Firma » Reklama
Employee Advocacy jako narzędzie PR
Zobacz więcej zdjęć » |
Jak jednak zachęcić pracowników do roli ambasadorów firmy?
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Czym właściwie jest Employee Advocacy? To nic innego jak budowanie wizerunku firmy przez doświadczenie i markę osobistą pracowników. To działanie zapewniające wzajemne korzyści i dla pracownika i dla pracodawcy, budujące profesjonalny wizerunek każdej ze stron. Z tego powodu firmy coraz częściej zachęcają pracowników do pełnienia roli ambasadorów. Ten trend w mediach społecznościowych, a przede wszystkim na LinkedIn, widoczny jest od 2019 r. i wygląda na to, że zostanie z nami na dłużej. Nic w tym dziwnego, że cieszy się bardzo dużą popularnością. W dzisiejszych czasach wiemy, jak ważny jest profesjonalny wizerunek pracowników oraz jak istotne są pozytywne informacje o firmie. 79% firm potwierdza wzrost widoczności online swojej marki po wdrożeniu programu Employee Advocacy, a 65% dostrzega wzrost rozpoznawalności marki w otoczeniu społecznym (za Hinge Marketing)*.
Dobrze, kiedy pracodawcy zachęcają pracowników do aktywności i budowy ich profesjonalnego wizerunku. Nic innego nie brzmi bardziej naturalnie, niż szczery przekaz od pracownika potwierdzający kompetencje firmy i jej zespołu. Statystycznie 21% kadry jest w stanie stać się ambasadorem marki spontanicznie, a kolejne 33% jest się w stanie tego nauczyć (za Weber Shandwick&KRC Research)*. Jednakże aktywność Employee Advocacy w social mediach nie powinna być oceniana, weryfikowana, ani podlegać systemom premiowym. Pamiętajmy, że konto pracownika w mediach społecznościowych, to jego własność osobista i nie każdy ma ochotę być w tej przestrzeni aktywny lub obecny. Również spontaniczność i naturalność przekazu, do którego pracownik może czuć się zmuszony albo nadmiernie zachęcony, zniknie. Dodatkowo nadmierne gratyfikowanie pozytywnych opinii zamieni skuteczne narzędzie jakim jest Employee Advocacy w płatny system rekomendacji. Istnieje też prawdopodobieństwo, że u pracowników udzielających opinii bez przekonania, zacznie rosnąć frustracja, która może znaleźć ujście w negatywnych anonimach.
Często w dużych organizacjach są konkretne wytyczne dot. aktywności w social media. Wytyczne te są jak najbardziej potrzebne. Szczególnie, gdy nie wszyscy pracownicy mają wiedzę o tym, czym są media społecznościowe, oraz że w Internecie nikt nie jest anonimowy. Warto także informować o tym, że niewłaściwy komentarz może doprowadzić do kryzysu wizerunkowego (np. Panasonic). Należy informować, a nie straszyć, bo to z kolei zniechęci zespół do aktywności i próba wdrożenia Employee Advocacy w organizacji okaże się nieudana.
Zanim zaczniesz zastanawiać się jak zaangażować pracowników w aktywność i wdrażać Employee Advocacy sprawdź, jakie nastroje panują w Twojej firmie. Jeśli pracownicy są sfrustrowani, mają nadmiar zadań i często pracują po godzinach lub po prostu nie lubią swojej pracy, nie sprawdzą się w roli ambasadorów firmy. Warto w tym celu przeprowadzić anonimową ankietę, szczególnie przed wdrożeniem programu, w celu zbadania zainteresowania zespołu takim narzędziem.
Anna Siwek | Tauber Promotion
Nadesłał:
mskala@tauber.com.pl
|
Komentarze (0)