Firma » Reklama

Otwieramy sklep stacjonarny i co dalej?

Otwieramy sklep stacjonarny i co dalej?
Zobacz więcej zdjęć »
Pierwsze miesiące po otwarciu sklepu stacjonarnego bywają nie lada wyzwaniem dla wielu przedsiębiorców. Często, mimo wcześniejszych analiz rynkowych, pozyskanie pierwszych klientów napędzających dalszą sprzedaż jest bardzo trudne.

W niektórych przypadkach początkowe niepowodzenia powodują nawet likwidację sklepu. Dlaczego pierwsi klienci są tak ważni dla tradycyjnego handlu? Jak zdobyć ich zaufanie, by biznes zarabiał od pierwszych dni działalności?

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:


Marketing szeptany

Jednym z popularniejszych sposobów na zaistnienie w świadomości potencjalnych klientów są rekomendacje. Mogą one pochodzić zarówno od naszych poprzednich współpracowników, jak też bliskich i przyjaciół. Informując ich o planowanym otwarciu sklepu, na przykład poprzez media społecznościowe, możemy liczyć na polecenie produktów lub usług kolejnym osobom, które dzięki temu zdecydują się odwiedzić nasz sklep.

Witryna sklepowa

Potencjalni klienci mogą omijać nasz nowo otwarty sklep szerokim łukiem, jeśli jego witryna nie będzie wystarczająco zachęcająca. To właśnie aranżacja wejścia sklepu jest pierwszym czynnikiem decydującym o tym, czy pozyskamy nowego klienta. Warto więc zadbać o odpowiednią aranżację witryny, zgodną z zasadami merchandisingu wizualnego oraz jej częste zmiany, które sygnalizują klientom atrakcyjne oferty czekające na nich w środku.

Promocje na start

Niezmiennie jednym z głównych czynników decydujących o wyborze danego sklepu przez klientów są obowiązujące w nim promocje. Szczególnie na początku, w celu pozyskania klientów, warto zdecydować się na wdrożenie działań, zapewniających natychmiastowe korzyści dla kupujących. Najlepiej sprawdzają się takie formy promocji, jak obniżki cen, akcje 2 w cenie 1 czy gratisy powyżej określonej kwoty zakupów. Dobrym pomysłem dla początkującego biznesu może być wprowadzenie kart stałego klienta, nagradzające lojalność klientów.

Współpraca z dostawcami

Na początku sprzedaży stacjonarnej, pomocna może być też współpraca z dostawcami. Przykładowo, warto poprosić ich o dodatkowe materiały reklamowe czy testery produktów, które będą przekazywane pierwszym pozyskanym klientom. Pracownicy sklepów mogą też uczestniczyć w specjalnych szkoleniach prowadzonych przez dostawców, w trakcie których zdobędą cenną wiedzę na temat produktów czy podstaw merchandisingu, co z pewnością zaprocentuje podczas bezpośredniego kontaktu z potencjalnymi klientami.

Motywacja pracowników

Właściciele sklepów zastanawiający się nad tym, jak pozyskać klienta, powinni również skupić się na zmotywowaniu sprzedawców do zaangażowanej pracy. Skuteczną formą motywacji są programy zapewniające pracownikom dodatkowe premie, bonusy na zakupy czy wyjazdy integracyjne uwarunkowane miesięcznymi wynikami sprzedaży.

Oczekiwania klientów

Pozyskiwanie klientów nie byłoby możliwe bez poznania ich potrzeb i zachowań. W ich analizie pomocne są nowe technologie, takie jak beacony czy wykorzystanie routerów Wi-Fi, dzięki którym zbierane są między innymi informacje o poziomie konwersji w sklepie, czasie trwania zakupów, liczbie powracających klientów czy sposobach poruszania się klientów po sklepie. Wiedza ta daje początkującym przedsiębiorcom szansę na stworzenie optymalnej przestrzeni sklepowej, dostosowanej do oczekiwań klientów, która przełoży się na wzrost wyników sprzedaży. Co więcej, takie rozwiązania pomagają detalistom dotrzeć z przekazem reklamowym także do osób przechodzącym obok sklepu, które mogą stać się ich przyszłymi klientami.

Duża konkurencja na rynku, szum informacyjny i nieufność wobec nowego sprawiają, że klienci często mają opory przed zakupami w nieznanym dla nich miejscu. Przekonanie ich o tym, że warto zostać naszym klientem to jednak dopiero połowa sukcesu. Żadna firma nie przetrwa bowiem bez ponownej sprzedaży, która wymaga zbudowania lojalnej relacji na linii klient-sklep.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

JoannaS

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »