Kultura, sztuka » Kultura
Gdańsk gra kolorem z Duluxem
Zobacz więcej zdjęć » |
Dulux gra kolorem
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Gdańsk to pierwsze miasto, które zostanie odmienione za pomocą kolorów w drugiej edycji akcji Dulux Let's Colour, upływającej w tym roku pod hasłem „Gra kolorem". Celem inicjatywy jest ożywianie i zmiana wyglądu miejsc, w których na co dzień żyjemy, a którym czasem brakuje barw i, co za tym idzie, optymizmu. Już 22 lipca mieszkańców Gdańska czeka kolorowa rewolucja! Do naszej akcji zapraszamy wszystkich chętnych, którym brakuje pozytywnych barw w ich mieście. Poprzednia edycja pokazała nam, że ludzie coraz bardziej interesują się swoim otoczeniem i chcą o nie dbać. Dlatego mamy nadzieję, że po raz kolejny wspólnymi siłami stworzymy miejsce przyjazne nie tylko mieszkańcom, ale również wszystkim, którzy odwiedzają Gdańsk - mówi Piotr Cywiński, przedstawiciel marki Dulux.
Nowe, kolorowe oblicze tunelu
Miejscem barwnej metamorfozy stanie się tunel przy Gdańskim Uniwersytecie Medycznym. Zostanie on odmieniony wg projektu uznanego artysty grafika - Pawła „Swanskiego" Kozłowskiego. Wspólnie ze „Swanskim" za realizację projektu Dulux Let's Colour odpowiada Good Looking Studio, którego założyciele - Bartek Leśniewski i Karol Szufladowicz, należą do grona twórców polskiej sceny street artu. Wybór tunelu przy al. Zwycięstwa nie był przypadkowy. Znajduje się on pod jedną z głównych arterii Gdańska łączących całe Trójmiasto. W pobliżu mieści się Gdański Uniwersytet Medyczny, dzięki czemu miejsce to codziennie odwiedzają setki gdańszczan. Dla osób, które w tym dniu zechcą uczestniczyć w tworzeniu kolejnego niezwykłego miejsca na mapie Gdańska, przygotowano liczne atrakcje. Główną z nich będzie możliwość wspólnego malowania tunelu według projektu „Swanskiego". Dodatkowo dla dzieci zostanie wydzielona strefa zabaw. Gościem specjalnym będzie uwielbiany przez uczestników zeszłorocznej edycji pies Dulek, z którym będzie można zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie.
Projekt Swanskiego
Do stworzenia projektu metamorfozy gdańskiego tunelu oraz jego realizacji marka Dulux zaprosiła warszawskiego artystę Pawła Kozłowskiego znanego pod pseudonimem „Swanski", który działa w obszarze grafiki, designu oraz animacji i na co dzień wykonuje wielkoformatowe malunki w przestrzeni miejskiej. Dzięki jego zaangażowaniu tunel ma szansę stać się tryskającym pozytywną energią symbolem Gdańska. Projekt „Swanskiego" nawiązuje do ubiegłorocznej edycji akcji Dulux Let's Colour, dzięki której za pomocą koloru ożywiono aż 4 miasta. Tym razem jego praca jest symbolicznym studium natury utrzymanym w niezwykłych barwach. - Projekt oddaje charakterystyczny dla mnie styl. Zależało mi, by uchwycić w nim niezwykłość natury - tego, jakimi prawami się rządzi i w jaki sposób przenikają się nawzajem jej poszczególne elementy. Na ścianach gdańskiego tunelu pojawi się zatem metaforyczny „Gąszcz", który jest niezależny, samowystarczalny, jest zarówno początkiem, jak i końcem. Dodatkową inspiracją byli dla mnie ludzie, którzy wezmą udział w tworzeniu malunków. To właśnie oni nadają inicjatywie lekko nieoczekiwany element, który wraz z moimi szkicami pozwoli stworzyć końcowy efekt. Dzięki zaangażowaniu mieszkańców miasta akcja Dulux Let's Colour staje się ciekawym wydarzeniem, która wprowadza radość i dobrą energię do przestrzeni publicznej. Dlatego cieszę się, że mogę wziąć udział w tym przedsięwzięciu - mówi Paweł „Swanski" Kozłowski.
Dulux Let's Colour „Gra kolorem" na całym świecie
Dulux Let's Colour spotyka się z entuzjastycznym przyjęciem na całym świecie. Akcja przyciąga coraz więcej osób, które chcą się bawić i grać kolorem, by uczynić świat piękniejszym. Polska jest jednym z ponad 20 krajów, w których realizowano projekt Dulux Let's Colour. Do tej pory wspólne malowanie przestrzeni publicznej odbyło się m.in. w Brazylii, Francji, Anglii, Turcji, Indiach oraz RPA. W zeszłym roku do polskiej edycji akcji Dulux Let's Colour przyłączyły się setki osób i odmieniły za pomocą koloru dworce kolejowe w Warszawie, Sopocie oraz Krakowie, a także ogrodzenie wrocławskiego zoo.
Kampanię można śledzić na blogu Dulux Let's Colour oraz profilu Dulux Let's Colour na Facebooku.
Więcej informacji udzielają:
Euro RSCG Sensors
Anna Nawrocka
anna.nawrocka@eurorscg.pl
+ 48 508 012 199
Akzo Nobel Decorative Paints
Piotr Cywiński
piotr.cywinski@akzonobel.com +48 609 031 342
Euro RSCG Sensors
Aleksandra Dziubanii
aleksandra.dziubanii@eurorscg.pl
+ 48 508 012 180
Więcej informacji na:
www.duluxletscolour.pl
www.facebook.com/DuluxLetsColourPolska
Nadesłał:
an_01
|
Komentarze (0)