Motoryzacja » Samochody

PyroBrake - szybsze hamowanie, większe bezpieczeństwo

PyroBrake - szybsze hamowanie, większe bezpieczeństwo
Zobacz więcej zdjęć »
Systemy aktywnej i biernej ochrony pasażerów coraz częściej łączą się w jeden zintegrowany system, zwany przez fachowców „bezpieczeństwem zintegrowanym”.

Wraz z intensywnym stosowaniem takich systemów, jak ESP i nowe systemy wspomagające kierowcę (na przykład „Lane Assist" i układ automatycznej regulacji odległości do jadącego z przodu samochodu ACC), w autach montowanych jest coraz więcej czujników, które, dołączone do systemów pre-crash, pozwalają przewidzieć nieunikniony wypadek.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Najnowszym systemem tego typu jest „PyroBrake", który w przypadku prawdopodobieństwa kolizji inicjuje hamowanie z pełną siłą w ciągu zaledwie 80 milisekund.

PyroBrake jest szybszy niż kierowca. Czujniki (kamera stereo oraz czujniki radarowe 24 GHz i 77 GHz) „rozpoznają" zbliżające się zderzenie i w ciągu 80 milisekund inicjują hamowanie z pełną mocą. System może zredukować prędkość nawet od 100 do 300 milisekund przed zderzeniem w sposób wystarczający, aby zmniejszyć siłę uderzenia. Zalety szybkiego wzrostu ciśnienia hamowania, wywoływanego przez PyroBrake, są odczuwalne szczególnie w sytuacjach, w których wymagane jest szybkie rozpoznanie i śledzenie celu przez czujniki. Takie sytuacje występują najczęściej na skrzyżowaniach, przy skręcaniu w boczną drogę lub przejeżdżaniu przez przejścia dla pieszych, czy ścieżki rowerowe.

Niezawodność działania i jakość „PyroBrake" została sprawdzona w oparciu o dane zebrane w testach obejmujących wiele tysięcy kilometrów. Stwierdzono podczas nich, że „PyroBrake" przewyższa wszystkie inne aktualnie stosowane systemy awaryjnego hamowania. Średnio redukuje prędkość samochodu podczas zderzenia o 5 km/h - taki odcinek niejednokrotnie decyduje o życiu lub śmierci.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Volkswagen
http://www.volkswagen.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »