Firma » Biznes

Polska liderem regionu dla centrów usług wspólnych i kompetencji

Rynek centrów usług wspólnych to jeden z najszybciej rozwijających się sektorów nowoczesnego biznesu. Polska jest jednym z najczęściej wybieranych przez korporacje krajów - przykładem jest zlokalizowane w Polsce Centrum Finansowych Usług Wspólnych Schneider Electric.

Rozwój centrów usług wspólnych ma ścisły związek ze światowymi trendami takimi jak optymalizacja i standaryzacja procesów, a Polska odgrywa coraz większą rolę w tym sektorze. Obecnie w centrach usług biznesowych pracuje ponad 244 tys. osób, z czego aż 198 tys. w centrach zagranicznych (748 podmiotów). Oznacza to, że inwestorzy zagraniczni odpowiadają aż za 81 proc. zatrudnienia w sektorze, zarządzając większością centrów usług (69 proc.). To właśnie w naszym kraju znajduje się najwięcej tego typu jednostek, co zdecydowanie wyróżnia nas na tle innych państw europejskich. Jednocześnie sprawia, że jesteśmy niekwestionowanym liderem w tzw. regionie Nearshore Europe, obejmującym Europę Środkowo-Wschodnią, kraje bałtyckie i Wielką Brytanię. Na przykładzie FiSS (Financial Shared Services) Schneider Electric widać także kolejny ważny trend - centra usług wspólnych w Polsce zajmują się coraz bardziej zaawansowanymi usługami przekształcając się w centra kompetencyjne wspierające cele strategiczne korporacji. Dlaczego to właśnie Polska jest doskonałym miejscem na inwestycje w centrum usług biznesowych?

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Różnorodność, kwalifikacje i geopolityka

Szeroki wachlarz świadczonych usług, wysoko wykwalifikowana kadra pracowników  nastawiona na rozwiązywanie problemów i innowacje oraz stabilne otoczenie geopolityczne – to główne czynniki zachęcające firmy do inwestowania w nowoczesne centra właśnie w Polsce.  Jednostki te charakteryzują się dużą różnorodnością oferowanych usług, świadcząc je w obszarze kilku kategorii procesów biznesowych. Jak wynika z raportu opracowanego przez ABSL usługi IT oraz finansowo-księgowe stanowią aż 50 proc. zatrudnienia w tym sektorze. Na dalszej pozycji uplasowały się usługi bankowe, finansowe i inwestycyjne, a także te z zakresu obsługi klienta. Ulokowanie centrów i realizacja tak zaawansowanych procesów i podprocesów biznesowych bazujących na wiedzy w naszym kraju nie jest kwestią przypadku. Polacy na tle innych nacji wyróżniają się przede wszystkim wysokim stopniem specjalizacji, elastycznością i odpornością na zmiany, a duża pula wykwalifikowanych pracowników gwarantuje wszechstronność i wielofunkcyjność jednostki. Dzięki temu centra usług pełnią rolę strategicznego wsparcia dla przedsiębiorstw. Jedną z takich organizacji, która posiada swoje centra usług w Polsce jest Schneider Electric, lider w zakresie zarządzania energią i automatyce.

- Jako Centrum Finansowych Usług Wspólnych Schneider Electric od kliku lat jesteśmy na drodze przekształcania swoich procesów w kierunku centralizacji, ujednolicenia i zwiększenia ich efektywności, gdyż właśnie w tę stronę zmierzają światowe trendy. Dziś nasze Centrum świadczy usługi księgowe dla kilkunastu krajów Europy i kilkudziesięciu spółek. Bazując na doświadczeniu mogę śmiało stwierdzić, że wysokie kompetencje naszego zespołu są doceniane przez inne jednostki wchodzące w skład Grupy Schneider Electric. Polacy są cenieni przede wszystkim ze względu na wysokie kwalifikacje, umiejętność analitycznego i logicznego myślenia, kwestię podejścia do pojawiającego się problemu, czy otwartość na inne kultury. Te atrybuty świadczą o wysokim potencjale polskich pracowników i wyróżniają nas na tle innych krajów. Dlatego też Polska jest idealnym miejscem na tworzenie centrów nowoczesnych usług biznesowych w zakresie zaawansowanych procesów opartych na wiedzy i doświadczeniu, tzw. Competency Centre. Dokładnie taki proces rozwojowy obejmuje nasz Dział FiSS, który zmienia się w Centrum Kompetencji. Oznacza to, że krok po kroku rozwijamy naszych księgowych, którzy pracując przy coraz bardziej zaawansowanych procesach stają się strategicznym wsparciem organizacji. – mówi Anna Pyzik, Dyrektor Centrum Finansowych Usług Wspólnych Schneider Electric.

Nie bez znaczenia jest także stabilne otoczenie geopolityczne oraz gospodarcze Polski. Organizacje stale szukają sposobu na zmniejszenie ryzyka w swoich portfelach zamówień poprzez dostęp do wykwalifikowanej kadry i zapewnienie stabilności  biznesowej. W związku z tym, Polska w oczach inwestorów jest idealnym miejscem spełniającym wyżej wspomniane warunki.

 

Systematyczny wzrost centrów usług wspólnych oraz stały wzrost zatrudnienia w tym sektorze plasuje Polskę na pozycji lidera w zakresie świadczenia nowoczesnych usług dla biznesu. Dla wielu zagranicznych inwestorów nasz kraj jest zatem szansą na rozwój oraz zdobycie cennej przewagi konkurencyjnej na rynku.  



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Mondaypr

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »