Motoryzacja » Samochody
Dziesięć lat Działu Badań Wypadków
Zobacz więcej zdjęć » |
Od tego czasu wypadki są badane bezpośrednio na miejscu, ostatnio również skanowane kamerą 360-stopni i następnie analizowane. Uzyskane informacje przynoszą korzyści kierowcom na całym świecie.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Badanie wypadków i analiza ich przyczyn rozpoczyna się tak, jak w straży pożarnej - od dyżurów przy telefonie. Przez całą dobę, przez 365 dni w roku, dzięki informacjom przekazywanym przez policję pracownicy działu są gotowi do analizowania na miejscu wypadków, w których uczestniczy samochód wyprodukowany przez koncern. Zdobyta w ten sposób wiedza pozwoliła na znaczną poprawę bezpieczeństwa samochodów należących do grupy Volkswagena. Jednym z najlepszych przykładów jest tutaj elektroniczny program kontroli stabilności jazdy ESP.
Pod koniec lat dziewięćdziesiątych bezsporna dzisiaj skuteczność ESP nie była jeszcze rzeczą oczywistą. Dział Badania Wypadków Volkswagena otrzymał zatem zlecenie opracowania prognoz dotyczących potencjału ESP, w momencie, gdy nie były dostępne jeszcze żadne praktyczne dane. Dział przyjął to wyzwanie, dokonał stosownej analizy i wydał pozytywną opinię o ESP. Skutek: jeszcze w 1998 roku system ten został wprowadzony do Golfa - najpopularniejszego samochodu klasy kompaktowej w Europie, kupowanego przez miliony kierowców. W następnych latach wyniki Działu Badania Wypadków Volkswagena zostały potwierdzone empirycznie. Dzisiaj jest jasne, że dzięki ESP można zapobiec wielu kolizjom. Specjaliści badający wypadki potwierdzili również, że na obszarze Wolfsburga, Braunschweig i okolic coraz mniej nowoczesnych samochodów wpada w poślizg. Podobne wyniki zostały uzyskane przez ściśle współpracujący z Volkswagenem Dział Badań Wypadków Audi na obszarze Ingolstadt. To niezaprzeczalny sukces badawczy.
Komentarze (0)