Firma » Biznes
Outsourcing w biznesie, czyli jak usprawnić działanie przedsiębiorstwa
Zobacz więcej zdjęć » |
Dzięki zaciętej rywalizacji pomiędzy podmiotami gospodarczymi, potencjalni odbiorcy mają możliwość wybierania tych usług i towarów, które w największym stopniu odpowiadają ich wymaganiom.
Duża konkurencja jednocześnie skłania wielu przedsiębiorców do systematycznej optymalizacji procesów zachodzących w firmie na wielu różnych szczeblach w celu zmaksymalizowania zysków i zminimalizowania strat. Dynamiczny rozwój firmy działa z korzyścią dla jej wizerunku, jednak ogrom obowiązków z tym związanych może przekraczać możliwości dostępnych zasobów ludzkich. Dlatego też coraz więcej firm decyduje się na zlecanie zadań podmiotom zewnętrznym, co fachowo nazywamy outsourcingiem usług. Co i jak zlecać firmom specjalizujących się we wsparciu sprzedaży i procesów biznesowych?
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Zewnętrzne zespoły sprzedaży
Wielu przedsiębiorców korzysta z usług zewnętrznych podmiotów w jednym, konkretnym celu: wsparcia sprzedaży, które automatycznie wiąże się z wywindowaniem poziomu zysków na poziom co najmniej satysfakcjonujący. Stworzenie zespołu sprzedaży od podstaw w ramach własnej firmy jest zadaniem odpowiedzialnym i wieloetapowym, które nie zawsze gwarantuje skuteczność. Wyszkolenie i wspieranie własnego działu sprzedaży jest przedsięwzięciem czasochłonnym i kosztownym, na które wiele firm po prostu nie może sobie pozwolić. Dlatego też zewnętrzny zespół sprzedażowy jest prostym sposobem na efektywną strategię sprzedażową i marketingową, co wiąże się z mniejszymi kosztami niż wcielenie działu sprzedaży w struktury własnej firmy.
Czym zajmuje się zespół sprzedaży?
Zespół sprzedażowy składa się z wykwalifikowanych specjalistów z dziedziny efektywnej sprzedaży i skutecznego marketingu, którzy dostosowują strategię działania zgodnie z profilem prowadzonego przez nas przedsiębiorstwa. Agenci Handlowi działający w ramach zewnętrznych współdzielonych zespołów sprzedaży zostają poddawani regularnym szkoleniom i bazują na swoim bogatym doświadczeniu w świadczeniu usług w ramach wsparcia sprzedaży. Do podstawowych obowiązków zewnętrznych zespołów sprzedaży należą m.in.:
-
dbanie o schludną i uporządkowaną ekspozycję towarów
-
kontrola asortymentu punktów sprzedażowych
-
dystrybucja materiałów POSM (ulotki, standy, roll-upy) oraz troska o ich optymalny układ
-
monitoring i wdrażanie promocji na szczeblu centralnym
Korzystanie z usług zewnętrznych zespołów sprzedażowych oraz merchandisingu staje się coraz bardziej powszechną praktyką wśród przedsiębiorców, którzy poważnie myślą o zwiększeniu kapitału własnej firmy. Nie wszystkie procesy można przeprowadzić z pomocą własnego zespołu pracowników, a outsourcing skutecznie redukuje wydatki związane z permanentnym zatrudnieniem specjalistów wewnętrznych.
Nadesłał:
slawek
|
Komentarze (0)