Motoryzacja » Transport
Nowy sprzęt na wrocławskim lotnisku
Zobacz więcej zdjęć » |
Do tej pory samoloty szerokokadłubowe, czyli takie, w których między siedzeniami są dwa korytarze, były załadowywane ręcznie. Ta metoda umożliwiała jedynie sporadyczne przyjmowanie na lotnisku we Wrocławiu dużych maszyn.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
- Nowy sprzęt umożliwia automatyczny załadunek i rozładunek nawet największych samolotów typu Boeing 747 Jumbo Jet - mówi Daniel Frejek, wiceprezes WRO-LOT Usługi Lotniskowe sp. z o.o. - W efekcie wrocławskie lotnisko będzie mogło obsłużyć każdy transport towarów oraz największe maszyny pasażerskie, co ma duże znaczenie dla przygotowań miasta do organizacji Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFa Euro 2012 TM - dodaje Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
High loader to platformy załadowcze, które automatycznie przenoszą do wnętrza samolotu kontenery transportowe, wypełnione bagażem. Dzięki nim towar nie jest pojedynczo pakowany do kadłuba maszyny. Urządzenie wraz z osprzętem kosztowało ponad 1 mln zł.
Maszyna właśnie rozpoczyna pracę na terenie wrocławskiego lotniska. - Zapotrzebowanie na transport lotniczy we Wrocławiu jest duże, zwłaszcza ze względu na bliską lokalizację japońskich fabryk motoryzacyjnych, czy koreańskich zakładów produkujących sprzęt RTV i AGD - wyjaśnia Daniel Frejek, wiceprezes WRO-LOT. Jej znacznie będzie rosło wraz z rozwojem Portu, zwłaszcza po oddaniu do użytku nowego terminalu, który rozpocznie pracę jesienią 2011 roku.
Komentarze (0)