizowanego przez serwis otoPraca.pl. Spośród ponad 160 nadesłanych zgłoszeń, wybrano 6 laureatów.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Wśród nagrodzonych prac znalazły się m.in.: CV nagrane na video, wykonane w formie puzzli, rysunkowe, a także napisane w stylu ulotki, która zazwyczaj dołączana jest do leków. Wyróżnione zostało także CV w formie tuby wypełnionej cukierkami oraz poplamione - humorystyczne CV, nadesłane przez kucharza.
Pomysły uczestników były niekiedy szalone, ale zawsze świetnie dobrane do stanowiska, na które autor chciał aplikować. W codziennym życiu nie zawsze trzeba budować CV z klocków. Najczęściej wystarczy popracować nad szatą graficzną, czcionką i kolorami – mówi Marta Krauze z serwisu otoPraca.pl. – Dlatego zaprosiliśmy zwycięzców na dwudniowe warsztaty, na których pokażemy im m.in., jak skutecznie wykorzystać kreatywność w czasie poszukiwań prawdziwej pracy – dodaje.
Pozostali uczestnicy konkursu i inni zainteresowani będą mogli zdobyć wiedzę z tego zakresu za pośrednictwem konkursowego bloga, na którym organizatorzy opublikują materiały szkoleniowe, także w postaci filmów. W ten sposób realizowany jest główny cel konkursu, czyli edukacja osób poszukujących pracy i promocja kreatywności.
Stosowanie kreatywnego podejścia w czasie poszukiwania zatrudnienia przynosi dobre efekty. Należy pamiętać, że specjaliści zajmujący się rekrutacją pracowników poświęcają każdemu CV zaledwie kilkadziesiąt sekund. Warto więc zadbać o ich unikatową formę. Zwrócenie i zatrzymanie uwagi to najważniejsza sprawa. Dopiero w drugim kroku pracodawcy zapoznają się z opisem kompetencji i doświadczenia.
Niestandardowe CV spełni swoją rolę przede wszystkim u osób poszukujących pracy na stanowiskach kreatywnych, na których potrzebna znajomość choćby podstaw programów graficznych. Bogate pod względem graficznym CV sprawdzą się podczas aplikacji na stanowisko w branży reklamowej, artystycznej czy medialnej. W bankowości, księgowości czy zawodach technicznych lepiej sprawdzą się standardowe dokumenty aplikacyjne, które zawsze można kreatywnie i subtelnie wyróżnić za pomocą np. niestandardowych kolorów lub czcionki. CV można też dostarczyć w niecodzienny sposób np. poprzez kuriera razem z gorącą pizzą lub formie sugerującej, że przesyłka to oficjalna korespondencja z Urzędu Skarbowego.
Więcej informacji o konkursie, jego zwycięzcach i kreatywności w rekrutacji znajduje się na blogu serwisu otoPraca.pl.
Nadesłał:
dotpr
|
Komentarze (0)