Gospodarka » Przemysł

Poświąteczny, promocyjny zawrót głowy

Święta, święta, a po świętach… rozpoczął się okres wyprzedaży. Niemal w każdej witrynie sklepowej widnieje zachęcający napis „promocja”, a galerie handlowe odwiedza coraz więcej Polaków poszukujących atrakcyjnych ofert sprzedażowych.

Czy zawsze warto ulegać promocyjnej gorączce zakupowej? Eksperci Związku Firm Doradztwa Finansowego radzą, jak racjonalnie korzystać z wyprzedaży, by na nich nie stracić.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Oszczędność to wielki dochód

Według raportu sporządzanego przez Deloitte wynika, że polska rodzina w 2015 r. zamierzała przeznaczyć na świąteczne wydatki 1 282 zł[1], czyli o 11% więcej niż rok wcześniej. Jeśli nie wpadliśmy w wir zakupów przed Bożym Narodzeniem, właśnie teraz możemy nabyć towary po dużo niższych cenach. Warto jednak postawić sobie pytanie, czy aby na pewno potrzebujemy nowej pary butów albo kolejnej torebki? Przecenione są niemal wszystkie kategorie towarów, począwszy od ubrań, a skończywszy na sprzęcie elektronicznym. Co więcej, łagodna jak do tej pory zima spowodowała, że w sklepowych magazynach zalega wiele ubrań i sprzętów przeznaczonych do sportów zimowych. – Promocje wiążą się dla nas z zyskiem wtedy, gdy korzystamy z nich z głową. Jeśli ktoś wstrzymał się z zakupem, którego może dokonać teraz po promocyjnej cenie, to jest to zapewne kusząca propozycja – mówi Leszek Zięba, ekspert, ZFDF, Aspiro. – Dobrze jednak nie ulegać zakupowemu szaleństwu, a racjonalnie podejść do tej kwestii. Przed wybraniem się do centrum handlowego możemy sporządzić listę przedmiotów, które będą dla nas przydatne i warto je kupić po promocyjnych cenach. Wcześniejsze zaplanowanie sumy pieniędzy, jaką chcemy przeznaczyć na zakupy, również pozwoli na uniknięcie zbędnych wydatków – dodaje ekspert.

 

Nie trać na promocji

Gdy decydujemy się na skorzystanie z wyprzedaży, pamiętajmy o kilku wskazówkach. Pierwszym krokiem, jaki powinniśmy poczynić będzie zebranie kuponów zniżkowych, które często są dołączane do ulotek lub katalogów wysyłanych przez niektóre sklepy. Zawsze należy się upewnić jak długo będzie obowiązywać promocja. Dobrym sposobem jest również porównywanie produktów w wyszukiwarce internetowej, dzięki czemu dowiemy się, gdzie możemy zakupić towar po korzystnej cenie. Co wtedy, gdy nabędziemy wadliwy przedmiot? Pamiętajmy o tym, iż przeceniony towar możemy reklamować, a na zgłoszenie tego mamy 2 lata. W sytuacji gdy nie posiadamy paragonu, dowodem sprzedaży może być również wyciąg z konta lub potwierdzenie płatności kartą.

 

Na zakupach zadbaj o portfel

Atrakcyjne oferty sklepów skłaniają do częstego odwiedzania centrów handlowych. Zatłoczone sklepy ułatwiają kradzież portfela czy telefonu. Dlatego warto zachować ostrożność w czasie zakupów, podczas których bardzo łatwo paść ofiarą złodziei. Należy szczególnie zwracać uwagę na posiadane pieniądze czy karty płatnicze. Co istotne, zachowanie rozwagi zaleca się także w przypadku robienia zakupów online. Pamiętajmy, aby wykorzystywać jedynie sprawdzone strony internetowe oraz korzystać z komputerów posiadających aktualne oprogramowanie antywirusowe.

 

Idziesz na zakupy – zostaw kartę kredytową w domu

W czasie zakupów szczególną uwagę warto zwrócić na karty kredytowe. Ich utrata i wykorzystanie przez osoby niepowołane może być dla nas bardzo bolesne, zwłaszcza jeśli nie ustaliliśmy wcześniej limitów dziennych transakcji, jakie możemy dokonać za pomocą karty kredytowej. Przy jej użyciu przestępca nie ma, co prawda, dostępu do naszego konta, ale może skorzystać z linii kredytowej, która obciąży nasz rachunek nawet kilkoma tysiącami złotych długu. Dlatego podczas wizyty w galerii handlowej warto szczególnie uważać na kartę albo asekuracyjnie zostawić ją w domu.

Sławomir Rykalski

ekspert ZFDF, FinPack



[1] Deloitte, „Świąteczne zakupy” 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

pr@zarowkamarketing.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »