Motoryzacja » Transport

Pogłębianie Bieżnika opon ciężarowych

Wszystkie opony, które na ściance bocznej noszą oznaczenia „Regroovable” (nadają się do pogłębiania bieżnika) mają podkład bieżnika o większej grubości, co pozwala na jego nacinanie i pogłębianie.

Pogłębianie rowków jest najbardziej ekonomicznym procesem wydłużającym życie opony nawet o 25% przebiegu. Jest to operacja zgodna z normami ETRTO. Nowe opony pogłębione wg procedury pogłębiania mogą być montowane w cięgnikach na osiach sterujących jak i napędowych oraz autobusach*.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Wszystkie opony, które na ściance bocznej noszą oznaczenia  „ Regroovable ” (nadają się do pogłębiania bieżnika) mają podkład bieżnika o większej grubości, co pozwala na jego nacinanie i pogłębianie.

*nie można pogłębiać opon zamontowanych na autobusach przystosowanych do jazdy z prędkością do 100 km/h.

UWAGA! Jeśli nie zostanie zachowana min. Grubość podkładu bieżnia wynosząca 3 mm, opona może ulec uszkodzeniu wskutek pękania gumy w rowkach, oderwania żeber rzeźby bieżnika oraz penetracji żwiru.

Zalecenia dotyczące pogłębiania bieżnika w oponach po procesie bieżnikowana

1.       Opony przeznaczone do pogłębiania nie mogą być całkowicie zużyte. Zaleca się, aby proces pogłębiania bieżnika wykonać wówczas, gdy głębokość oryginalnego bieżnika opony waha się w zakresie od 3 do 6 mm.

2.       Głębokość i ustawienie ostrza do pogłębiania bieżnika ustala się indywidualnie dla każdej opony w następujący sposób:

a)      Zmierzyć głębokość pozostałego bieżnika W PUNKCIE O NAJMNIEJSZEJ GŁĘBOKOŚCI BIEŻNIKA;

b)      Ustawić ostrze w głowicy pogłębiającej na „minimalną pozostałą głębokość bieżnika” + maksymalnie 3 mm głębokości  nacinania. Pozwoli to na utrzymanie grubości gumy pod pogłębianym bieżnikiem nie mniejszej od 3 mm.

3.       Podczas pogłębiania bieżnika, nóż należy trzymać tak, aby dolna część głowicy tnącej przylegała do powierzchni bieżnika.

4.       Maksymalna głębokość dla wszystkich typów opon wynosi 3 mm.

5.       Jeśli opona jest zużyta nieregularnie, należy sprawdzić czy grubość pozostałego pasa gumy pod bieżnikiem nie będzie mniejsza po nacinaniu bieżnika od 3 mm.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Przedsiębiorstwo Handlowo Usługowe SISOU
http://www.sisou.com.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »