Motoryzacja » Samochody
Passat CC - silniki i skrzynie biegów
Zobacz więcej zdjęć » |
W momencie wprowadzenia na europejskie rynki do wyboru będą dwa silniki benzynowe (160 KM i 300 KM) oraz silnik TDI (140 KM). Następnie dostępne będą TSI o mocy 200 KM i 170-konny TDI.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
TSI o mocy 160 KM
Najmniejszym silnikiem TSI oferowanym w Europie w Passacie CC będzie jednostka napędowa o mocy 118 kW/ 160 KM (przy 5.000 obr./min). Ten czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem jest wyjątkowo oszczędny (średnie spalanie: 7,6 l/100 km) i ma wysoki moment obrotowy (maksymalnie 250 Nm przy zaledwie 1.500 obr./min). Passat CC z tym silnikiem osiąga 100 km/h w 8,6 sekundy a jego prędkość maksymalna wynosi 222 km/h. Seryjnie TSI 160 KM będzie połączony z manualną sześciobiegową przekładnią, opcjonalnie będzie można zamówić do niego całkowicie nową 7-biegową przekładnię dwusprzęgłową (DSG).
TSI o mocy 200 KM
Kolejną jednostką napędową w Passacie CC będzie TSI o mocy 147 kW/ 200 KM (przy 5.100 obr./min). Także ten silnik posiada turbosprężarkę i wyróżnia się bardzo dobrymi wartościami momentu obrotowego i spalania. Na 100 kilometrów ten czterocylindrowiec rozwijający 280 Nm (od 1.700 obr./min) zużywa tylko 7,9 litra paliwa i pozwala rozpędzić się do 237 km/h. Na przyspieszenie do setki Passat CC z silnikiem 2.0 TSI potrzebuje 7,6 sekundy. Jako alternatywę dla seryjnej sześciobiegowej przekładni manualnej można zamówić sześciobiegową skrzynię automatyczną.
V6 o mocy 300 KM
Najmocniejszym silnikiem benzynowym oferowanym dla Passata CC jest sześciocylindrowa jednostka o pojemności 3,6 litrów i mocy 220 kW / 300 KM (przy 6.000 obr./min). Rozwija on maksymalny moment obrotowy 350 Nm (od 2.400 obr./min) i przyspiesza czterodrzwiowego coupé do 100 km/h w zaledwie 5,6 sekundy. Jego średnie zużycie paliwa to 10,1 litra a prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h. Seryjnie Passat CC V6 będzie oferowany z najnowszą generacją napędu na wszystkie koła 4Motion i automatyczną dwusprzęgłową przekładnią DSG.
2.0 TDI o mocach 140 KM i 170 KM
W momencie wprowadzenia na rynek europejski Passat CC będzie oferowany także z oszczędnym, czystym i dysponującym wysokim momentem obrotowym silnikiem TDI. Ten nowy diesel z systemem Common-Rail osiąga moc 103 kW / 140 KM. Ponadto dostępny będzie także TDI z Common-Rail o mocy 125 kW / 170 KM. Mniejszy TDI rozwija od 1.750 obr./min maksymalny moment obrotowy 320 Nm, natomiast mocniejszy 350 Nm (od 1.750 obr./min).
W wersji 140-konnej Passat CC przyspiesza do 100 km/h w 9,8 sekundy i rozwija maksymalną prędkość 213 km/h. Średnie spalanie wynosi przy tym tylko 5,8 litra oleju napędowego na 100 kilometrów. Passat CC TDI o mocy 170 KM osiąga prędkość 227 km/h. Na klasyczny sprint do setki potrzebuje 8,6 sekundy. Także tutaj wartość spalania - 5,8 litra - jest doskonała. Opcjonalnie oba TDI mogą być zamawiane z innowacyjną dwusprzęgłową przekładnią DSG.
6- i 7-biegowa DSG
Przed pięcioma laty Volkswagen zaprezentował pierwszą seryjną dwusprzęgłową przekładnię na świecie: 6-biegową DSG. Tak rozpoczął się zwycięski pochód dwusprzęgłowych skrzyń biegów rodem z Volkswagena. Od tego czasu sprzedano już ponad milion samochodów z 6-biegową DSG. Tylko w ostatnim roku sprzedaż wyniosła prawie 400.000 sztuk. W Passacie CC obok 6-biegowej DSG dla silników o momencie wyższym niż 250 Nm oferowana będzie również 7-biegowa DSG. Została ona skonstruowana dla najczęściej sprzedawanych silników do 250 Nm, a zatem także dla 160-konnego TSI w Passacie CC.
Nowa 7-biegowa DSG, podobnie jak ta z sześcioma biegami, jest całkowicie własną konstrukcją Volkswagena. Myślą przewodnią koncepcji, tej inteligentnej przekładni automatycznej, było połączenie komfortu konwencjonalnej skrzyni automatycznej z oszczędnością i dynamiką przekładni manualnej. Możliwości redukcji zużycia paliwa, tkwiące w dwusprzęgłowej przekładni są wielkie, niezależnie od tego, w jakim Volkswagenie zostanie ona zastosowana: w porównaniu ze skrzynią manualną jest to do dwunastu procent, w zależności od silnika; w porównaniu z automatyczną ze sprzęgłem stanowiącym kombinację sprzęgła mechanicznego i hydrokinetycznego - nawet 20 procent.
Komentarze (0)