Motoryzacja » Transport
Pogłębianie Bieżnika opon ciężarowych
Pogłębianie rowków jest najbardziej ekonomicznym procesem wydłużającym życie opony nawet o 25% przebiegu. Jest to operacja zgodna z normami ETRTO. Nowe opony pogłębione wg procedury pogłębiania mogą być montowane w cięgnikach na osiach sterujących jak i napędowych oraz autobusach*.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Wszystkie opony, które na ściance bocznej noszą oznaczenia „ Regroovable ” (nadają się do pogłębiania bieżnika) mają podkład bieżnika o większej grubości, co pozwala na jego nacinanie i pogłębianie.
*nie można pogłębiać opon zamontowanych na autobusach przystosowanych do jazdy z prędkością do 100 km/h.
UWAGA! Jeśli nie zostanie zachowana min. Grubość podkładu bieżnia wynosząca 3 mm, opona może ulec uszkodzeniu wskutek pękania gumy w rowkach, oderwania żeber rzeźby bieżnika oraz penetracji żwiru.
Zalecenia dotyczące pogłębiania bieżnika w oponach po procesie bieżnikowana
1. Opony przeznaczone do pogłębiania nie mogą być całkowicie zużyte. Zaleca się, aby proces pogłębiania bieżnika wykonać wówczas, gdy głębokość oryginalnego bieżnika opony waha się w zakresie od 3 do 6 mm.
2. Głębokość i ustawienie ostrza do pogłębiania bieżnika ustala się indywidualnie dla każdej opony w następujący sposób:
a) Zmierzyć głębokość pozostałego bieżnika W PUNKCIE O NAJMNIEJSZEJ GŁĘBOKOŚCI BIEŻNIKA;
b) Ustawić ostrze w głowicy pogłębiającej na „minimalną pozostałą głębokość bieżnika” + maksymalnie 3 mm głębokości nacinania. Pozwoli to na utrzymanie grubości gumy pod pogłębianym bieżnikiem nie mniejszej od 3 mm.
3. Podczas pogłębiania bieżnika, nóż należy trzymać tak, aby dolna część głowicy tnącej przylegała do powierzchni bieżnika.
4. Maksymalna głębokość dla wszystkich typów opon wynosi 3 mm.
5. Jeśli opona jest zużyta nieregularnie, należy sprawdzić czy grubość pozostałego pasa gumy pod bieżnikiem nie będzie mniejsza po nacinaniu bieżnika od 3 mm.
Komentarze (0)