Motoryzacja » Moto Serwis
Nowy etap w rozwoju Stowarzyszenia Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych!
Zobacz więcej zdjęć » |
Ważnym wydarzeniem mającym miejsce przy okazji tej imprezy było ogłoszenie rozpoczęcia nowego etapu w rozwoju Stowarzyszenia Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Po trzech latach od powstania SDCM postanowiło formalnie otworzyć swoje struktury dla Producentów Części Motoryzacyjnych i innych organizacji działających w interesie niezależnego rynku.
W czwartek 27 listopada do Hotelu Okęcie w Warszawie przybyli przedstawiciele niemal całego niezależnego rynku motoryzacyjnego w Polsce.. Konferencję otworzyła prezentacja Prezesa Stowarzyszenia Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych, Pana Alfreda Franke, który przybliżył gościom dotychczasową działalność SDCM, osiągnięcia oraz cele na najbliższy rok. Kolejnym prelegentem był przedstawiciel Ministerstwa Gospodarki, Pan Krzysztof Zaręba, który przedstawił perspektywy rozwoju przemysłu motoryzacyjnego. Na temat kampanii „Prawo do naprawy" zabrał głos rzecznik FIGIEFA międzynarodowej organizacji, będącej koordynatorem kampanii, Jean Ludovic Basset.
Dla ułatwienia wymiany poglądów pomiędzy uczestnikami konferencji zorganizowano liczne debaty, z czynnym udziałem wszystkich zgromadzonych gości. Pierwszą dyskusję prowadzono na temat problemów jakie mogą spotkać niezależny rynek w wyniku wygaśnięcia rozporządzenia GVO 1400/2002. Dyskutowano również na temat zwalczania problemu szarej strefy w motoryzacji oraz szans związanych z nowymi przepisami o homologacji części.
Niezwykle istotnym tematem podczas zamkniętych obrad była szeroka dyskusja dotycząca otwarcia struktur Stowarzyszenia na nowe podmioty. Wzorem krajów zachodnich do szeregów SDCM dołączą producenci części motoryzacyjnych jako członkowie honorowi. Aby zmiany te były możliwe w przeddzień konferencji podczas Walnego Zgromadzenia Członków SDCM zmieniono Statut organizacji.
Producenci żywo i pozytywnie zareagowali na propozycję przedstawioną przez SDCM. „Wspólna dbałość o dobro niezależnego rynku motoryzacyjnego leży w interesie zarówno Dystrybutorów jak i Producentów, a konsolidacja działań będzie najefektywniejszą formą realizacji potencjalnych celów"- podkreślił Alfred Franke
Niejako przy okazji konferencji rozstrzygnięto także konkurs na najlepszego Producenta oraz najlepszego Dystrybutora 2008 w różnych kategoriach.
Wśród Producentów najlepsza politykę cenową według Dystrybutorów prowadziła firma Federal Mogul. Innowacyjnością produktową może poszczycić się firma TRW Automotive Aftermarket. Firmę Centa/Exide Technologies S.A. wyróżniono w kategorii najlepszego wsparcia marketingowego, a w kwestii wsparcia technicznego zwycięzcą została firma Robert Bosch. Z kolei wśród Dystrybutorów najsolidniejszym płatnikiem według Producent jest firma Moto-Profil, najszerszy asortyment posiada firma Inter Cars, Idealną Dystrybucję prowadzi Auto-Land natomiast w kategorii rzetelnej współpracy wyróżnia się firma Motogama.
Komentarze (0)