Technologie » Telekomunikacja
KRÓTSZE KOLEJKI NA STADION PIŁKARSKI DZIĘKI BRAMKOM BIOMETRYCZNYM
Chociaż projekt wciąż znajduje się w fazie testowej, kibice zamawiający karnety sezonowe online mogą już przesłać zdjęcie z dowodu. Będzie ono porównywane w czasie rzeczywistym z obrazami wykonanymi przez dwie kamery zainstalowane przy wejściu na stadion piłkarski RWD Molenbeek. Umożliwi to kibicom znacznie szybsze wejście na trybuny.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Szybsza kontrola dla posiadaczy karnetów sezonowych
Automatyczna bramka zostanie zainstalowana w tym roku. Będą z niej mogli korzystać wszyscy kibice, którzy kupując karnet przesłali swoje zdjęcie, nawet jeśli zapomną zabrać ze sobą bilet. System będzie wykorzystywał technologię rozpoznawania twarzy Panasonic, a jego wdrożeniem zajmie się firma Zetes. Kibice, którzy nie przesłali zdjęcia lub pożyczyli bilet nadal będą musieli przejść przez tradycyjne bramki.
- Oprogramowanie do rozpoznawania twarzy jest elementem systemu kontroli wstępu i dodatkową korzyścią dla właścicieli biletów sezonowych. Szybki i niezawodny proces przetwarzania danych umożliwia bowiem zainstalowanie automatycznej bramki i przyspieszenie kontroli wchodzących na stadion - wyjaśnia Thierry Dailly, prezes RWDM.
- Ten projekt jest doskonałym przykładem tego, w jaki sposób możemy skorzystać z innowacyjnych rozwiązań Panasonic, właściciela Zetes. Nasza firma specjalizuje się w technologii identyfikacji, która ma wiele zastosowań. Mamy nadzieję, że wdrożenie na stadionie RWD Molenbeek będzie udanym przykładem wykorzystania naszych produktów. Projekt pilotażowy będzie trwał około roku - mówi Alain Wirtz, dyrektor generalny Zetes.
Ochrona prywatności
Fotografie kibiców są skanowane i przechowywane na serwerze RWDM, który nie jest podłączony do Internetu ani do żadnego innego systemu. Tylko pracownicy upoważnieni do korzystania z RWDM mają dostęp do zdjęć oraz danych, które są zbierane przez kamery nad bramką wejściową. Dane te nie są rejestrowane, co gwarantuje kibicom ochronę prywatności. Obecnie system jest w fazie testowej, a funkcja rozpoznawania twarzy nie jest jeszcze w pełni uruchomiona. Cały projekt zakończy instalacja automatycznej bramki, która planowana jest na pierwszą połowę 2019 r.
Przejęcie Zetes przez Panasonic
Firma Zetes została założona w 1984 r. W kwietniu 2009 r. Panasonic nabył pakiet większościowy, a w lipcu 2017 r. dokonał zakupu 100% akcji Zetes. Obecnie firma zatrudnia 1100 pracowników w 21 krajach na terenie EMEA w 2016 r. Jej siedziba znajduje się w Brukseli.
Więcej informacji na temat systemów zabezpieczeń Panasonic można znaleźć na stronie https://business.panasonic.pl/systemy-zabezpieczen/.
Nadesłał:
a.bak
|
Komentarze (0)