Firma » Podatki
Polacy chętniej niż przed rokiem rozliczają się przez internet
Zobacz więcej zdjęć » |
Kwiecień jest miesiącem, w którym tradycyjnie już większość Polaków rozlicza się z fiskusem. Do tej pory swoje zeznania roczne złożyło już 80 proc. podatników, to znacznie więcej niż przed rokiem.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przeczytaj również
Większy ruch notuje również serwis Pitroczny.pl. Od początku miesiąca do 19 kwietnia liczba użytkowników aplikacji wzrosła o ponad jedną czwartą, przy czym 72 proc. zarejestrowanych w systemie wypełniło już on-line swoje deklaracje.
Z danych przedstawionych przez Ministerstwo Finansów wynika, że coraz mniej podatników czeka na ostatnią chwilę, aby rozliczyć się z fiskusem. Do połowy miesiąca zeznania roczne złożyło 80 proc. Polaków, to znacznie więcej niż w latach ubiegłych. Co ciekawe, aż jedna trzecia obywateli wywiązała się z tego obowiązku w dwóch pierwszych tygodniach kwietnia (od stycznia do końca marca br. formularze PIT wypełniło i wysłało ok. 50 proc. podatników).
- Rzeczywiście, w tym roku podatnicy wcześniej wypełniają i składają deklaracje. Widzimy to również w statystykach serwisu Pitroczny.pl – mówi Marta Przewłocka, wiceprezes spółki Power Media, która zaprojektowała to narzędzie. - Z możliwości bezpłatnego wypełnienia PIT-ów rocznych w internecie skorzystało blisko trzy czwarte zarejestrowanych użytkowników Pitroczny.pl. To o 10 proc. więcej niż w analogicznym okresie w ubiegłym roku.
Coraz więcej podatników rozlicza się z fiskusem w internecie. Świadczą o tym statystyki serwisu Pitroczny.pl, który umożliwia szybkie wypełnienie deklaracji podatkowej on-line oraz złożenie jej poprzez sieć z wykorzystaniem systemu e-Deklaracje. Pod koniec marca br. w systemie Pitroczny.pl zarejestrowanych było ponad 10,5 tys. osób (o 10 proc. więcej niż przed rokiem). Niespełna trzy tygodnie później, 19 kwietnia liczba użytkowników wynosiła już 14,5 tys., co oznacza wzrost o 27,6 proc. 10,5 tys. osób wypełniło swoje zeznania podatkowe do końca – znaczy to, że mogą je wydrukować i wysłać tradycyjną pocztą lub też przy pomocy Pitroczny.pl od razu przesłać przez internet do serwerów Ministerstwa Finansów.
- Do tej pory ponad 1270 użytkowników Pitroczny.pl złożyło swoje rozliczenia przez internet, to prawie o 14 proc. więcej niż przed rokiem - podkreśla Marta Przewłocka. - Podatnicy mają coraz większe zaufanie do narzędzi internetowych, na co zwraca uwagę również resort finansów. Użytkownicy Pitroczny.pl już w ubiegłym roku mogli składać swoje rozliczenia on-line na formularzu PIT-37, co umożliwiło uruchomienie systemu e-PIT przez Ministerstwo Finansów w kwietniu 2009 r.
Serwis internetowy Pitroczny.pl umożliwia bezpłatne rozliczenie rocznego zeznania podatkowego bez konieczności instalowania oprogramowania na twardym dysku. Korzystanie z aplikacji on-line jest łatwe i intuicyjne – wystarczy szybka rejestracja, aby w ciągu około 10 minut wypełnić kompletne deklaracje podatkowe. Użytkownik nie musi znać skomplikowanych przepisów podatkowych - Pitroczny.pl przy pomocy prostych pytań m.in. o źródła i wysokość przychodów czy rodzaje odliczeń prowadzi internautę przez cały proces wypełniania deklaracji PIT. Sam przy tym dokonuje niezbędnych obliczeń i umieszcza końcowe sumy we właściwych polach formularzy.
Dzięki akcji „1% dla OPP” użytkownik serwisu z łatwością przeznaczy część swoich rocznych dochodów na jakiś szczytny cel. Korzystający z Pitroczny.pl nie muszą już szukać numeru KRS i innych danych organizacji pożytku publicznego, którą chcą wesprzeć. Wystarczy, że wybiorą jedną z listy OPP dostępnej w serwisie, a system wpisze potrzebne dane do deklaracji. - Akcję „1% dla OPP” prowadzimy już drugi rok z rzędu – mówi Marta Przewłocka. - Teraz rozszerzyliśmy jej zasięg: z serwisem współpracuje 230 fundacji i stowarzyszeń. W 2009 roku 1 proc. podatku przekazało 24 tys. użytkowników Pitroczny.pl. Mamy nadzieję, że tym razem będzie ich więcej.
O spółce Power Media:
Notowana na GPW spółka Power Media S.A. specjalizuje się w tworzeniu zaawansowanych rozwiązań informatycznych, outsourcingu i rekrutacji kadr IT. Oprogramowanie zaprojektowane przez informatyków Power Media wykorzystywane jest na całym świecie – m.in. w USA, Niemczech, Izraelu, Francji i Norwegii. Klientami spółki są m.in.: Motorola Polska, Volvo, Nokia Siemens Networks. Power Media jest właścicielem marek ifirma.pl oraz pitroczny.pl.
www.power.com.pl
O ifirma.pl:
Rozwijana od 2001 roku przez Power Media platforma ifirma.pl to pierwszy w Polsce serwis księgowości internetowej zaprojektowany z myślą o sektorze mikro- i małych firm. Serwis ifirma.pl pozwala użytkownikom samodzielnie prowadzić księgowość za pośrednictwem internetu, umożliwiając automatyczne prowadzenie księgi przychodów i rozchodów oraz dokumentacji firmy w zakresie m.in. ewidencji sprzedaży, kosztów oraz podatku VAT. Dzięki platformie istnieje także możliwość generowania deklaracji do urzędów skarbowych i ZUS. Przy tworzeniu serwisu współpracują specjaliści z dziedziny informatyki i księgowości tak, by podążał on za zmieniającymi się przepisami prawa. Częścią portalu - pod adresem blog.ifirma.pl - jest serwis ekspercki tworzony przez specjalistów w dziedzinach, prawa gospodarczego, finansów i podatków. Z usług ifirma.pl korzysta obecnie ponad 4800 przedsiębiorców opłacających abonament i ponad 3000 testujących rozwiązanie. Obie te liczby stale rosną.
www.ifirma.pl
Nadesłał:
frajtak
|
Komentarze (0)