Motoryzacja » Samochody
PyroBrake - szybsze hamowanie, większe bezpieczeństwo
Zobacz więcej zdjęć » |
Wraz z intensywnym stosowaniem takich systemów, jak ESP i nowe systemy wspomagające kierowcę (na przykład „Lane Assist" i układ automatycznej regulacji odległości do jadącego z przodu samochodu ACC), w autach montowanych jest coraz więcej czujników, które, dołączone do systemów pre-crash, pozwalają przewidzieć nieunikniony wypadek.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Najnowszym systemem tego typu jest „PyroBrake", który w przypadku prawdopodobieństwa kolizji inicjuje hamowanie z pełną siłą w ciągu zaledwie 80 milisekund.
PyroBrake jest szybszy niż kierowca. Czujniki (kamera stereo oraz czujniki radarowe 24 GHz i 77 GHz) „rozpoznają" zbliżające się zderzenie i w ciągu 80 milisekund inicjują hamowanie z pełną mocą. System może zredukować prędkość nawet od 100 do 300 milisekund przed zderzeniem w sposób wystarczający, aby zmniejszyć siłę uderzenia. Zalety szybkiego wzrostu ciśnienia hamowania, wywoływanego przez PyroBrake, są odczuwalne szczególnie w sytuacjach, w których wymagane jest szybkie rozpoznanie i śledzenie celu przez czujniki. Takie sytuacje występują najczęściej na skrzyżowaniach, przy skręcaniu w boczną drogę lub przejeżdżaniu przez przejścia dla pieszych, czy ścieżki rowerowe.
Niezawodność działania i jakość „PyroBrake" została sprawdzona w oparciu o dane zebrane w testach obejmujących wiele tysięcy kilometrów. Stwierdzono podczas nich, że „PyroBrake" przewyższa wszystkie inne aktualnie stosowane systemy awaryjnego hamowania. Średnio redukuje prędkość samochodu podczas zderzenia o 5 km/h - taki odcinek niejednokrotnie decyduje o życiu lub śmierci.
Komentarze (0)