Technologie » Telekomunikacja

Nowe technologie nie tylko na EURO

EURO poruszyło machinę informatyzacji polskich urzędów. Od systemów dedykowanych poszczególnym służbom publicznym, po miejskie centra informacji. Nowe technologie coraz szerzej wkraczają do sfery publicznej.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Po licznych inwestycjach związanych z rozbudową infrastruktury IT na EURO 2012 polski rząd zapowiada kolejne zmiany w tym obszarze. Najbliższe lata mają upłynąć pod znakiem pełnej cyfryzacji i wzrostu nakładów finansowych na projekty związane z e-administracją,
e-usługami, oraz szerokopasmowym internetem.
Zdaniem Tomasza Millera z Jabra plany informatyzacji sfery publicznej stanowią potencjał biznesowy dla dostawców nowych technologii.
„Czas EURO to test oferty producentów IT dla sfery publicznej i rozwiązań, które mają realne zastosowanie w tak zróżnicowanym i specyficznym środowisku” – twierdzi Tomasz Miller, Menedżer ds. Produktu w Jabra.
Jeszcze do niedawna rynek IT kojarzony był głównie z biznesem, jednak coraz częściej wdrażanie nowych technologii to również realne korzyści dla administracji państwowej.  Jednym z takim rozwiązań jest komunikacja zintegrowana (Unified Communications, UC).
Koncepcja UC polega na integracji wielu kanałów komunikacji, jakie obsługują poszczególne urządzenia IT. Za pomocą jednego interfejsu możemy łączyć się z komunikatorami internetowymi, wykonywać tradycyjne połączenia, wideokonferencje, telekonferencje, a także przełączać się na poszczególne sprzęty.
„UC z pewnością możemy zaliczyć do grona rozwiązań, które mają szanse przynieść ogromne korzyści w przestrzeni publicznej. Wykorzystanie tej technologii znajdzie zastosowanie zarówno w takich obszarach, jak centra informacji miast, po wsparcie efektywności służb porządku publicznego” – dodaje Tomasz Miller.
Jabra ma już na koncie wdrożenie sprzętów zoptymalizowanych pod kątem UC w łódzkim Centrum Kontaktu z Mieszkańcami. Na potrzeby miejskiego call center zdecydowano się na inwestycję w 50 modeli zestawu słuchawkowego Jabra BIZ 2400. Punkt kontaktowy będzie działał od września w oparciu o jeden numer telefonu, dostępny także online. Zastosowanie technologii komunikacji zintegrowanej w tego typu miejscu, to możliwość lepszej organizacji pracy konsultantów, co pozwali na płynność kontaktu i szybsze udzielenie odpowiedzi na zapytania mieszkańców.
Ponadto Miller zauważa, że przewaga UC nad innymi technologiami tkwi także w jej intuicyjności.
„Problemem podczas wdrożeń w polskich urzędach lub innych instytucjach może być niski poziom wiedzy o IT potencjalnych użytkowników. To z kolei rodzi potrzebę szkoleń i generuje dodatkowe koszty. Na takim tle szczególnego znaczenia nabierają rozwiązania intuicyjne” – podsumowuje Tomasz Miller z Jabra.  
Z badań marki wynika, że do 2015 roku liczba osób posługujących się UC wzroście do 49,5 mln. Podobna prognoza kreśli się z badań Frost and Sullivan, gdzie analitycy szacują, że będzie to 50 mln użytkowników.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Jabra GN Netcom A/S
http://www.jabra.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »